Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Pakistan wijzigt islamitische verkrachtingswetten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=69007)

Uh-Huh 21 november 2006 16:59

Pakistan wijzigt islamitische verkrachtingswetten
 
ISLAMABAD (ANP) - Het Pakistaanse parlement heeft ingestemd met een wetswijziging over verkrachting en overspel. Vrouwen die zijn verkracht, hoeven niet langer vier mannelijke ooggetuigen op te voeren die haar verhaal bevestigen om te voorkomen dat ze mogelijk vervolgd wordt wegens overspel.

Islamitische fundamentalisten in het parlement verzetten zich tot het laatst toe tegen de nieuwe wet voor de bescherming van vrouwen. Door een dergelijk wetsartikel zou Pakistan verworden tot een ,,maatschappij van vrije seks''. Ze namen uiteindelijk niet deel aan de stemming.

Vrouwen hebben het zwaar in Pakistan. In 80 procent van de huwelijken komt huiselijk-, seksueel en/of psychologisch geweld voor. Vier op de vijf vrouwen die worden gearresteerd, worden verkracht door politie of gevangenisbewakers, aldus cijfers van de organisatie Dokters van de Wereld.

Bron: SP!TS

Het is een zeer goede zaak dat die onislamitische (hudood-)wetten worden aangepast of afgeschaft. Nogal hypocriet van die zgn "perfecte" moslims om daartegen te protesteren, tenzij ze niet weten dat huiselijk/seksueel/psychologisch geweld en verkrachtingen verboden zijn in de islam... :roll:

In ieder geval, doe zo verder Pakistan. :thumbsup:

Anna List 21 november 2006 17:03

men heeft wel tegelijk de maximumstraf in de seculiere rechtbanken beperkt tot drie of vijf jaar (ben het kwijt) ... zo'n geweldige overwinning vond ik dat dus niet echt ...

Jantje 21 november 2006 17:04

Citaat:

In ieder geval, doe zo verder Pakistan.
En dat hun buren hen hierin volgen.

Anna List 21 november 2006 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 2181895)
ISLAMABAD (ANP) - Het Pakistaanse parlement heeft ingestemd met een wetswijziging over verkrachting en overspel. Vrouwen die zijn verkracht, hoeven niet langer vier mannelijke ooggetuigen op te voeren die haar verhaal bevestigen om te voorkomen dat ze mogelijk vervolgd wordt wegens overspel.

Islamitische fundamentalisten in het parlement verzetten zich tot het laatst toe tegen de nieuwe wet voor de bescherming van vrouwen. Door een dergelijk wetsartikel zou Pakistan verworden tot een ,,maatschappij van vrije seks''. Ze namen uiteindelijk niet deel aan de stemming.

Vrouwen hebben het zwaar in Pakistan. In 80 procent van de huwelijken komt huiselijk-, seksueel en/of psychologisch geweld voor. Vier op de vijf vrouwen die worden gearresteerd, worden verkracht door politie of gevangenisbewakers, aldus cijfers van de organisatie Dokters van de Wereld.

Bron: SP!TS

Het is een zeer goede zaak dat die onislamitische (hudood-)wetten worden aangepast of afgeschaft. Nogal hypocriet van die zgn "perfecte" moslims om daartegen te protesteren, tenzij ze niet weten dat huiselijk/seksueel/psychologisch geweld en verkrachtingen verboden zijn in de islam... :roll:

In ieder geval, doe zo verder Pakistan. :thumbsup:

wil je nu zeggen dat de Yankees daar overal een pro westers bestuur moeten gaan installeren ? :lol:

Uh-Huh 21 november 2006 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2181903)
men heeft wel tegelijk de maximumstraf in de seculiere rechtbanken beperkt tot drie of vijf jaar (ben het kwijt) ... zo'n geweldige overwinning vond ik dat dus niet echt ...

Ja maar i.t.t. hier moeten ze daar waarschijnlijk wel hun straf uitzitten en kunnen ze niet vrijkomen na zo'n jaartje ofzo. En het gaat uiteindelijk wel nog om verkrachting (ook door de echtgenoot) en geen moord, enz...

Uh-Huh 21 november 2006 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2181928)
wil je nu zeggen dat de Yankees daar overal een pro westers bestuur moeten gaan installeren ? :lol:

?

Basy Lys 21 november 2006 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 2181895)
... Het is een zeer goede zaak dat die onislamitische (hudood-)wetten worden aangepast of afgeschaft. Nogal hypocriet van die zgn "perfecte" moslims om daartegen te protesteren, tenzij ze niet weten dat huiselijk/seksueel/psychologisch geweld en verkrachtingen verboden zijn in de islam...

"Onislamitisch"?

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/south_asia/6148590.stm

Last Updated: Wednesday, 15 November 2006, 17:10 GMT

Pakistan votes to amend rape laws

Pakistan's national assembly has voted to amend the country's strict Sharia laws on rape and adultery.

Until now rape cases were dealt with in Sharia courts. Victims had to have four male witnesses to the crime - if not they faced prosecution for adultery.

Now civil courts will be able to try rape cases, assuming the upper house and the president ratify the move.

The reform has been seen as a test of President Musharraf's stated commitment to a moderate form of Islam.

"It is a historic bill because it will give rights to women and help end excesses against them," Prime Minister Shaukat Aziz told parliament after the vote.

Religious parties boycotted the vote, saying the bill encouraged "free sex".

'Lewdness'

A woman is raped every two hours and gang-raped every eight hours in Pakistan, according to the country's independent Human Rights Commission.

Correspondents say these figures are probably an under-estimation as many rapes are not reported.

Campaigners say Pakistan's laws have made it virtually impossible to prosecute rape.

Attempts to pass a new bill failed in September in the face of angry opposition.

The version of the Women's Protection Bill put before legislators then caused such an outcry that parliament was prorogued.

It would have allowed alleged rapists to be tried under civil as well as Islamic law.

Human rights activists said this would have created confusion, allowing powerful religious lobbies to manipulate what is seen as a weak judicial system.

Now rape will be tried under civil law, the Pakistan Penal Code.

Sex outside marriage, which has always been illegal, will still be tried by both civil and Sharia courts, depending on which system the complainant chooses, the BBC's Syed Shoaib Hasan in Karachi says.

Pakistan's religious parties called the new legislation "a harbinger of lewdness and indecency in the country", and against the strictures of the Koran and Sharia law.

They have threatened nationwide protests over the revised bill.

Addressing parliament on Wednesday, the leader of the six-party MMA Islamic alliance, Maulana Fazlur Rahman, said the bill would "turn Pakistan into a free-sex zone".

"Existing laws are correct and should be maintained...The changes are not in line with Islamic teaching."

The government insisted that some of the MMA's proposals had been included in the bill.

Lashings

Rape and adultery in Pakistan are dealt with under the Hudood Ordinance, a controversial set of Islamic laws introduced from 1979 by Gen Zia-ul-Haq.

They include sections prescribing lashing and stoning as punishments for adultery.

The bill tabled in the summer and withdrawn was then reviewed by a panel of ulema, or Islamic scholars, who suggested three revisions.

Dr. Strangelove 22 november 2006 02:34

@ Basy Lys. Graag had ik u het volgende boek aangeraden: "Islam. A Short History" van Karen Armstrong. Ook in het Nederlans beschikbaar onder de titel "Islam. Geschiedenis van een wereldgodsdienst", Amsterdam, uitgeverij De Bezige Bij, 2001, 314 p.

Zeer interessant en helder geschreven.

Basy Lys 22 november 2006 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove (Bericht 2183566)
@ Basy Lys. Graag had ik u het volgende boek aangeraden: "Islam. A Short History" van Karen Armstrong. Ook in het Nederlans beschikbaar onder de titel "Islam. Geschiedenis van een wereldgodsdienst", Amsterdam, uitgeverij De Bezige Bij, 2001, 314 p.

Zeer interessant en helder geschreven.

Karen Armstrong is geen historica, heeft wel heel veel sympathie voor alles wat onchristelijk is, in de eerste plaats het mohammedanisme.

Wil het toeval toch wel dat ik drie van haar boeken heb ...

En indien je leesvoer wil, geef ik je hieronder een lijstje van werkjes waarin je iets kan leren over de mohammedaanse ideologie.

1. De Koran, uit het Arabisch vertaald door Prof. Dr. J.H. KRAMERS, bewerkt door Drs. Asad JABER en Dr. Johannes J.G. JANSEN, Amsterdam/Antwerpen, 1997, ISBN 90-295-0003-4

2. Kur’ân-I Kerîm Ve Açiklamali Meâli, Ankara, 1993, ISBN 975-389-081-8

3. Yonah ALEXANDER en Michael S. SWETNAM, Osama bin Laden’s al-Qaida. Profiel van een terroristisch netwerk, Baarn, 2001, ISBN 90-4390-325-6

4. Inge AREND, Dick DOUWES en Arend Jan TERMEULEN (samenstelling), Islam. Personen en Begrippen van A tot Z, Amsterdam/Nijmegen, 2000, ISBN 90-274-6529-0

5. Karen ARMSTRONG, De Strijd om God. Een geschiedenis van het fundamentalisme, Amsterdam 2000, ISBN 90-234-3904-X

6. Karen ARMSTRONG, Heilige Oorlog. De kruistochten en de wereld van vandaag, Uitgeverij Anthos, 1999, ISBN 90-414-0327-2

7. Karen ARMSTRONG, Mohammed. Een westerse poging tot begrip van de islam, Uitgeverij Anthos, 2002, ISBN 90-414-0634-4

8. Maurits BERGER, Kruistocht en jihad. De aanslagen in de Verenigde Staten en de dreiging van de islam, Amsterdam/Antwerpen, 2001, ISBN 90-254-1628-4

9. Frank BOVENKERK en Yücel YESILGÖZ, De maffia van Turkije, Amsterdam, 1998, ISBN 90-290-5610-X

10. Ergun Mehmet CANER en Emir Fethi CANER, Unveiling Islam, An Insider’s Look at Muslim Life and Beliefs, Grand rapids, 2002, ISBN 0-8254-2400-3

11. Tom CAREW, Jihad. De geheime oorlog in Afghanistan, Rijswijk, 2001, ISBN 90-389-1153-X

12. Dan COHN-SHERBOK en Dawoud EL-ALAMI, Het Palestijns-Israëlische conflict, Baarn, 2002, ISBN 90-4390-449-X

13. Eddy A.M. DANIELS, De Open Samenleving en haar nieuwe vijanden, Aqua Fortis 2005, ISBN 90-5904-042-2

14. Norman DAVIES, Europe. A History, London, 1997, ISBN 0-7126-6633-8.

15. Daniel DE SMET en Jan VAN REETH, De islam is modern, Leuven, 2001, ISBN 90-5826-102-6

16. Chahdortt DJAVANN, Bas les voiles!, Editions Gaillamard, 2003, ISBN 2-07-073534-6.

17. Henk DRIESSEN (Redactie), In het huis van de islam. Geografie, geschiedenis, geloofsleer, cultuur, economie, politiek, SUN-Kritak, Nijmegen 1997. ISBN 90 6168 606

18. Oriana FALLACI, De Woede en de Trots, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 2002, ISBN 90 351 2447 2

19. Oriana FALLACI, De Kracht van de Rede, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 2005, ISBN 90 351 2753 6

20. Jean Charles de FONTBRUNE, Nostradamus Historien et Prophète. Ses prophéties de 1555 �* l'an 2000, Editions du Rocher, 1980, ISBN 2-268-00088-5

21. W.S.P. FORTUYN, nawoord A.R.F. Haselhoef, De islamisering van onze cultuur, Nederlandse Identiteit als Fundament. Met een kritische reactie van imam Abdullah R.F. Haselhoef, Rotterdam, Vierde druk, 2002, ISBN 90 6112 861 7

22. Hind FRAIHI, Undercover in Klein-Marokko. Achter de Gesloten Deuren van de Radicale Islam, Leuven, 2006, ISBN 90 8669 006 8

23. Jan GOODWIN, De tol van de eer. Een schokkend verslag over het lot van vrouwen in de islamitische wereld, Utrecht, 2002, ISBN 90-449-8013-0.

24. Geert HOFSTEDE, Allemaal Andersdenkenden. Omgaan met cultuurverschillen, Amsterdam, 2001, ISBN 90-254-6913-2

25. Albert HOURANI, De geschiedenis van de Arabische volken, (Nederlandse vertaling Aris J. Van Braam), 2000, ISBN 90-254-9757-8

26. Samuel P. HUNTINGTON, The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order, London, 1998, ISBN 0-684-81987-2

27. Ibn ISHAAK, Het leven van Mohammed, Amsterdam, 2000, ISBN 90-5460-056-X

28. Walter KRAEMER, Goetz TRENKLER, Lexicon van hardnekkige misverstanden, 500 kapitale blunders, vooroordelen en denkfouten, van avondrood tot zeppelin, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 1997 (oorspronkelijke titel Lexikon der populaeren Irrtuemer, 500 kapitale Missverstaendnisse)

29. David S. LANDES, Arm & Rijk. Waarom werd het Westen rijk en bleven andere landen arm?, Uitgeverij Het Spectrum, Utrecht, 1998, ISBN 90 274 9598X NUR 680

30. Michiel LEEZENBERG, Islamitische filosofie, Een Geschiedenis, Amsterdam 2001, ISBN 90-5460-046-2

31. Bernard LEWIS, Wat is er misgegaan? De betrekkingen tussen het Westen en het Midden-Oosten, Uitgeverij De Arbeiderspers, Amsterdam 2002, ISBN 90 295 2811 7

32. Bernard LEWIS, The Crisis of Islam. Holy War and Unholy Terror, London, 2003, ISBN 0-297-64548-X

33. Martin LINGS, Muhammad, his life based on the earliest sources, Cambridge, 1991, ISBN 0-946621-33-0

34. Christoph LUXENBERG, Die Syro-Aramaeische Lesart des Koran. Ein Beitrag zur Entschluesselung der Koransprache, Berlin, 2000, ISBN 3-86093-274-8

35. Mark MAZOWER, De Balkan. Een geschiedenis, Amsterdam, 2002n ISBN 90-234-0164-6

36. Abdelwahab MEDDEB, The Malady of Islam (originally published as La Maladie de l’Islam, 2003, ISBN 0-465-04435-2

37. Baqer MOIN, Khomeini, Life of the Ayatollah, London/New York, 1999, ISBN 1-85043-128-0

38. V.S. NAIPAUL, Among the Believers: An Islamic Journey, New York, 1981, ISBN 0-394-71195-5

39. V.S. NAIPAUL, Beyond Belief. Islamic Excursions among the Converted People, London, 1998, ISBN 0 349 11010 7

40. V.S. NAIPAUL, India: A Wounded Civilization, London, 2002, ISBN 0 33048460 4.

41. Karl-Heinz OHLIG, Gerd-Rüdiger PUIN (Hg.), Die dunklen Anfänge. Neue Forschungen zur frühen Geschichte des Islam, Verlag Hans Schiler, 2005, ISBN 3-89930-128-5

42. Emilio PLATTI, Wat gelooft een goede moslim, Amsterdam, 1996, ISBN8 0326 417 90

43. Ahmed RASHID, Taliban, Amsterdam/Antwerpen, 2001, ISBN 90-450-0453-4

44. Nina RASMUSSEN, Sluiers van Teheran. Een westerse vrouw alleen in Iran, Amsterdam, 2001, ISBN 90-6974-410-4.

45. Salman RUSHDIE, Step Across This Line. Collected Non-Fiction 1992-2002, Vintage, 2003, ISBN 0-099

46. Edward W. SAID, Covering Islam. How the media and the experts determine how we see the rest of the world, London, 1997, ISBN 0-09-959501-X

47. Edward W. SAID, Orientalism. Western Conceptions of the Orient, London, 1995, ISBN 0-14-023867-0

48. Hanaan as-SJAIKH, Vrouwen tussen hemel en zand, Breda, 1994, ISBN 90-6445-819-7.

49. Johan TER HAAR, Volgelingen van de imam. Een kennismaking met de sji’itische islam, Amsterdam, 1995, ISBN 90-5460-008-X

50. Johan VAN OVERTVELDT: Marktzege(n), zes aanklachten tegen het antiglobalisme, Kapellen 2002, ISBN 90 289 3203 8.

51. MARION VAN SAN, Arjen LEERKES, Criminaliteit en criminalisering. Allochtone jongeren in België, Amsterdam University Press, 2001, ISBN 90 5356 525 6

52. Geert HOFSTEDE, Allemaal Andersdenkenden. Omgaan met cultuurverschillen, Amsterdam, 2001, ISBN 90-254-6913-2

53. Ashutosh VARSHNEY, Ethnic Conflict & Civic Life, Yale University, 2002, ISBN 0-300-08530-3

54. Urbain VERMEULEN, Islam en Christendom, Het Onmogelijke Gesprek?, Leuven, 1999, ISBN 90-5826-002-X

55. Ibn WARRAQ, Why I am Not a Muslim, Amherst, NY, 1995, ISBN 0-87975-984-4

56. Ibn WARRAQ (Editor), What the Koran Really Says. Language, Text, and Commentary, Amherst, NY, 2002, ISBN 1-57392-945-X

57. Ibn WARRAQ (Editor), The Quest for the Historical Muhammad, Amherst, NY, 2000, ISBN 1-57392-787-2

58. Ibn WARRAQ (Editor), The Origins of the Koran. Classic Essays on Islam’s Holy Book, Amherst, NY, 1998, ISBN 1-57392-198-X

59. Anton WESSELS, Islam verhalenderwijs, Amsterdam, 2001, ISBN 90-5712-0151.

60. Fareed ZAKARIA, De toekomst van vrijheid. De paradoxen en schaduwzijden van democratie, Amsterdam/Antwerpen, 2003, ISBN 90-254-1584-9rodin

Uh-Huh 22 november 2006 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2185853)
Karen Armstrong is geen historica, heeft wel heel veel sympathie voor alles wat onchristelijk is, in de eerste plaats het mohammedanisme.

:roll:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2185853)
Wil het toeval toch wel dat ik drie van haar boeken heb ...

En indien je leesvoer wil, geef ik je hieronder een lijstje van werkjes waarin je iets kan leren over de mohammedaanse ideologie.

Gelieve niet te spammen in deze thread. Trouwens, afgaande op uw veralgemenende reacties op dit forum, heeft u die boeken percies niet zo goed gelezen eh...

Basy Lys 22 november 2006 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 2185912)
:roll:

Je verwondering spreekt boekdelen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 2185912)
Gelieve niet te spammen in deze thread. Trouwens, afgaande op uw veralgemenende reacties op dit forum, heeft u die boeken percies niet zo goed gelezen eh...

Gelukkig dat het nog bij een "gelieve" blijft, anders zou men nog de indruk krijgen dat Uh-Huh deze thread modereert.

Mijn reacties zijn doorgaans beperkt tot feiten en cijfers, en gefundeerde meningen. Je zal daaruit reeds gemerkt hebben dat ik die boeken zéér goed gelezen heb.

En ja, ik vermeld er niet steeds bij dat er in de mohammedaanse wereld ook uitzonderingen zijn. Er leven nog christenen her en der, en joden, en zelfs nog wat sufi's. Maar dat zijn alle verdwijnende minderheden die het moeten afleggen tegen de veralgemenende mohammedanisering.

De "islam" is een totalitaire en intolerante ideologie. Is dat een veralgemening of een algemene waarheid?

Dr. Strangelove 22 november 2006 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2185853)
Karen Armstrong is geen historica, heeft wel heel veel sympathie voor alles wat onchristelijk is, in de eerste plaats het mohammedanisme.

Wil het toeval toch wel dat ik drie van haar boeken heb ...

En indien je leesvoer wil, geef ik je hieronder een lijstje van werkjes waarin je iets kan leren over de mohammedaanse ideologie.

1. De Koran, uit het Arabisch vertaald door Prof. Dr. J.H. KRAMERS, bewerkt door Drs. Asad JABER en Dr. Johannes J.G. JANSEN, Amsterdam/Antwerpen, 1997, ISBN 90-295-0003-4

2. Kur’ân-I Kerîm Ve Açiklamali Meâli, Ankara, 1993, ISBN 975-389-081-8

3. Yonah ALEXANDER en Michael S. SWETNAM, Osama bin Laden’s al-Qaida. Profiel van een terroristisch netwerk, Baarn, 2001, ISBN 90-4390-325-6

4. Inge AREND, Dick DOUWES en Arend Jan TERMEULEN (samenstelling), Islam. Personen en Begrippen van A tot Z, Amsterdam/Nijmegen, 2000, ISBN 90-274-6529-0

5. Karen ARMSTRONG, De Strijd om God. Een geschiedenis van het fundamentalisme, Amsterdam 2000, ISBN 90-234-3904-X

6. Karen ARMSTRONG, Heilige Oorlog. De kruistochten en de wereld van vandaag, Uitgeverij Anthos, 1999, ISBN 90-414-0327-2

7. Karen ARMSTRONG, Mohammed. Een westerse poging tot begrip van de islam, Uitgeverij Anthos, 2002, ISBN 90-414-0634-4

8. Maurits BERGER, Kruistocht en jihad. De aanslagen in de Verenigde Staten en de dreiging van de islam, Amsterdam/Antwerpen, 2001, ISBN 90-254-1628-4

9. Frank BOVENKERK en Yücel YESILGÖZ, De maffia van Turkije, Amsterdam, 1998, ISBN 90-290-5610-X

10. Ergun Mehmet CANER en Emir Fethi CANER, Unveiling Islam, An Insider’s Look at Muslim Life and Beliefs, Grand rapids, 2002, ISBN 0-8254-2400-3

11. Tom CAREW, Jihad. De geheime oorlog in Afghanistan, Rijswijk, 2001, ISBN 90-389-1153-X

12. Dan COHN-SHERBOK en Dawoud EL-ALAMI, Het Palestijns-Israëlische conflict, Baarn, 2002, ISBN 90-4390-449-X

13. Eddy A.M. DANIELS, De Open Samenleving en haar nieuwe vijanden, Aqua Fortis 2005, ISBN 90-5904-042-2

14. Norman DAVIES, Europe. A History, London, 1997, ISBN 0-7126-6633-8.

15. Daniel DE SMET en Jan VAN REETH, De islam is modern, Leuven, 2001, ISBN 90-5826-102-6

16. Chahdortt DJAVANN, Bas les voiles!, Editions Gaillamard, 2003, ISBN 2-07-073534-6.

17. Henk DRIESSEN (Redactie), In het huis van de islam. Geografie, geschiedenis, geloofsleer, cultuur, economie, politiek, SUN-Kritak, Nijmegen 1997. ISBN 90 6168 606

18. Oriana FALLACI, De Woede en de Trots, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 2002, ISBN 90 351 2447 2

19. Oriana FALLACI, De Kracht van de Rede, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 2005, ISBN 90 351 2753 6

20. Jean Charles de FONTBRUNE, Nostradamus Historien et Prophète. Ses prophéties de 1555 �* l'an 2000, Editions du Rocher, 1980, ISBN 2-268-00088-5

21. W.S.P. FORTUYN, nawoord A.R.F. Haselhoef, De islamisering van onze cultuur, Nederlandse Identiteit als Fundament. Met een kritische reactie van imam Abdullah R.F. Haselhoef, Rotterdam, Vierde druk, 2002, ISBN 90 6112 861 7

22. Hind FRAIHI, Undercover in Klein-Marokko. Achter de Gesloten Deuren van de Radicale Islam, Leuven, 2006, ISBN 90 8669 006 8

23. Jan GOODWIN, De tol van de eer. Een schokkend verslag over het lot van vrouwen in de islamitische wereld, Utrecht, 2002, ISBN 90-449-8013-0.

24. Geert HOFSTEDE, Allemaal Andersdenkenden. Omgaan met cultuurverschillen, Amsterdam, 2001, ISBN 90-254-6913-2

25. Albert HOURANI, De geschiedenis van de Arabische volken, (Nederlandse vertaling Aris J. Van Braam), 2000, ISBN 90-254-9757-8

26. Samuel P. HUNTINGTON, The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order, London, 1998, ISBN 0-684-81987-2

27. Ibn ISHAAK, Het leven van Mohammed, Amsterdam, 2000, ISBN 90-5460-056-X

28. Walter KRAEMER, Goetz TRENKLER, Lexicon van hardnekkige misverstanden, 500 kapitale blunders, vooroordelen en denkfouten, van avondrood tot zeppelin, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 1997 (oorspronkelijke titel Lexikon der populaeren Irrtuemer, 500 kapitale Missverstaendnisse)

29. David S. LANDES, Arm & Rijk. Waarom werd het Westen rijk en bleven andere landen arm?, Uitgeverij Het Spectrum, Utrecht, 1998, ISBN 90 274 9598X NUR 680

30. Michiel LEEZENBERG, Islamitische filosofie, Een Geschiedenis, Amsterdam 2001, ISBN 90-5460-046-2

31. Bernard LEWIS, Wat is er misgegaan? De betrekkingen tussen het Westen en het Midden-Oosten, Uitgeverij De Arbeiderspers, Amsterdam 2002, ISBN 90 295 2811 7

32. Bernard LEWIS, The Crisis of Islam. Holy War and Unholy Terror, London, 2003, ISBN 0-297-64548-X

33. Martin LINGS, Muhammad, his life based on the earliest sources, Cambridge, 1991, ISBN 0-946621-33-0

34. Christoph LUXENBERG, Die Syro-Aramaeische Lesart des Koran. Ein Beitrag zur Entschluesselung der Koransprache, Berlin, 2000, ISBN 3-86093-274-8

35. Mark MAZOWER, De Balkan. Een geschiedenis, Amsterdam, 2002n ISBN 90-234-0164-6

36. Abdelwahab MEDDEB, The Malady of Islam (originally published as La Maladie de l’Islam, 2003, ISBN 0-465-04435-2

37. Baqer MOIN, Khomeini, Life of the Ayatollah, London/New York, 1999, ISBN 1-85043-128-0

38. V.S. NAIPAUL, Among the Believers: An Islamic Journey, New York, 1981, ISBN 0-394-71195-5

39. V.S. NAIPAUL, Beyond Belief. Islamic Excursions among the Converted People, London, 1998, ISBN 0 349 11010 7

40. V.S. NAIPAUL, India: A Wounded Civilization, London, 2002, ISBN 0 33048460 4.

41. Karl-Heinz OHLIG, Gerd-Rüdiger PUIN (Hg.), Die dunklen Anfänge. Neue Forschungen zur frühen Geschichte des Islam, Verlag Hans Schiler, 2005, ISBN 3-89930-128-5

42. Emilio PLATTI, Wat gelooft een goede moslim, Amsterdam, 1996, ISBN8 0326 417 90

43. Ahmed RASHID, Taliban, Amsterdam/Antwerpen, 2001, ISBN 90-450-0453-4

44. Nina RASMUSSEN, Sluiers van Teheran. Een westerse vrouw alleen in Iran, Amsterdam, 2001, ISBN 90-6974-410-4.

45. Salman RUSHDIE, Step Across This Line. Collected Non-Fiction 1992-2002, Vintage, 2003, ISBN 0-099

46. Edward W. SAID, Covering Islam. How the media and the experts determine how we see the rest of the world, London, 1997, ISBN 0-09-959501-X

47. Edward W. SAID, Orientalism. Western Conceptions of the Orient, London, 1995, ISBN 0-14-023867-0

48. Hanaan as-SJAIKH, Vrouwen tussen hemel en zand, Breda, 1994, ISBN 90-6445-819-7.

49. Johan TER HAAR, Volgelingen van de imam. Een kennismaking met de sji’itische islam, Amsterdam, 1995, ISBN 90-5460-008-X

50. Johan VAN OVERTVELDT: Marktzege(n), zes aanklachten tegen het antiglobalisme, Kapellen 2002, ISBN 90 289 3203 8.

51. MARION VAN SAN, Arjen LEERKES, Criminaliteit en criminalisering. Allochtone jongeren in België, Amsterdam University Press, 2001, ISBN 90 5356 525 6

52. Geert HOFSTEDE, Allemaal Andersdenkenden. Omgaan met cultuurverschillen, Amsterdam, 2001, ISBN 90-254-6913-2

53. Ashutosh VARSHNEY, Ethnic Conflict & Civic Life, Yale University, 2002, ISBN 0-300-08530-3

54. Urbain VERMEULEN, Islam en Christendom, Het Onmogelijke Gesprek?, Leuven, 1999, ISBN 90-5826-002-X

55. Ibn WARRAQ, Why I am Not a Muslim, Amherst, NY, 1995, ISBN 0-87975-984-4

56. Ibn WARRAQ (Editor), What the Koran Really Says. Language, Text, and Commentary, Amherst, NY, 2002, ISBN 1-57392-945-X

57. Ibn WARRAQ (Editor), The Quest for the Historical Muhammad, Amherst, NY, 2000, ISBN 1-57392-787-2

58. Ibn WARRAQ (Editor), The Origins of the Koran. Classic Essays on Islam’s Holy Book, Amherst, NY, 1998, ISBN 1-57392-198-X

59. Anton WESSELS, Islam verhalenderwijs, Amsterdam, 2001, ISBN 90-5712-0151.

60. Fareed ZAKARIA, De toekomst van vrijheid. De paradoxen en schaduwzijden van democratie, Amsterdam/Antwerpen, 2003, ISBN 90-254-1584-9rodin

Serieuze lijst. Er zit heel wat tussen dat ik nog niet had gelezen. Anyway, ik raadde je het boek van Armstrong niet aan om neerbuigend te doen, maar omdat er heel wat argumenten in staan die een niet-monolithische kijk op de islam verdedigen. Soms ben ik het natuurlijk ook niet eens met haar visies.

Basy Lys 23 november 2006 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove (Bericht 2186201)
Serieuze lijst. Er zit heel wat tussen dat ik nog niet had gelezen. Anyway, ik raadde je het boek van Armstrong niet aan om neerbuigend te doen, maar omdat er heel wat argumenten in staan die een niet-monolithische kijk op de islam verdedigen. Soms ben ik het natuurlijk ook niet eens met haar visies.

Karen Armstrong is een uitgetreden katholieke kloosterlinge die een aversie heeft gekregen voor alles wat katholiek is en dit toont door haar blinde verdediging van een totalitaire ideologie, niet omdat deze goed zou zijn, wel omdat die een bedreiging is voor de Vrije Wereld die een christelijke traditie kent. Een gevolg van zeven jaar verblijf in een strenge kloosterorde.

Zij is nog godsdienstwetenschapper, nog historica. Zij weet iets af van literatuurkritiek.

Haar publicaties staan bol van foute feiten en dito interpretaties.

Basy Lys 23 november 2006 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove (Bericht 2186201)
S... argumenten in staan die een niet-monolithische kijk op de islam verdedigen. ...

De basis van de mohammedaanse leer blijft wel universeel: totalitarisme, intolerantie, discriminatie, geweld, roof en uitbuiting. Dat zijn nu eenmaal de fundamenten van de koran en de hadiet, en die zijn dus overal en voor alle volgelingen geldig.

UFSIA 23 november 2006 14:33

Citaat:

...

60. Fareed ZAKARIA, De toekomst van vrijheid. De paradoxen en schaduwzijden van democratie, Amsterdam/Antwerpen, 2003, ISBN 90-254-1584-9rodin
Citaat:

Gelieve niet te spammen in deze thread. Trouwens, afgaande op uw veralgemenende reacties op dit forum, heeft u die boeken percies niet zo goed gelezen eh...
Boh ik weet niet, 60 boeken lijken me erg leesbaar, en gelezen hebben of met elk detail erin het eens zijn is ook niet hetzelfde he ? :)

Trouwens ik heb zelf een boek gelezen dat ik aan de lijst wil toevoegen , dat indirect erg veel inspeelt hierop ,
David S. Landes, The Wealth and Poverty of Nations: Why Some Are So Rich and Others So Poor (New York: W.W. Norton, 1998). 544 pp. ISBN: 0393040178.

Technisch gezien gaat het niet over islam , maar het is een geschiedenisboek waarin per hoofdstuk een verschillende regio esproken wordt, het midden Oosten krijgt een heel uitgebreid hoofdstuk en wat daarin gezegd wordt is erg interessant. De situatie Indië / pakistan / India wordt ook aangehaald en daarin staat best wel wat info over Pakistan ook.

Sukkelaar13 24 november 2006 18:44

Is de wetgeving in Pakistan dan veranderd dank zij VS invoed? Van de EU mogen wij het azeker niet verwachten

Kallikles 24 november 2006 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2187375)
Zij is nog godsdienstwetenschapper, nog historica. Zij weet iets af van literatuurkritiek.

Haar publicaties staan bol van foute feiten en dito interpretaties.

Over fouten gesproken: u bedoelde waarschijnlijk "noch... noch..." i.p.v. "nog... nog..." en "niets" i.p.v. "iets". "Foute feiten" is dan weer een contradictie in de termen.

Lees eens wat meer Edward Said... :lol:

Basy Lys 24 november 2006 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 2192005)
Over fouten gesproken: u bedoelde waarschijnlijk "noch... noch..." i.p.v. "nog... nog..." en "niets" i.p.v. "iets". "Foute feiten" is dan weer een contradictie in de termen.

Lees eens wat meer Edward Said... :lol:

Kallikles, is dit een uitnodiging om al je postings uit te vlooien op tik- en taalfouten?

Inderdaad: noch, noch.

http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...zoekwoord=fout
fout1 (de ~, ~en)
1 onjuistheid of onvolkomenheid in een werk => afdwaling, lapsus
2 [wisk.] het verschil tussen een benadering en de werkelijke waarde

fout2 (bn.)
1 anders dan de bedoeling is, niet zoals het hoort => abusief, foutief, krom, mis, scheef, verkeerd; <=> goed
2 niet juist => onjuist; <=> juist
Heb je ook iets zinnigs te vertellen?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be