Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   PVDA kandidate Halima Chechaïma mag toch meedoen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=68807)

Antoon 20 november 2006 13:37

PVDA kandidate Halima Chechaïma mag toch meedoen.

Citaat:

.Halima Chehaima blijft kandidate Miss België

Het comité Miss België liet gisteren in een persmededeling weten dat er vooralsnog geen enkele reden is om Chehaima te weren uit de missverkiezing.
Darline Devos, voorzitster van het comité Miss België, zit met de hele zaak Chehaima verveeld maar ziet geen reden om maatregelen te nemen. ,,Na een grondig gesprek met het Brussels parket heb ik vernomen dat in heel het dossier Bilal geen enkel bezwarend element tegen Halima Chehaima voorkomt. Het parket heeft ons formeel bevestigd dat haar niets ten laste kan worden gelegd.''

Volgens Devos ziet het parket Halima zelfs eerder als slachtoffer en zijn de verhalen die nu over Chehaima verschijnen louter gebaseerd op suggestie van de familie van de gearresteerde Bilal Ould Haj. ,,Dat is geen garantie voor objectieve informatie.''

Devos drukt er ook op dat Chehaima zelf een blanco strafregister heeft en een bewijs van goed zedelijk gedrag kan voorleggen.

Het Brusselse parket wilde tegenover Het Nieuwsblad gisteren geen commentaar kwijt over de zaak.
Ik vind het erg dat iemand met zo'n lelijk gedrag toch mag meedoen aan wat een schoonheidswedstrijd hoort te zijn.

Miss België organisatie

Herr Flick 20 november 2006 13:41

bwah, ons imago in t buitenland is toch al finaal naar de kloten, laat dat meiske maar meedoen aan die vleeskeuring, ...

meedoen aan iets debiels als zo'n missverkiezing, zegt al genoeg over de personen in kwestie eigenlijk...

jan hyoens 20 november 2006 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2178034)
Ik vind het erg dat iemand met zo'n lelijk gedrag toch mag meedoen aan wat een schoonheidswedstrijd hoort te zijn.

Miss België organisatie

Tja, haar lief had eens een VB'er moeten zijn. Ze had al lang haar boeltje mogen pakken!

Uh-Huh 20 november 2006 13:46

Citaat:

1. Die wedstrijd gaat meer om het uiterlijk dan om "het gedrag" van iemand.

2. Jij gelooft liever haar criminele ex-vriend dan haar bewijs van goed zedelijk gedrag en blanco strafregister? :lol:

Wat percies bedoel je met lelijk gedrag?

solidarnosc 20 november 2006 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 2178039)
Tja, haar lief had eens een VB'er moeten zijn. Ze had al lang haar boeltje mogen pakken!

Het is een complot. Een complot.

jan hyoens 20 november 2006 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2178060)
Het is een complot. Een complot.

Kan jij het eens aan uw vrienden van de staatsveiligheid vragen? Die hebben u toch ook de informatie over Soetkin Collier doorgespeeld!

solidarnosc 20 november 2006 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 2178064)
Kan jij het eens aan uw vrienden van de staatsveiligheid vragen? Die hebben u toch ook de informatie over Soetkin Collier doorgespeeld!

Ik zal het eens vragen als ik ze zie. ;-)

Online 20 november 2006 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 2178058)

2. Jij gelooft liever haar criminele ex-vriend dan haar bewijs van goed zedelijk gedrag en blanco strafregister? :lol:

Wat percies bedoel je met lelijk gedrag?

Omgaan met vriendjes die de knieën breken van de oude madammekes die ze overvallen?

Starkan 20 november 2006 14:11

Citaat:

Miss België organisatie

Er zijn al 2 threads over dit onderwerp.

Dus voor de 3de keer: dat was haar vriendje toen ze 15!!!was. Hier wordt haar alleen verweten dat ze geen glazen bol bezat.

Dat artikel toont net aan dat ze nergens bij betrokken is. Het mag ondertussen wel duidelijk zijn dat zijn dat ze slachtoffer is van een grootse laster campagne, waar zelfs veel mensen op dit forum niet voor terugschrikken de grootste leugens op haar persoon te verspreiden.
Waarom? Enkel en alleen omdat haar vader van Marokkaanse afkomst is. Maw uit racistische motieven.

Uh-Huh 20 november 2006 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2178097)
Omgaan met vriendjes die de knieën breken van de oude madammekes die ze overvallen?

Schatje, ze heeft het uitgemaakt met hem. Trouwens, kunnen jullie zomaar in 1, 2, 3 stoppen met van iemand te houden?? Ik denk het niet hoor..

Maar ja, "de anderen" moeten altijd perfect zijn eh. :roll:

Uh-Huh 20 november 2006 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2178123)
Dat artikel toont net aan dat ze nergens bij betrokken is. Het mag ondertussen wel duidelijk zijn dat zijn dat ze slachtoffer is van een grootse laster campagne, waar zelfs veel mensen op dit forum niet voor terugschrikken de grootste leugens op haar persoon te verspreiden.
Waarom? Enkel en alleen omdat haar vader van Marokkaanse afkomst is. Maw uit racistische motieven.

Inderdaad.

An VdS 20 november 2006 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 2178124)
Schatje, ze heeft het uitgemaakt met hem. Trouwens, kunnen jullie zomaar in 1, 2, 3 stoppen met van iemand te houden?? Ik denk het niet hoor..

Zeg 'schatje' ... lees jij kranten?

"Halima Chehaima (18), de topfavoriete voor Miss België, liegt over haar relatie met de gangster Bilal Ould Haj (20), die maandag werd ingerekend. Eerder deze week beweerde ze dat ze jaren geleden met hem brak, maar deze foto van hen samen werd genomen in... september van dit jaar, toen hij voortvluchtig was. De foto werd gemaakt bij de geboorte van het kindje van Bilals zus. «Halima is dan samen met mijn zoon op bezoek geweest», zegt Bilals moeder. «Tijdens de vier maanden dat hij op de vlucht was, heeft ze hem verschillende keren bij mij thuis ontmoet.» Volgens de politie heeft Halima ook meer dan eens de arrestatie van Ould Haj tegengewerkt. " (Het Laatste Nieuws, 16 november 2006)

In een ander artikel staat ook dat ze haar ingaande en uitgaande telefoongesprekken hebben nagekeken (tijdens de ontsnappingsperiode). Daaruit blijkt dat ze elkaar veelvuldig hebben gebeld!

Vaak afsproken, zelfs samen op een foto en veelvuldig gebeld ... maar tegen de politie en in de kranten verklaarde ze al jaren geen band meer te hebben!

Dit alles verzweeg ze, dus ze heeft inderdaad tegengewerkt!

Antoon 20 november 2006 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 2178058)

Als dat zo was, dan mochten ze de tweetaligheid en de vraagstelling over motivaties etc... terug uit het programma halen en gewoon keuren op fysiek. Maar dat is al jaren anders. Mooi zijn is een belangrijk onderdeel, maar niet meer genoeg.

Citaat:

Neen, ik geloof ten eerste de politie die meldde dat Halima herhaaldelijk een vuile rol speelde bij politionele acties om de gangster te arresteren.
En naast haar strafregister heeft deze jonge dame een onderscheiding in het schaamteloos liegen, onder andere over haar relatie met de gangster.

Misschien wel een dame met mooie vormen, maar toch ook een lelijk wijf, zoveel is zeker.

An VdS 20 november 2006 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 2178124)

Of dit 'schatje' ... Het Nieuwsblad van 17 november 2006

"Op 19 juli ontsnapte Ould Haj uit de gevangenis door zich uit te geven voor een andere gedetineerde.

Hij dook bijna vier maanden onder in het Brusselse, onder meer in het huis van zijn moeder in Laken. Daar kreeg hij geregeld bezoek van zijn (ex)-vriendin Halima, onder meer ook bij de geboorte van Ould Haj's nichtje op 15 september. De twee bleven intiem bevriend, volgens de familie van Ould Haj maakten ze zelfs trouwplannen."

Starkan 20 november 2006 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An VdS (Bericht 2178426)
Of dit 'schatje' ... Het Nieuwsblad van 17 november 2006

"Op 19 juli ontsnapte Ould Haj uit de gevangenis door zich uit te geven voor een andere gedetineerde.

Hij dook bijna vier maanden onder in het Brusselse, onder meer in het huis van zijn moeder in Laken. Daar kreeg hij geregeld bezoek van zijn (ex)-vriendin Halima, onder meer ook bij de geboorte van Ould Haj's nichtje op 15 september. De twee bleven intiem bevriend, volgens de familie van Ould Haj maakten ze zelfs trouwplannen."

Ze was namelijk bevriend met de zus van haar ex-vriend, op wiens uitnodiging ze is komen kijken naar het pasgeboren kindje. Toen is er een foto getrokken en op dat moment slaagt dienen Bilal een arm rond haar. Met die foto probeert de moeder van dienen Bilal, Halima te schaden.
Dat is allemaal al duidelijk gemaakt in artikels die volgden. Uw informatie is al lang achterhaald.
En moesten ze echt nog een relatie hebben zouden er echt wel overtuigender bewijzen zijn..
Maar ja zoals blijkt, kunnen de meesten het niet laten dat meiske proberen schade toe te brengen door al die lasterlijke leugens als zoete koek te slikken en te herhalen. Als dan bewezen wordt dat het leugens zijn willen velen dat blijkbaar niet geloven.

Wimpeus 20 november 2006 16:05

Als al wat hier beweerd wordt over de banden van dat meisje met die crimineel, vind ik dit een zeer kwalijke zaak en is nogmaals een gemiste kans om de integratie te stimuleren.
Nu is er eindelijk eens een moslimmeisje dat haar hoofddoek afwierp en zonder scrupules in bikini over een catwalk loopt om de kleuren van het land waar ze is opgegroeid te verdedigen, nu blijkt weer dat er een reukje aan zit.

Wat aldus een symbool van integratie (zonder assimilatie) diende te zijn, is nu verworden in een symbool ter ondersteuning van alle vooroordelen omtrent allochtonen. Spijtig.

Starkan 20 november 2006 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus (Bericht 2178546)
Als al wat hier beweerd wordt over de banden van dat meisje met die crimineel, vind ik dit een zeer kwalijke zaak en is nogmaals een gemiste kans om de integratie te stimuleren.
Nu is er eindelijk eens een moslimmeisje dat haar hoofddoek afwierp en zonder scrupules in bikini over een catwalk loopt om de kleuren van het land waar ze is opgegroeid te verdedigen, nu blijkt weer dat er een reukje aan zit.

Wat aldus een symbool van integratie (zonder assimilatie) diende te zijn, is nu verworden in een symbool ter ondersteuning van alle vooroordelen omtrent allochtonen. Spijtig.

Wat dus al bewezen is dat het leugens zijn om haar persoon te schaden. Het gaat dus over roddels die ondertussen al achterhaald zijn.
Blijkbaar scheppen er sommigen genoegen in om lasterlijke roddels, waarvan al bewezen is dat het leugens zijn, te blijven spammen.

La Chunga 20 november 2006 16:13

Heeft die Miss zelf iets uitgevreten wat het daglicht niet mag zien? Of is iedereen die een relatie heeft of had met iemand met een crimineel verleden nu per definitie zelf een crimineel?

Wat dan met alle vrouwen, kinderen en ouders van mensen die een gevangenisstraf uitzitten of hebben uitgezeten?

Thomas- 20 november 2006 16:30

Ik heb ergens gelezen dat als je op een of andere politieke lijst staat je niet aan de miss belgië verkiezing mag meedoen. Bij Chehaima had men dat de laat ontdekt dat ze ergens op de PVDA lijst stond :roll:

La Chunga 20 november 2006 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 2178650)
Ik heb ergens gelezen dat als je op een of andere politieke lijst staat je niet aan de miss belgië verkiezing mag meedoen. Bij Chehaima had men dat de laat ontdekt dat ze ergens op de PVDA lijst stond :roll:

Ach zo, tja...die organisatie heeft het recht zulks op te nemen in haar reglement natuurlijk. Maar wat zat men hier toch te zaniken over haar lief of ex-lief?
Ik heb het al door, deze discussie is al even inhoudloos en irrelevant als de Miss-verkiezing op zich.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be