Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Unie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=68990)

lib 21 november 2006 15:04

Unie

In de recente persberichten zag ik de aankondiging van de nieuwe partij unie.
Dit moet wel de eerste en enige partij zijn die uit partijen van de drie gemeenschappen bestaat zeker ?
De inhoud van dit persbericht bevalt me zeer en van hieruit geef ik deze partij dan ook mijn steun.
Alleen de eenheid van Belgie kan de desastreuse politiek van de huidige deelregeringen stoppen.
Men kan eindelijk de gevolgen zien van de uitverkoop van diverse topbedrijven in Vlaanderen.
Na Sabena,Renauld nu Volkswagen en Opel wat blijft er nog over ?

lib

Patriot! 21 november 2006 15:08

Beste Lib,

www.belgischeunie.be. Wij zijn geen partij van drie gemeenschappen, maar één Belgische partij.

baarle 21 november 2006 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2181577)
www.belgischeunie.be. Wij zijn geen partij van drie gemeenschappen, maar één Belgische partij.

Verenigd onder één Grote Leider.

lib 21 november 2006 15:15

Unie

Bestaan er meer gegevens over deze partij,en kan men eventueel aansluiten ?

lib

Zwartengeel 21 november 2006 15:16

"Gedaan met de communautaire zever! Belgique unitair! Et pour les Flamands la même chose!"

:belgievl:

lib 21 november 2006 15:18

Unie

Deze partij heeft volgens de tekst niets met BUB te maken hoop ik .

lib

baarle 21 november 2006 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lib (Bericht 2181598)

Je kan altijd eens proberen op www.retourau19iemesiecle.be, of www.flaminbochesdehors.be.

Patriot! 21 november 2006 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lib (Bericht 2181606)
Deze partij heeft volgens de tekst niets met BUB te maken hoop ik .

lib

"Unie" is inderdaad opgericht tégen de BUB, en dus in strijd met alle principes van de Belgische eenheid. ;)

baarle 21 november 2006 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2181611)
"Unie" is inderdaad opgericht tégen de BUB, en dus in strijd met alle principes van de Belgische eenheid. ;)

Eén volk, één partij, één land!

Patriot! 21 november 2006 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 2181616)
Eén volk, één partij, één land!

O God nee, dat klinkt zo flamingantisch! ;)

baarle 21 november 2006 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2181619)
O God nee, dat klinkt zo flamingantisch! ;)

Ja, je hebt veel geleerd van je grote voorbeelden hé.

Teerke 21 november 2006 15:25

In Limburg is men ook bezig met de oprichting van een nieuwe partij. De naam staat echter nog niet vast. Het enige punt van het partijprogramma is de fusie met Nederlands Limburg en uiteindelijk de onafhankelijkheid van beide Limburgen als één staat..
Naast de nieuwe partij wordt er ook een militaire structuur opgezet om de onafhankelijkheid eventueel met geweld te forceren. De militaire arm heeft wel al een naam; LVF (Limburgs Vrijheidsfront).
(zal ik vanaf nu in de gaten gehouden worden door de staatsveiligheid?)

Hans1 21 november 2006 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Teerke (Bericht 2181643)
In Limburg is men ook bezig met de oprichting van een nieuwe partij. De naam staat echter nog niet vast. Het enige punt van het partijprogramma is de fusie met Nederlands Limburg en uiteindelijk de onafhankelijkheid van beide Limburgen als één staat..
Naast de nieuwe partij wordt er ook een militaire structuur opgezet om de onafhankelijkheid eventueel met geweld te forceren. De militaire arm heeft wel al een naam; LVF (Limburgs Vrijheidsfront).
(zal ik vanaf nu in de gaten gehouden worden door de staatsveiligheid?)

Als dit waar is, vind ik dat uitermate grappig.:-D

Jan van den Berghe 21 november 2006 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2181577)

Nu ja, "partij". Een reactionair clubje dat met lidkaarten gooit, ook aan wie nooit het lidgeld heeft betaald.

Patriot! 21 november 2006 15:30

Bijna even grappig als 'unie'. ;)

Zwartengeel 21 november 2006 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lib (Bericht 2181598)

lib

Hierzie.

http://www.unie.be

Ik ga even advocaat van de duivel spelen, vooraleer de BUB ermee gaat lopen...:twisted:

1handclapping 21 november 2006 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lib (Bericht 2181552)
In de recente persberichten zag ik de aankondiging van de nieuwe partij unie.
Dit moet wel de eerste en enige partij zijn die uit partijen van de drie gemeenschappen bestaat zeker ?
De inhoud van dit persbericht bevalt me zeer en van hieruit geef ik deze partij dan ook mijn steun.
Alleen de eenheid van Belgie kan de desastreuse politiek van de huidige deelregeringen stoppen.
Men kan eindelijk de gevolgen zien van de uitverkoop van diverse topbedrijven in Vlaanderen.
Na Sabena,Renauld nu Volkswagen en Opel wat blijft er nog over ?

lib

Een al dan niet unitair België heeft niets te maken met een "uitverkoop" van onze industriële en andere aktiviteiten. Het aktief zijn in de ganse wereld van fiorma's noemt men "globalizatie", dit zichtbaar maken
en in de vorm van "merknamen" propageren heet "branding". Open deuren intrappend heb ik het over : McDonald, coca-Cola, Pepsi-Cola, Shell, Esso,
BP, Suez, Ford, Toyota, Volkswagen, Renault enz..

Zulke firma's hebben de neiging om bedrijfsvoering, nationaliteit, eigendom en arbeiders van elkaar gescheiden te houden met als achterliggende filosofie het maximalizeren van de winsten.

De kritiek op dit geglobalizeerde kapitalistische wereldsysteem komt uit zeer diverse hoeken : nationalisten, marxisten, groene jongens en anarchisten vinden elkaar hierin terug ... zelfs zgn. rechts-liberalen
die zich opwerpen als verdedigers van de "kleine zelfstandige" vinden hier
een dankbare markt van stemgerechtigden.

Het probleem is voornamelijk het vinden van een alternatief dat een fundamentele oplossing geeft aan de sociologische aberratie die de zoektocht naar de maximale winst voorstelt als een zoektocht naar een optimale maatschappij.

lib 21 november 2006 15:52

unie

Hoe zie jij de oplossing dan ?

lib

Nello 21 november 2006 17:04

Beste Lib,

UNIE is inderdaad de eenheidslijst van de Belgischgezinde partijen die effectief geven om het voortbestaan van het land.

U kan contact met UNIE opnemen via [email protected] alsook telefonisch op het nummer 02.735.64.99

UNIE zal in 2007 overal in België opkomen met een eenheidslijst, voor Kamer en Senaat. We hopen u bij ons te mogen verwelkomen.

duveltje382 21 november 2006 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 2181907)
Beste Lib,

UNIE is inderdaad de eenheidslijst van de Belgischgezinde partijen die effectief geven om het voortbestaan van het land.

U kan contact met UNIE opnemen via [email protected] alsook telefonisch op het nummer 02.735.64.99

UNIE zal in 2007 overal in België opkomen met een eenheidslijst, voor Kamer en Senaat. We hopen u bij ons te mogen verwelkomen.

Is dat weer niet één van de kleintjes?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be