![]() |
Dag Allemaal, nr. 46, 10 november 2003, p. 153:
Interview met Vera Dua. "[b]Hebt u na de verkiezingen nog contact gehad met mevrouw Durant[/b]? (fijntjes) Nog één keer, telefonisch. Bedankte u haar toen voor de schade die haar politieke spelletjes rond de nachtvluchten Agalev had berokkend? Iets in dat genre. Wie daar vandaag nog aan zou twijfelen: we zijn een voluit Vlaamse partij die ook overtuigd voor Vlaanderen kiest. Het belgicistische gewaad legden we al langer af en door de moeilijkheden met Ecolo is dat nog meer het geval." Jep, van zodra je er eens mee samenwerkt, weet je wat gedaan :wink: |
Weer een bewijs dat linksen een gevaar vormen voor België.
|
Reden te meer om te zeggen dat de B.U.B. de enige Belgisch-gezinde partij is in België, hoewel ik er mijn twijfels bij heb of Dua, Vlaams minister, wel objectief is. Maar ja, als ze dat mens tot voorzitter benoemen, dan moeten ze het zelf maar weten.
Na zulke idiote uitspraken, mag Agalev voor mij ook verdwijnen. |
Citaat:
|
Gaat Agalev dan toch een Vlaamse partij worden. Het zou wel goed zijn..
En ging er ook geen nieuwe naam komen? |
Citaat:
|
Citaat:
De N-VA gaat alleen naar de kiezer in 2004 en hoopt om daar nog beter te doen dan bij de vorige verkiezingen. |
Let vooral op die "nog beter". :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een nieuwe naam voor Agalev? Ik hou het nog steeds op:
[size=7]De Noord-Belgische Groenen![/size] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Yup, da's weeral typisch Tacitus. Past het in zijn kraam, is het feest. Past het niet in zijn kraam, worden de "propere" termen als nazi, racist, of (in dit geval) wijf bovengehaald. Bovendien kan tussen beide situaties (wel of niet in zijn kraam passend) op gelijk welk moment gewisseld worden. De ene moment is ons ventje content, de volgende is het weer oorlog. Je zou haast denken dat Tacitus non-stop zijn regels heeft...
|
Gaat Agalev nu een kartel vormen met de N-VA? :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
BuB is een kleine, beginnende, en vooral onervaren partij. Veel meer dan de gevestigde groten hebben zij het recht om de bal eens mis te slaan. Op sommige punten leren ze zelfs uit hun fouten: kijk maar hoe ze recentelijk het BROV omarmden. Het is zeer menselijk om tegen te spartelen vlak nadat op een fout gewezen wordt, dus je moet hen ook wat ademruimte gunnen om hun blunders recht te trekken. Ze leggen terecht de vinger op bepaalde punten die o.a. door overdreven splitsingsijver misgelopen zijn: *de warwinkel van wetgevende machten als gevolg van de federalisering naar onderen, *de scheefgetrokken zetelverdelingen als gevolg van pariteit en splitsing van partijen, *de ondemocratische kiesdrempels ons opgedrongen zonder dat ook maar één partij dit in haar programma vermeldde voor de kiezingen........ *het gebrek aan solidariteit omwille van het spreken van een andere taal ................. Al bij al is BuB nauwelijks verwerpelijker dan andere politieke constellaties. Als je dan nog bedenkt dat zij alles met eigen middelen moeten rooien, terwijl de groten het zich makkelijk maken op kosten van de gemeenschap, dan zie ik niet echt veel reden om BuB als kop van jut te gebruiken telkens een opstoot van politieke frustratie de noodzaak doet voelen om eens een politicus of partij te 'bashen' [size=2]Voil�*, mijn goede daad voor vandaag is ook alweer achter de rug.[/size] |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be