Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   de VRT vandaag... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=69507)

Jazeker 23 november 2006 18:24

de VRT vandaag...

Het is maar dat u het weet, maar ik ben deze week op cursus. Naast het feit dat ik moet luisteren naar een uit stoplappen en stokpaardjes gemaakte leraar, betekent het ook dat ik nu 's ochtends anderhalf uurtje in de file mag staan, alsook 's avonds een uurtje. Uitgebreid de tijd dus om naar radio 1 te luisteren.

Deze ochtend ging het uiteraard over de verkiezingen in Nederland. Niet het feit dat een saaie knul als Balkenende stand hield ondanks het feit dat hij zwaar heeft moeten bezuinigen, niet het feit dat de Groep Wilders er stevig staat en ook niet het feit dat de PVDA van Wouter Bos flink klappen krijgt, maar wel het feit dat de SP goed scoorde was natuurlijk het nieuws. Een correspondente mocht meteen uitleggen hoezeer de Nederlandse samenleving had gekozen voor "een WARME maatschappij" (en toen ze dat uitsprak moet ze een orgasme hebben gehad) tegenover die kille onmenselijke Balkenende. U volgt toch nog? Het was uiterst vermakelijk.

De muziekprogrammatie werd ook aangepast om ons land in een depressie te storten omwille van volkswagen Vorst en Karel Gacoms wordt weer uit de kast gehaald om de VRT nieuwsredactie terdege in te lichten over hoe we verder moeten met dit land. We krijgen het nieuwe liedje "Geen Duitse wagens meer" te horen en de presentatrice vindt het zowaar nodig om mee te zingen.

Een fait divers maar toch opmerkelijk (alweer niet de Groep Wilders, het merkwaardig standhouden van het CDA ondanks een nodig maar onpopulair beleid of "GOD" Wouter Bos die klappen krijgt) is dat in de Nederlandse verkiezingen ook de Partij voor de dieren zich in het pluche kan nestelen. Heel wat schrijvers in Nederland hadden hun schouders gezet onder die partij, waaronder Maarten 't Hart. Reden voor de VRT om Maarten even te bellen met een vraagje waarom om nadien een ziedende Kristien Hemmerechts op hem los te laten die het niet vond kunnen dat je een partij opricht voor dieren terwijl je eigenlijk PVDA moet stemmen om de verdraagzaamheid te helpen. Er zitten nu gaten in mijn autodeuren van het zuur dat dat mens doorheen mijn luidsprekers heeft gejaagd.

Ik geef toe... het meeste van de dag was ik braafjes in opleiding en heb ik de rest van het circus gemist. Maar het is alvast weer een mooie dag geweest voor het rode nest.

Tot morgen?

Starkan 23 november 2006 18:31

Jazeker?? Dat jij naar Radio 1 luistert had ik nooit durven dromen...

Jazeker 23 november 2006 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2189077)
Jazeker?? Dat jij naar Radio 1 luistert had ik nooit durven dromen...

Het verzet van de SP.a en de VRT tegen een commerciële nieuwszender is daar niet vreemd aan. Maar goed, daar gaat het niet over.

Tegendradigaard 23 november 2006 18:37

Het is soms grappig om het nieuws te horen op de VRT radio en daarna eens op een vrije radio. Ik luister al eens graag naar 4fm en die durven soms niet correcte dingen vermelden die je op de VRT niet hoort....

Flippend Rund 23 november 2006 18:39

Zet muziek op in de auto, of zing zelf.

Luister nooit naar het nieuws.

Zwartengeel 23 november 2006 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2189043)
Het is maar dat u het weet, maar ik ben deze week op cursus. Naast het feit dat ik moet luisteren naar een uit stoplappen en stokpaardjes gemaakte leraar, betekent het ook dat ik nu 's ochtends anderhalf uurtje in de file mag staan, alsook 's avonds een uurtje. Uitgebreid de tijd dus om naar radio 1 te luisteren.

Deze ochtend ging het uiteraard over de verkiezingen in Nederland. Niet het feit dat een saaie knul als Balkenende stand hield ondanks het feit dat hij zwaar heeft moeten bezuinigen, niet het feit dat de Groep Wilders er stevig staat en ook niet het feit dat de PVDA van Wouter Bos flink klappen krijgt, maar wel het feit dat de SP goed scoorde was natuurlijk het nieuws. Een correspondente mocht meteen uitleggen hoezeer de Nederlandse samenleving had gekozen voor "een WARME maatschappij" (en toen ze dat uitsprak moet ze een orgasme hebben gehad) tegenover die kille onmenselijke Balkenende. U volgt toch nog? Het was uiterst vermakelijk.

De muziekprogrammatie werd ook aangepast om ons land in een depressie te storten omwille van volkswagen Vorst en Karel Gacoms wordt weer uit de kast gehaald om de VRT nieuwsredactie terdege in te lichten over hoe we verder moeten met dit land. We krijgen het nieuwe liedje "Geen Duitse wagens meer" te horen en de presentatrice vindt het zowaar nodig om mee te zingen.

Een fait divers maar toch opmerkelijk (alweer niet de Groep Wilders, het merkwaardig standhouden van het CDA ondanks een nodig maar onpopulair beleid of "GOD" Wouter Bos die klappen krijgt) is dat in de Nederlandse verkiezingen ook de Partij voor de dieren zich in het pluche kan nestelen. Heel wat schrijvers in Nederland hadden hun schouders gezet onder die partij, waaronder Maarten 't Hart. Reden voor de VRT om Maarten even te bellen met een vraagje waarom om nadien een ziedende Kristien Hemmerechts op hem los te laten die het niet vond kunnen dat je een partij opricht voor dieren terwijl je eigenlijk PVDA moet stemmen om de verdraagzaamheid te helpen. Er zitten nu gaten in mijn autodeuren van het zuur dat dat mens doorheen mijn luidsprekers heeft gejaagd.

Ik geef toe... het meeste van de dag was ik braafjes in opleiding en heb ik de rest van het circus gemist. Maar het is alvast weer een mooie dag geweest voor het rode nest.

Tot morgen?

Over de standpunten van de SP omtrent de multicul werd de brave luisteraar wellicht in het ongewisse gelaten? Kwestie van het hoerageschal niet te ontstemmen?

Fonske 23 november 2006 20:24

De standaard, niet bepaald een linkiewinkie krant, opende ook met een grote foto van Marijnisen. Dat de SP wint is gewoon groot nieuws, dat de Wilders veel minder. Eerst en vooral wint de SP veel aanzienlijker en is het voor het eerst in jaren dat een links (populisitische) partij zoiets weet te doen. Wat wel nieuws mag zijn is het gebrek aan succes van de rechtse splinterpartijen zoveel jaren na de Fortuinrevolutie (Wilders is niets ten opzichte van Fortuin).

Jazeker 23 november 2006 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fonske (Bericht 2189407)
De standaard, niet bepaald een linkiewinkie krant, opende ook met een grote foto van Marijnisen. Dat de SP wint is gewoon groot nieuws, dat de Wilders veel minder. Eerst en vooral wint de SP veel aanzienlijker en is het voor het eerst in jaren dat een links (populisitische) partij zoiets weet te doen. Wat wel nieuws mag zijn is het gebrek aan succes van de rechtse splinterpartijen zoveel jaren na de Fortuinrevolutie (Wilders is niets ten opzichte van Fortuin).

Wilders moest dan ook campagne voeren zonder amper buiten te kunnen komen wegens verrijkende doodsbedreigingen.

Jazeker 23 november 2006 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fonske (Bericht 2189407)
De standaard, niet bepaald een linkiewinkie krant

Hier ga je trouwens al de mist in. De Standaard is in tegenstelling tot tien jaar geleden, vandaag nog met moeite te onderscheiden van De Morgen. De dag na 0110 werden de eerste 10 bladzijden van die krant geheel voorbehouden voor dat event. Hallucinant. Pas op bladzijde 17 een klein berichtje dat Indië bewijzen had dat Pakistan mee achter de bomaanslagen in Mumbai zat. Dat noem ik geen evenwichtige journalistiek meer.

Fonske 23 november 2006 22:15

Bon dus ge vind de standaard een toch linkiewinkie krant? Ik vrees dat we niet verder kunnen discusieren, uw vooringenomenhied is te groot.

Fonske 23 november 2006 22:19

Citaat:

Wilders moest dan ook campagne voeren zonder amper buiten te kunnen komen wegens verrijkende doodsbedreigingen.
Jaja, daar licht het aan, anders zou hij een landslide overwinning hebben behaald. :roll:
Overigens is een partij dat op een persoon steunt er vermoedelijk één van slechte kwaliteit.

Jazeker 23 november 2006 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fonske (Bericht 2189761)
Jaja, daar licht het aan, anders zou hij een landslide overwinning hebben behaald. :roll:
Overigens is een partij dat op een persoon steunt er vermoedelijk één van slechte kwaliteit.

Ben je nu aan het trollen of weet je echt niet beter? Stel dat Johan Vandelanotte zijn deur niet meer uit kan dankzij doodsbedreigingen. Hoe goed zou het dan gaan met de campagne van de SP.a ?

Chipie 23 november 2006 22:24

De Standaard maakt ook regelmatig gebruik van zijn sponske...

Desiderius 23 november 2006 22:29

Hoe groot zou de speeltuin wel niet zijn mocht links in Nederland er in slagen om een cordon sanitaire te installeren?

Ik pikte nog net de uitspraak mee van het debat op de Nederlandse televisie: "nee hier geen cordon sanitaire, we zijn hier niet in Vlaanderen." Als je de intonatie meeneemt, dan kan je het vrij vertalen als: "nee, hier geen cordon sanitaire, we leven hier niet in een politieke negorij."

De SP heeft de PVDA gewoon zwaar in de flank gegrepen, net zoals Wilders dat heeft gedaan t.a.v. de VVD. Als je alles bij alles optelt, dan kleurt Nederland allerminst "rood". Het beeld is stukken evenwichtiger. Alleen, het spectrum aan uitgesproken kleuren is er ook stukken groter en boeiender dan bij ons.

Als je al iets kan leren uit deze verkiezingsuitslagen:

- De traditionelen van de sp.a & VLD doen er goed aan om hun flanken te bewaken; niet te snel initiatieven zoals dat van Sleeckx en JMDD weglachen.
- Inhoudloos slap gelul en met het kontje draaien op bevel van de marketeers wil nog wel eens zwaar afgestraft worden.
- Laat het cordon sanitaire vallen, schaf de opkomstplicht af en haal die kiesdrempel weg en je bent al een heel eind op weg om het politieke speelveld open te trekken.
- Terug naar een stuk ideologische onderbouw; dé beste remedie tegen al die gratis stemmen voor het VB. [want wat is voor veel mensen vandaag nog het alternatief?]

Bazilfunk 24 november 2006 00:05

Alternatieven genoeg om ze van de macht te houden.

Khonnor 24 november 2006 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2189462)

niet dat ik het goedpraat maar als hoofd van een partij die als enige programmapunt een voorwaar geperfectioneerde vorm van islam-bashen en een zeer verrijkend racistisch discours bezigt heeft hij dit toch een heel heel klein beetje zelf gezocht....

niet?

trouwens, denk jij dat fdw, of andere politici van andere strekkingen nog nooit met de dood bedreigd zijn?

grappig trouwens hoe de andere nederlandse partijen het woord cordon sanitaire niet in de mond durven nemen...

"gaat u een cordon sanitaire spannen rond de partij van de vrijheid?"

allen in koor: "neen!!"

"wilt u met hen samen regeren?"

allen in koor: "nooit!"

net wat er in vlaanderen gebeurt, dus.... enkel is men in nederland zo slim van het ding niet bij naam te noemen...

Uh-Huh 24 november 2006 17:27

@Jazeker: héél geestig. :lol:

Uh-Huh 24 november 2006 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor (Bericht 2190392)
net wat er in vlaanderen gebeurt, dus.... enkel is men in nederland zo slim van het ding niet bij naam te noemen...

Jep.

satiper 24 november 2006 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2189043)

Tot morgen?

Het is iets dat me ook wel stoort.
Onlangs nog in de 7e dag, 4 vld-ers die een half uur lang ongestoord hun propaganda mochten uitstorten over Vlaanderen.
Andere partijen waren er niet, dus van tegenwind was geen sprake.
Mocht men dit voor alle partijen doen zou er geen probleem zijn natuurlijk.
Ik zie het echter nog zo snel niet gebeuren.
Zeker niet voor het vb, die als ze al eens een vertegenwoordiger in één of andere uitzending krijgen, nauwelijks de tijd krijgen om één zin af te maken, vooraleer ze vakkundig onderbroken worden door de pitbull/journalist van dienst.
Omgekeert als het over de vriendjes politici gaat loopt de bewondering in beken van het scherm.
Zoals die keer (na de gemeenteraadsverkiezingen) toen een journaliste doodleuk kwam verklaren dat het toch wel spijtig was dat rode Patrick nu wel geen baas zou worden van de vrt, snik.
Als vrt nu nog een commerciele omroep zou zijn, waarvan je weet dat de belangen zich langs één bepaalde kant situeren. Dit is echter niet het geval. Het is eigenlijk wel erg dat deze oh zo pc bende er geen probleem mee heeft om het geld van oa vb belastingbetalers naar zich toe te halen om hen vervolgens met dit geld de grond in te boren (althans dat proberen ze). Dit doen ze wss, omdat ze oh zo verdraagzaam en oh zo neutraal zijn.
Een hypocriete bende is het.

Jazeker 24 november 2006 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker

Ik wil er dit toch nog even uitlichten. De presentratrice of hoe je dat ook noemt, laat haar microfoon gedurende het liedje aanschakelen om mee te zingen met het liedje. Zij is verantwoordelijk voor een actualiteitenprogramma. Maar dat kan dus zomaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be