Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Le nouveau Stemmenkampioen est arrivé. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=68887)

Jazeker 20 november 2006 21:47

Le nouveau Stemmenkampioen est arrivé.

Wie na de mediastorm rond 8 oktober grootse veranderingen had verwacht, zoals een electorale boost voor de SP.a of de totale instorting van het Vlaams Belang, is eraan voor zijn moeite.

CD&V en VLD tekenen alweer een (licht) verlies op, Groen, Vlaams Belang en SP.a mogen min of meer status quo draaien. Het verlies der groten gaat overduidelijk naar "anderen" dat stijgt met bijna 1 procent.

De vraag is natuurlijk wie die "anderen" dan zijn. Keren nog meer mensen zich gedegouteerd af en willen ze blanco stemmen? Zitten daar de eerste believers van een nieuwe rechts-liberale partij rond Coveliers, Bouckaert en De Decker of zijn het de mensen die geloven in de nieuwe écht rode partij van Jef Sleeckx en vrienden?

Eén trend lijkt onomkeerbaar te zijn. De VLD rijdt zich niet enkel in de vernieling, maar de partij blijft na de knal tegen de muur en de airbag in het gezicht hardnekkig op het gaspedaal duwen, hopende dat de half vernielde motor van de partij alsnog de muur zal omver duwen. Gesteld dat het lukt, dan blijft de partij nog steeds achter als een wrak.

Op naar 2007. 8-)

Voodoo Child 20 november 2006 22:12

Internetpeilingen :|
U doet maar natuurlijk, ik moet er niet meer van hebben.

Brugge Veilig en Leefbaar 20 november 2006 23:46

Doe al lang niet meer mee, laat de Blokkers maar zichzelf bevruchten...

Starkan 21 november 2006 00:14

is dat op www.stemmenkampioen.be?

sodoirt 21 november 2006 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2180131)

tiens, ze kennen daar de PVDA nog niet? Misschien wat meer gangstervriendjes van je misse miss in de club halen, dan haal je de 1ste pagina wel ;-)

Starkan 21 november 2006 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt (Bericht 2180146)
tiens, ze kennen daar de PVDA nog niet? Misschien wat meer gangstervriendjes van je misse miss in de club halen, dan haal je de 1ste pagina wel ;-)

Heb altijd al eens willen weten wat het is een persoonlijke stalker te hebben.
Bedankt om deze leegte in te vullen beste sodoirt. Maar echt, het zal niets worden tussen ons. Spijt me.. Je komt het wel te boven. ;-)

Patriot! 21 november 2006 02:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2179719)

Wie na de mediastorm rond 8 oktober grootse veranderingen had verwacht, zoals een electorale boost voor de SP.a of de totale instorting van het Vlaams Belang, is eraan voor zijn moeite.

CD&V en VLD tekenen alweer een (licht) verlies op, Groen, Vlaams Belang en SP.a mogen min of meer status quo draaien. Het verlies der groten gaat overduidelijk naar "anderen" dat stijgt met bijna 1 procent.

De vraag is natuurlijk wie die "anderen" dan zijn. Keren nog meer mensen zich gedegouteerd af en willen ze blanco stemmen? Zitten daar de eerste believers van een nieuwe rechts-liberale partij rond Coveliers, Bouckaert en De Decker of zijn het de mensen die geloven in de nieuwe écht rode partij van Jef Sleeckx en vrienden?

Eén trend lijkt onomkeerbaar te zijn. De VLD rijdt zich niet enkel in de vernieling, maar de partij blijft na de knal tegen de muur en de airbag in het gezicht hardnekkig op het gaspedaal duwen, hopende dat de half vernielde motor van de partij alsnog de muur zal omver duwen. Gesteld dat het lukt, dan blijft de partij nog steeds achter als een wrak.

Op naar 2007. 8-)

Die internetpeiling heeft wel haar 'waarde' bewezen met het 'voorspellen' van de uitslagen van oktober: totaal waardeloos dus.

Vorenus 21 november 2006 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2180448)
Die internetpeiling heeft wel haar 'waarde' bewezen met het 'voorspellen' van de uitslagen van oktober: totaal waardeloos dus.

De verkiezingen draaien niet alleen rond Antwerpen.

Tegendradigaard 21 november 2006 08:24

Precies of er op 8 oktober alleen maar verkiezingen in Antwerpen zijn geweest.... ?

Tegendradigaard 21 november 2006 08:25

en dan klopt de stemmenkampioen al wel voor de VLD.... forse klappen...

baarle 21 november 2006 08:36

Citaat:

14 percent en een beetje: d�*t is het beste nieuws uit deze Stemmenkampioen.

VLD delenda est.

baarle 21 november 2006 08:43

Citaat:

Zitten daar de eerste believers van een nieuwe rechts-liberale partij rond Coveliers, Bouckaert en De Decker

Zullen ze wel gereed zijn? VHS zal zeker proberen om de verkiezingen te vervroegen, naar maart bijvoorbeeld.

cor 21 november 2006 08:43

'k Doe ook al lang niet meer mee. Totaal onwetenschappelijk.
En ik heb een aantal kennissen die gewoon meedoen voor de lol. Ze vullen steevast vb in, niettegenstaande het in praktijk weldenkende mensen zijn die nooit vb zullen stemmen.

Zwartengeel 21 november 2006 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 2180592)
Zullen ze wel gereed zijn? VHS zal zeker proberen om de verkiezingen te vervroegen, naar maart bijvoorbeeld.

Ik heb onlangs ook van een dergelijk scenario gehoord. Dit zou Verhofstadt inderdaad niet ongelegen komen:
- De Decker & Co. krijgen minder tijd om zich voor te bereiden op de verkiezingen
- De huidige regering is in dat geval ook verlost van het BHV-probleem.

vlijmscherp 21 november 2006 09:02

Dus het VB kan niet profiteren van de slachtofferrol die ze zich na 8 oktober hebben aangemeten? bizar hé.

baarle 21 november 2006 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 2180627)
Dus het VB kan niet profiteren van de slachtofferrol die ze zich na 8 oktober hebben aangemeten? bizar hé.

Van 24,2 pct bij de laatste verkiezingen naar 27,2 pct nu: dat wordt weer een smadelijke nederlaag!

vlijmscherp 21 november 2006 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 2180632)
Van 24,2 pct bij de laatste verkiezingen naar 27,2 pct nu: dat wordt weer een smadelijke nederlaag!

waarom vergelijk je niet met de laatste peiling? omdat dat niet goed uitkomt? en ging het VB niet over de 30%?

baarle 21 november 2006 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 2180633)
waarom vergelijk je niet met de laatste peiling?

Zoals ik zei: het wordt de zoveelste smadelijke nederlaag op rij voor het VB. Een echte trend.

Citaat:

omdat dat niet goed uitkomt?
Komt jou dat beter uit?

Mij maakt het geen bal uit, ik registreer alleen maar. En ik stel vast dat het Belang op basis van deze SK meer zetels zal halen, en dat dat het paars moeilijker kan maken. En interesseert me dan weer wel.

Citaat:

en ging het VB niet over de 30%?
Wie weet? Zou je dat graag zien, misschien?

Brugge Veilig en Leefbaar 21 november 2006 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cor (Bericht 2180593)
En ik heb een aantal kennissen die gewoon meedoen voor de lol. Ze vullen steevast vb in, niettegenstaande het in praktijk weldenkende mensen zijn die nooit vb zullen stemmen.

Belangrijk ! Niet iedereen is tenslotte van het niveau 'Big Brother' en 'de Planckaerts'... :-P

Zwartengeel 21 november 2006 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cor (Bericht 2180593)

Vandaar dat het VB bij de laatste verkiezingen zo doorgebroken is in de kleinere steden en gemeentes?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be