![]() |
Deze morgen gelezen...
De presentator van "Zwart-Wit", Jurgen Verstrepen, schrijft regelmatig een editoriaal over de politieke actualiteit. En blijkbaar kan er hierin iets niet door de beugel.. Met discrete signalen vanuit de omgeving van Verhofstadt werd gewaarschuwd dat toppolitici van paarsgroen niet meer aan z'n programma zouden meewerken mocht hij dit editoriaal blijven verder zetten op dezelfde wijze. Tevens blijkt dat Derk-Jan Eppink zijn bijdrage aan De Standaard diende te stoppen. Blijkbaar onder druk van... Weerom de omgeving van Verhofstadt.. Mocht dit ook maar enige waarheid inhouden dan daalt m'n achting voor het huidige beleid tot diep onder het vriespunt... Blijkbaar mag men alleen goed nieuws naar buiten brengen en tracht men één van de grootste verworvenheden van de democratie, namelijk vrije meningsuiting, de mond te snoeren. Dit is dan ook ontoelaatbaar ... Zulke politici zijn onze stem niet waardig.. Nogmaals, indien dit artikel grond van waarheid bevatte. Maar, waar rook is.... 't Zou me trouwens niet verbazen... |
Als ik je goed begrijp verbieden ze zijn schrijfsels niet, maar dreigen ze enkel zich niet meer in zijn programma te vertonen?
Don't worry, be happy. Wanneer de 'top'politici weer tv-geil worden, komen ze wel terug over de brug. :twisted: |
Zeer goede analyse van Bolter. De hele media wordt trouwens beinvloed door het Belgisch Consortium waar Guyke een slaafse lakei van is.
Eric Donckier, hoofdredacteur van BvL liet trouwens openlijk blijken wat hij dacht van de bemoeienissen van het kabinet Verhofstadt met wat er in de media mocht en/of moest verschijnen. "Goed om weten" zei hij en sindsdien is hij een héél stuk minder een gatlikker van Paarsgroen dan in hun beginperiode. En hij is niet de enige. Bekijk Luc van der Keelen van Het laatste nieuws maar eens. Nochtans een krant die erom bekend staat "blauw" gezind te zijn. Toeval? |
Allé het rondje afbreken van paarsgroen op alle mogelijke manieren is weer begonnen! Blijjkbaar is voor alle mensen alles goed om iets af te breken! Ik kan je héél klaar en duidelijk zeggen dat daar NIETS maar dan ook niets van aan is. En degene die daar dan toch van overtuigd zijn dat ze dan maar eens met bronnen naar boven komen hé, wie en waar dat precies allemaal gezegd is en of het wel degelijk waarheid is!
Je mag en moet oppositie voeren en de meerderheid het vuur aan de schenen leggen maar hou het toch binnen de perken hé door geen arrogante leugens te gaan verkondigen. |
In belgie mag je alles zeggen indien je maar je mond houd.
Rogier. :P |
Bron is vermeld.
En of dat in mijn zak zit als de hoofdredacteur van een niet eens vlaamsgezinde krant van ergernis reageert. Je ziet trouwens tot in De Standaard toe dat de grote beginliefde voor paars-groen nogal stevig bekoeld is. En daar is méér dan één reden voor. |
Citaat:
Alleen al het feit Verafstoot zich met allerhande communicatie en reclame-experts heeft omringd om zo de media te manipuleren doet me al over mij nek gaan. Verhofstadt heeft al van in het begin van zijn ambtstermijn enorm veel belang gehecht aan propaganda en het zou men dan ook niet verbazen mocht hij dissidente meningen het zwijgen op leggen of alleszins tegenwerken. |
Allé als jullie dan zo goed denken te weten, zeg het dan eens, en toon dat eens allemaal aan! Verhofstadt heeft wel zijn mening over wat er in de media verschijnt, maar hij zal nooit zeggen dat iets niet mag!!!
|
Citaat:
|
Kan zijn alhoewel ik kan zeggen dat Mary geen VLD lidkaart heeft! En wat dan te denken van de baas van de NMBS, Karel Vinck, die toch wel nader aanleunt bij de CD&V!
|
Neen Bart, dat kan hij niet maar zijn aandringen bij de media om zijn goednieuwsshow te helpen verkopen schiet heel wat mensen in het verkeerde keelgat.
En voor jouw plezier ga ik nog even herhalen wat ik in mijn laatst gelezen boek las. "Via de overheid beschikt het Consortium verder over de openbare radio-en tv-zenders. De privé-zenders zijn, evenals de pers, in handen van de meest kapitaalkrachtige van zijn leden. In de praktijk van de dagelijkse beinvloeding van de vluchtige publieke opinie en van de bewuste opinievorming op langere termijn, sorteert dit soort media het meeste effect." Bron: het boek van Hubert de Sy: "Het Belgisch regime en de versnipperde Vlaamse beweging" . En de premier is een slaafse lakei van het Belgische Consortium. |
Citaat:
Maar goed ook, want ik ervoor een kwartier in de fnack aan de kassa gestaan omdat die snul het vertikte om een beetje Nederlands te praten. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar... Over arrogantie gesproken.. Als ik de VLD-personaliteiten zie optreden in het openbaar... De arrogantie druipt ervan af. Ook tegenover de oppositie trouwens. Is toch ook geen positieve, opbouwende houding. Waarom dan niet tegenover de pers ??? Blijkbaar bestaat er maar één waarheid..De hunne.. Bijgevolg was ik niet verbaasd bij het lezen een bericht waarin gemeld werd dat ze de media trachten te manipuleren.. Komt ervan als je, zoals ze trouwens zelf voortdurend beamen, de grootste "volkspartij" van Vlaanderen wil worden, liefst zonder al te grote concurrentie.. En de pers kan hierbij natuurlijk stokken in de wielen steken... Ik hoop dat je er kan inkomen dat, rekening houdend met deze factoren, ik wel enig geloof hecht aan deze berichtgeving. Door jullie optreden versterk je alleen maar dergelijke terechte, dan wel onterechte berichten. Ik begrijp wel dat je dit niet kan of wil bevestigen. Als dit op waarhied berust vindt het alleszins plaats achter te schermen zodat zo weinig mogelijk personen er weet van hebben. Dit zou immers alle rechtgeaarde democraten in het verkeerde keelgat schieten.. |
Sommige VLD'ers zijn misschien wel arrogant maar dan wel een minderheid hoor! Tuurlijk geven ze hun mening over de oppositie, is toch ook hun goed recht! En trouwens over arrogantie gesproken, de tsjeven... ja watte mijne God, als dat geen arrogantie is van sommigen (Van Rompuy, Declercq, Leterme, Van Peel, ...). Ze schieten gewoon op alles wat beweegt en als hen niet zint dreigen ze met naar de Raad VAn STate te stappen, naar STraatsburg te gaan etc. Blijkbaar kennen ze nog steeds de oppositie niet , de CD&V.
|
Ik vroeg me overigens af, beste moderators van dit forum, is er eigenlijk een verband tussen Politics.be en Politicsinfo.net (zelfde makers, medewerkers,...)?
|
Twee opmerkingen:
1. Zoals ik het begrepen heb, zegt Verhofstadt dat hij niet meer wenst mee te werken met media die hem slecht gezind zijn. Is zijn goed recht, natuurlijk. En censuur is dat zeker niet. 2. Mocht Verhofstadt zich met censuur gaan bezighouden, dan is hij een slechte liberaal. Wat zeg ik? Dan is hij geen liberaal. Linus |
Citaat:
Verwijt u misschien ook voetbalploegen dat ze proberen om de beste spelers op te stellen en kampioen te spelen. Jan |
Citaat:
Verwijt u misschien ook voetbalploegen dat ze proberen om de beste spelers op te stellen en kampioen te spelen. Jan[/quote] Hmm , effe verduidelijken. Omdat de VLD, blijkbaar met alle middelen, de grootste "volkspartij" van Vlaanderen wil worden heeft ze zich, wellicht , laten verleiden om ongewenste praktijken te gebruiken. Hier in casu de pers, de media onder druk zetten. Ze mogen dus kampioen spelen maar niet via omkoperij.... Ge moet toch nog weten hoe dat enkele tientallen jaren geleden met Standard Luik is afgelopen.... |
Graag wat meer uitleg bij "alle middelen". Nogmaals toon het allemaal eens deftig aan!!! De mensen die naar de VLD gekomen zijn dit is omdat ze geloven in het project van de VLD!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be