Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bekwaamste Vlaamse minister (https://forum.politics.be/showthread.php?t=688)

bartje 23 oktober 2002 15:48

Wie vind je de bekwaamste Vlaamse minister?

stijnVL 23 oktober 2002 15:54

Er zijn helaas bitter weinig bekwame ministers, maar ik heb Dua gekozen omdat ze het minst slecht eruit komt.

Guderian 23 oktober 2002 20:00

Het crapuul dat U daar opsomt Bartje, ZIJN geen ministers, maar mogen zich enkel zo NOEMEN. Ik kies niet tussen crapuul onderling.

bartje 24 oktober 2002 10:47

Hier gaat m'n stem naar Marleen Vanderpoorten. Ondanks alles en alle tegenwind vind ik dat zij zich goed inzet voor het onderwijs en dat ze héél goed weet waarover ze spreekt.

Steve Stevaert verdient dan een buis bij mij!

stijnVL 24 oktober 2002 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Hier gaat m'n stem naar Marleen Vanderpoorten. Ondanks alles en alle tegenwind vind ik dat zij zich goed inzet voor het onderwijs en dat ze héél goed weet waarover ze spreekt.

Steve Stevaert verdient dan een buis bij mij!

Voor bologna en de verengelsing van het hoger-onderwijs zet ze zich in ja.

Als licenciate denkt marleentje niet na bij het optrekken van de pensioenleeftijd voor bvb kleuterleid(st)ers, terwijl net die mensen wel op verdiende rust moeten kunnen gaan eenkeer de 55 voorbij. Elke dag 30 jengelende kleuters om je heen, natgeplaste broekjes verversen, gestuikelde en wenende 4 jarigen oppakken en troosten,... Dat blijf je niet doen tot je 65!

Vanderpoorten? GEBUISD!

bartje 24 oktober 2002 11:02

Tja die pensioenleeftijd. Je moet toegeven Stijn dat de dag van vandaag er langer gewerkt moet worden. Aan 55 op rust gaan kan wel in sommige gevallen, maar het is echt niet vol te houden. 58 vind ik een ideale leeftijd om er uit te stappen alhoewel dit met tijd ook moeilijk zal vol te houden zijn.

En wat de kleuterleidsters betreft, ik kan héél goed begrijpen dat die mensen na een loopbaan van 30 jaar bij die kleuters "doodop" zijn, want elke dag met die kleine kornuiten omgaan dat verdient echt alle respect. Maar ik ben wel voorstander om dan vanaf 50 het rustiger aan te doen, door er gedeeltelijk uit te stappen. Er kan ook iets anders gedaan worden hé, zoals het secretariaat etc. iets dat minder belastend is.

stijnVL 24 oktober 2002 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Er kan ook iets anders gedaan worden hé, zoals het secretariaat etc. iets dat minder belastend is.

Ja natuurlijk...

Een schooltje met 4 klasjes: 4 kleuterleidsters...
Na verloop van tijd zijn ze alle vier boven de vijftig, haha geen probleem zeg je: herorienteren, inschakelen in de administratie?
Wat doe je met de secretariaatsmedewerker? Ontslaan? En welk wijkschooltje met 4 klasjes heeft recht op 4 secretariaatsmedewerksters?

Niet zwanzen he Bartje, ga maar terug militeren voor het homohuwelijk met adorptierecht, dat gaat je beter af :?

Knuppel 24 oktober 2002 11:16

Vanderpoorten verdeelt bepaalde video' s in de scholen. Geen wonder dat ze zo populair is.
Gelukkig is zij bij de één op drie vrouwen die al meer dan voldoende bevonden worden (door bepaalde VLD-ers) om de kieslijsten te mogen versieren.

stijnVL 24 oktober 2002 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Vanderpoorten verdeelt bepaalde video' s in de scholen. Geen wonder dat ze zo populair is.
Gelukkig is zij bij de één op drie vrouwen die al meer dan voldoende bevonden worden (door bepaalde VLD-ers) om de kieslijsten te mogen versieren.

Ach heeft Verafstoot zijn 'burgermanifest' laten verfilmen of bedoel je de schunnige, gore, perverse en aanstootgevende video van de holebi-fabriek?

:lol: :lol: :lol:

Knuppel 24 oktober 2002 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Ach heeft Verafstoot zijn 'burgermanifest' laten verfilmen of bedoel je de schunnige, gore, perverse en aanstootgevende video van de holebi-fabriek?

:lol: :lol: :lol:

Dat zijn jouw woorden Stijn.

stijnVL 24 oktober 2002 11:32

Mijn woorden, niet echt Knuppel...
Gewoon een spottende verwijzing naar een discussie die elders op dit forum loopt :wink:

Knuppel 24 oktober 2002 11:46

Bedoelde je deze spottende verwijzing misschien, Stijn?

stijnVL 24 oktober 2002 11:49

Neen:
Citaat:

schunnige, gore, perverse en aanstootgevende video

bartje 24 oktober 2002 11:51

Die kleine schooltjes worden heden ten dage meer en meer afgeschaft, daar zal het dus zeker niet aan liggen. En waarom zou de secretariaatsmedewerker moeten ontslagen worden? Ik zie daar totaal geen graten in. Ze kunnen bv. achter de schermen meewerken aan het opvoedkundige project van de school hé want die hebben toch al héél wat ervaring! Er kan ook gewerkt worden met duobanen! Ook zou het goed zijn dat de administratieve rondslomp voor het onderwijzend personeel erg verminderd!

Ik heb alle begrip voor die mensen maar je moet toch eerlijk toegeven dat pensionering op 55 echt niet langer vol te houden is! Nogmaals de ideale pensioneringsleeftijd is 58!

En ja Stijn ik weet het, ik militeer volop voor het homohuwelijk, maar ik hou er ook nog andere meningen op na hoor.

Knuppel 24 oktober 2002 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Neen:
Citaat:

schunnige, gore, perverse en aanstootgevende video

Sorry, maar over dat soort taaltje lees ik gewoonlijk overheen. Ik reageer er al zeker niet op. Behalve als het uit jouw mond komt natuurlijk. :wink:

Coekie 24 oktober 2002 14:22

Ik vrees dat wat de pensioenleeftijd betreft ik Bartje gelijk moet geven. De pensioenlast (en bovendien de kost voor verzorging van ouderen) is niet draagbaar als mensen niet effectief blijven werken tot het tijd is om met pensioen te gaan.

Wat me opvalt aan de resultaten is de relatief hoge score van minister Van Grembergen die mijn inziens nog maar weinig heeft verwezenlijkt (wat hem gezien de situatie ook niet echt kwalijk kan worden genomen).

Coekie

Maatschappelijk_axident 24 oktober 2002 16:07

Het spijt me, maar in mijn ogen zijn ALLE ministers gebuisd momenteel :?

En wat Vanderpoorten betreft. Het is in elk geval te merken dat zij ofwel te lang uit het onderwijs verdwenen is, ofwel geluk heeft gehad met haar klasjes. trouwens, als zij vindt dat het daar zo goed is, en ze weet dat er te weinig leerkr8en zijn, wrom ga ze dan ni trug??????????
Ik weet in elk geval waarom ik voorlopig nog niets doe met mijn regentaatsdiploma, mijn stages waren duidelijk genoeg en de verhalen hier thuis zeggen ook al veel. De meesten bezien het onderwijs als een leuke job met veel vakantie, maar in die vakanties moet ook gewerkt worden, als je thuis komt is het nog lang niet gedaan (denk maar aan examens opstellen+verbeteren, testen, rapporten, huistaken,...) En als je een goede leerkr8 wil zijn, dan klop je niet enkel je uren. Probleem is wel dat je dan sneller uitgeblust geraakt + er is een demotivatie door leerkr8en die wél enkel hun uren doen en zo weinig mogelijk extra. Als de pensioenleeftijd omhoog moet, zorg dan dat die mensen ingeschakeld worden voor w8 en refter, en eventueel nog bijwerken van leerlingen en dergelijke, maar zet ze ni voor een klas. Ten eerste kunnen de meesten dat niet meer aan en is het voor de lln dus ook niet interessant => klas op stelten e.d.
maar euhm, daar ging discussie natuurlijk niet over, was enkel maar om duidelijk te maken dat Marleentje nog lang mag oefenen in de gemeentelijke bond voor ze trug nationaal mag worre :twisted:

Redbulleke 24 oktober 2002 18:29

Als ik moet kiezen tussen da mooi lijstje, dan kies ik Steve stevaert ... de enigste die nog iets zichtbaars doet voor de gewone man en nog vrij sympathiek overkomt ...

de rest van da lijstje "ministers" zijn allemaal zakkenvullers en bendeleiders met de VLD-ministers voorop !!! :)

Stefanie 24 oktober 2002 20:57

Misschien kunnen kleuterleidsters op hun 55ste gaan werken als onthaalmoeder? Dan kunnen ze het zo regelen dat ze op minder kinderen moeten passen.

Kikki 25 oktober 2002 11:06

Sorry, maar uit dit lijstje kan ik echt niet kiezen...
Ik kan onmogelijk een 'Vlaamse' minister kiezen uit dit bont allegaartje.

Het spijt me, maar van mij krijgen ze allemaal 0/10

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be