![]() |
Volkswagen en eigen volk eerst!
Volkswagen en eigen volk eerst!
In Brussel zegt men dat de beslissing nog niet is genomen. In Duitsland weet men beter! Ondertussen laat de premier geloven dat er met zijn bemiddeling er nog kans is. Terwijl dat bij Volkswagen alles beslist is. De druk van de vakbonden om het werk in eigen land te brengen/houden is te groot. Dat is precies waar onze Overheid gefaald hebben. De Belgische ondernemingen die ontstaan zijn na de tweede wereldoorlog waren goud waard. Men had alles moeten doen voor deze NV, KMO enz… Alleen wat Belgisch en in Belgische handen is geeft ons voldoende zekerheid. Het gewicht van de grote Belgische industriële stijgt daarmee in waarde. Zij hebben vanaf nu meer gewicht dan het is eender wat. Er moet terug een eenheid komen “eendracht maakt macht” moet terug herleven. Aangezien dat het nu stilaan een waarheid wordt voor iedereen de Europese landen gaan voor “eigen volk eerst”. Het beste bewijs hiervan krijgen wij van Engeland die nog steeds met sterling mag betalen. O Belgen wat zijn wij slecht bestuurd en naïef! Nu hoeven wij alleen maar te vernemen wanneer de politie massief opgeroepen wordt in de volgende dagen zal er met Volkswagen iets ernstig gebeuren. Ik wens die mensen veel moed en hoop dat de Overheid de volgende keer vooraleer zij een sector gaan steunen eerst zorgen voor de nodige waarborgen. Bij verkiezingen zeggen zij telkens “wij hebben het signaal begrepen”. Zij hebben nochtans de sluiting gehad van “Renault” en wat hebben zij onthouden? |
De overheid heeft een slecht beleid ivm economie. Maar bij VW vorst zijn de vakbonden de grootste schuldigen. Daarb staken ze al om het minste, wie wilt er dan nog in zo"n fabriek investeren?
|
tja ik heb eigenlijk zoiets van "eigen schuld dikke bult" als ik die vakbondsafgevaardigde hoor spreken, bij vw vorst wordt dan ook voor het minst gestaakt in plaats van te gaan onderhandelen in te leveren op het loon en verder te werken om de toekomst veilig te stellen.
|
Citaat:
|
De vakbonden hebben het weer gedaan. De grote schuldige van de rechtse goegemeente is weer snel gevonden. Naar beneden stampen en naar boven likken is dan ook veel makkelijker en och waarom zou ik het mensen die heel hun leven nooit anders hebben gedaan of gekend dat kwalijk kunnen nemen. Dat zijn dan de fiere Vlaamse leeuwen. Patronale poedels ja.
Ten eerste vormen de loonkosten slechts een heel klein deel van de totale kosten van een wagen en ten tweede zijn de loonkosten in de autoindustrie de laatse jaren fel gedaald (zeker als we dan nog eens rekening houden met de toename van de produktiviteit.) Mochten mensen maar iets weten van de vakbonden in de automobielindustrie dan zouden ze ook weten dat ze de laatsten zijn om in actie te schieten en de boel plat te leggen. De vakbonden hebben vandaag opgeroepen om niet te staken maar de werkvloer heeft daar anders over beslist en de vakbonden moeten volgen. Recent hebben de vakbonden in de sector nog een akkoord goedgekeurd dat momenteel nog niet toegestaan is door de arbeidswetgeving. Zeggen dat ze dus niet toegevend zouden zijn is onzin. |
Probleem is gewoon dat de productiecapaciteit groter is dan de vraag (niet alleen bij Volkswagen) en dan is het een kwestie van keuzes maken en het is evident dat het makkelijker is om een fabriek te sluiten in een ander land dan in uw eigen achtertuin. Los daarvan moet men ook stellen dat in Duitsland de laatste en komende jaren tienduizenden banen sneuvelden en zullen sneuvelen in de autoindustrie en dat diegenen die wel nog zullen werken dat aan veel slechtere arbeidsvoorwaarden zullen doen. In die zin worden alle werkenden genaaid.
We zullen zien wat komende dagen zal geven. Vergeet ook niet dat met het Generatiepact de overheid (en de rechtse goegemeente) het intrument bij uitstek om sociale vrede af te kopen onmogelijk (of veel moeilijker) hebben gemaakt nml brugpensioen. |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, van dat zuurverdiende nettoloon gaat dan nog eens een hallucinant bedrag naar Vadertje Gulzig, via btw, taksen, accijnzen en belastingen op alle mogelijke vormen van verbruik. Wie moet hier matigen ? Niet alleen de autosector en de aanverwante toeleveringsbedrijven maar ook de textiel, de machinebouw, tal van bedrijven die semi-technologische en halfprodukten maken houden het hier meer en meer voor gezien en pakken hun biezen naar loongematigder streken. De loonlast, de hoge belastingsdruk en de bijkomende taksen en stringende regelgeving allerlei voor alle sectoren, zitten er dus wel voor iets tussen. Mochten die gevoelig verminderen en dan bedoel ik met minstens 40 %, zou deze nationale verhuis niet plaatsvinden en eerder economische uitbreiding en werkgelegenheid creeren dan doen krimpen. Weet je, purple sucks! Maar dat wisten we gelukkig al langer dan vandaag...8-) |
Laat iedereen vooral hopen dat dit geen Renault II wordt.
Het is uitermate grof dat men in Duitsland weet wat er gaat gebeuren en het nog niet wilt communiceren. Getuigt van absoluut geen respect naar de +/- 5000 werknemers. Een Europese (of nog beter een wereld) vakbond die globaal het werk neerlegt als ze één fabriek sluiten of massaontslagen aankondigen. Het zou een interessante eerste test kunnen zijn. Iedereen weet immers al dat een multinatinational in (zogezegde) financiële problemen zit, niet als er verlies wordt gemaakt, maar als de beoogde meerwinst niet wordt gehaald. |
Citaat:
Probleem is gewoon dat mensen minder snel wagens kopen dan dat ze van de band rollen. De werknemers van Volkswagen zijn met andere woorden te productief geworden. België staat nochtans aan de top van de nieuwe inschrijvingen van wagens in Europa. Wij hebben onze verantwoordelijkheid genomen. PS. Wat sommigen het bruto-loon noemen wordt door anderen sociale zekerheid genoemd. ;-) |
Citaat:
|
Verminder het aantal ministers, ministeries en andere overbodigen diensten die er alleen gekomen zijn om de politieke families te onderhouden.
Vervolgens een behoorlijk bestuur met vermindering van de loonlast. |
Citaat:
Vraagje: wat gaat uw wereldvakbond in dergelijke gevallen doen... Het overaanbod opvreten? Of arbeidsherverdeling met behoud van loon? |
Citaat:
Als men dan een ecomische beslissing neemt moet men niet komen huilen. |
Een Duitse autoproducent gaat echt wel een Duitse fabriek sluiten ten voordele van een Belgische vestiging. :roll: Think again.
|
Citaat:
|
Guy staat ook weeral met lege handen, was hij niet de man , die 200000 jobs beloofde ?
Het wordt hoe langer hoe duidelijker dat hij doelt op de duizenden zwaar gesubsidieerde diensten-cheques banen . Mocht er gesneden worden in Vorst dan zijn dat échte banen , die verdwijnen. Waar is Cortebeeck nu, kreeg hij deze week nog geen mooi europees overkoepelend vakbondsbaantje ? |
Citaat:
we hebben misschien een hoge belastingsdruk maar we krijgen ook heel veel van de staat terug. Belastingen dienen om de staat de mogelijkeheden te geven om bepaalde diensten te kunnen aanbieden aan een hele bevolking, waarbij voornamelijk de sociaal zwakkeren kansen krijgen tot ontplooiing. Als we gewoon vergelijken met Nederland dan zijn sommige zaken hier veel beter georganiseerd. Vele mensen maken gewoon gebruik van cijfertjes maar hebben duidelijk niet begrepen dat hierachter een heel verhaal zit met pro en contra. Dergelijke ranglijsten zijn totaal irrelevant en maken dat complexe problemen eenvoudig worden voorgesteld die eigenlijk niet eenvoudig zijn voor te stellen |
Citaat:
|
Citaat:
Antwoord: vadertje staat smost eindeloos met geld op allerhande niveau's , het zou er nog maar moeten bijkomen dat er links en rechts niet iets goed draait. Maar goed dat maakt de zaak van de VW-arbeiders niet uit. Zij zijn te duur (bruto loon arbeid) en daar waar andere landen inspanningen leveren is dat hier nog marginaal, bovendien gaan er nu arbeidsplaatsen naar groei- en goedkope landen. VW gaat een fabriek bouwen in India. 2 vliegen in één klap: goedkoop , groeimarkt en uitvoeren VW's naar België. We gaan, hoe dan ook ,achteruit . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be