![]() |
Marokkaans dorpje blijkt wereldleverancier zelfmoordenaars
Marokkaans dorpje blijkt wereldleverancier zelfmoordenaars
![]() ![]() Citaat:
Ik neem aan dat je het dorpje onbeperkt toegang moet geven tot onze 'Westerse rijkdommen'. Doe meteen hetzelfde met de Iraakse, Pakistaanse, Afgaanse, Palestijnse en andere zielige volkeren. Dat is in ieder geval de oplossing volgens die Aissa Acharki van de islamitische vredesbeweging Gerechtigheid en Spiritualiteit. :roll: Ze vergeet er wel bij te zeggen dat de zelfmoordenaars van 9/11 in de VS allemaal moslims waren uit welstellende families. |
heb je kunnen soms ontdekken wat de relatie is met het belgisch HQ van de troep die de aanslag in Madrid pleegde?
|
Al Adl Wal Ihsan ( Justice & Bienfaisance oftewel Gerechtigheid en Spiritualiteit) is een IslamiStische en niet zozeer een islamitische beweging. Dat IS een verschil dat telt
|
Dat dorpje heet M'Diq, het is redelijk welvarend omdat om Cabo Negro talloze vakantie-clubs geschaard zijn en er jaarlijks veel toeristen komen.
Dat dat een bron van zelfmoordenaars zou zijn lijkt me wat vreemd, aan de andere kant, als je de bergebn in gaat (en dat heb ik vele male gedaan, te paard,) zie je een grote leegte met hier en daar een hut. Ooit reed ik daar (te paard) met een blonde schoonheid , ik meen me te herinneren jullie mooie zangeres Ann Christie, die toen bij ons te gast was, en een Marokkaans jongetje plotseling tevoorschijn kwam en de jongedame "opeiste" in ruil voor een spel kaarten. We spreken 1978. |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn reactie was mijn misschien een beetje scherp, maar dit komt vanwege het woordje 'vredesbeweging' die ik aldaar in de oorspronkelijke tekst zag staan. Dit gezegd zijnde denk ik dat er ten dele wel een grond van waarheid zit in de analyse gemaakt door een van de leden van deze beweging, met name het feit dat socio-economische factoren ten dele verklaren waarom mensen zich aangetrokken voelen door dergelijke bewegingen. |
Citaat:
Ik ben ook benieuwd naar uw uitleg over het verschil tussen "islamistisch" en "islamitisch". |
Citaat:
Tetouan een "dorpje"? Dan is Antwerpen er ook één. Jamaa' el Mezouak is een wijk in de stad Tetouan. Het is waar dat het een wijk is waar er veel werkloosheid is en waar de mensen het moeilijk hebben, maar zeggen dat het "een broeihaard" is, is een grove leugen. Ten andere, die foto's die bij het artikel staan, zijn niet getrokken in Tetouan. Dat bewijst hoe men soms met een artikel en de "bijhorende" foto's, mensen een verkeerd beeld kan voorschotelen. |
Als je werkelijk alles wat de media je voorschoteld, gewoon met een lepel inneemt. Ja, dan loop je vaak met je kop tegen de muur.
En dat je verschillende vormen binnen de Islaam is weinige onbekend, maar dat de extremen meeste uit dezelfde Moskee klinkt voor vele idd als een donderslag bij heldere hemel. Het zet heel hun idéé over moslims aan het wankelen. Wat vele mensen uit het westen nog steeds niet door hebben, is dat de Islaam aan zijn franse revolutie is begonnen en dat die idd met veel bloed en tranen geschreven word. Ook het terug verwijzen van de Christelijke geloofsvormen naar haar huidig statuut is met veel bloed en tranen gebeurd. Mensen die veel macht hebben zien nu eenmaal die macht niet graag uit hun handen glippen. En zullen zelfs de hele wereldbevolking opofferen om hun macht te behouden. De Iman-machthebbers hebben hun doodsklokken horen luiden en zijn dus begonnen aan hun lange bloedige doodstrijd. En ook al lijken zijn die vaak te winnen, toch zijn zij gedoemd te verliezen, want hun gelovingen zullen het zelf tegen hen gaan opnemen wegens offermoeheid. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Binnen het Christendom word dergelijke groepering een sekte genoemd, door de Westeringen word een dergelijke strekking, het ware beeld van de Islam genoemd. Door dergelijke onderzoeken en media-aandacht naar de plaatsen en moskeën waar nu juist de mensen vandaag komen die zichzelf opofferen, komt men dus meer en meer tot de vaststelling dat het ook binnen de Moslimwereld om sektens gaat en niet om de echte Moslims. En dit doet pijn bij veel Westerlingen, want dit toegeven, is toegeven dat ze de moslims verkeerd hebben beoordeeld en ze dus eigenlijk hun verontschuldigingen zouden moeten aanbieden aan de gewone moslim. Bestaat er nog iets pijnlijker voor een mens die denkt dat hij perfect is en aan grootheidswaanzin lijd. 2) Door het gedrag en de reacties van de gewone moslims op de aanslagen en de uitlatingen van de nu in de media gebrachte geloofsvoorgangers van de Islam. En door het feit dat veel moslima's nu ook hun eigen Koran kunnen lezen en moeders het dus niet blijven pikken dat de machthebbers hun zonen opofferen om hun macht te kunnen behouden. Ook het feit dat de Imams uit de extreme Islam steeds meer en meer hun preken moeten aanpassen om nog voldoende mensen te vinden die zichzelf willen opofferen om de Imams hun macht te laten behouden. 15 jaar geleden was het ondenkbaar dat een vrouw binnen de Islam een belangrijke rol zou spelen, nu beloven de Imams zelfs al het paradijs aan de vrouwen die hun kinderen moeten baren. Dergelijke ideologische veranderingen zijn het bewijs dat de Imams niet meer voldoende goede volgelingen vinden onder de mannelijke bevolking en wijst dus op een verzwakking van hun macht op hun gelovigen. Wie de moeders van zijn kinderen opofferd is aan zijn doodstrijd bezig en zet dus zijn laatste middelen in, zijn eigen vrouwen en voorbrengers van zijn nakomelingen. Maar tegelijk stellen deze Imams dus vrouwen meer en meer gelijk aan mannen. En eens moeders het recht hebben hun stem te verheffen, ontnemen zij de machthebbers het recht om hun kinderen op te offeren. De moeders zullen het snel beu worden hun kinderen als kanonenvlees te zien gebruiken en de Imams hun macht over hun kinderen totaal ontnemen. En hen op hun plaats wijzen als geestelijke voorganger en hen hun macht om te beslissen over het leven en de dood van hun kideren ontnemen. |
Citaat:
Tenzij jij over nieuw bewijsmateriaal beschikt, uiteraard. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Want zijn ze toch alwetend bij de pers! |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik weet wel dat er ook binnen sommige Christelijke kerken geweld, haat en onderdrukking gepredikt. Voor het Christendom bestaat er in België zelfs een lijst van gevaarlijke sektes. En als je deze zou lezen en nagaan waarom de vertakkingen er op staan, zou je nog raar opkijken. Geen enkele revolutie loop volgens het zelfde patroon, maar ze hebben allemaal dezelfde tekens en herkenningspunten en beginnen allemaal om de zelfde rede. Dus een simpele vergelijking van wat er nu gebeurd binnen de Moslimgemeenschappen en de geschiedenis zal je ogen mss openen. Maar om dat te kunnen moet je eerst stoppen met je blinde haat tegen alle moslims. |
Citaat:
Nu dacht ik dat je toch een gelijkaardige lijst van de gevaarlijke moslimse strekkingen en sektes zou bezorgen omdat jij toch vertrouwd lijkt te zijn met de materie. Wat die "revolutie" betreft zou ik ook graag concrete voorbeelden krijgen over diezelfde tekens en herkenningspunten en redenen, zodat ik een en ander kan begrijpen. (P.S.: sinds wanneer wordt het aanhalen van naakte feiten en cijfers gelijkgesteld met "blinde haat"? Wat moet dan gezegd worden over het blind zijn voor die naakte feiten en cijfers?) |
Citaat:
Maar België is één van de landen die ooit zo'n lijst heeft gemaakt, maar of er zo'n lijst van alle sektens in de wereld bestaat en of er een lijst bestaat van gevaarlijke predikers is een andere vraag zeker. 2) Iemand die zich regelmatig tussen de mensen begeeft, komt van zelf tot de vaststelling dat er verschillende strekkingen en opvattingen zijn. Je kan die zelfs hier op het forum vaststellen tussen de moslims die posten. Zij vallen elkaar ook regelmatig aan in hun stellingen. 3) Kijk eens wat meer naar het nieuws en lees de krant eens wat meer. En beschouw het niet als een noodzaak dat een revolutie met geweld moet gebeuren. De revolutie in de moslimwereld komt in kalmte en rust van de moeders en niet met geweld. Zij zijn dit geweld en het offeren van hun kinderen juist beu. De moeders willen juist een betere en veiligere wereld voor hun kinderen. http://forum.politics.be/showthread.php?t=69795 Citaat:
Een stuk er uit is anders zeer duidelijk. Laat die andere vertaling waar zijn en laat ze doordringen tot de moslims voor mijn zoon oud genoeg is om zichzelf op te offeren. Voor druiven zal hij dat minder snel doen dan voor de maagden. ps; bestaan er cijfers over de moeders die hun zonen smeken de Imam niet te geloven en zichzelf niet voor die Imam op te offeren. Want dat het enige dat hij echt bereik een nog grotere haat tegenover zijn eigen volk is. Vele zaken vind je nu eens niet in naakte feiten en cijfers, maar binnen de huiskamers en in de tranen van de moeders. Het volgen en vast houden aan die naakte feiten en cijfers is juist de blinde haat. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be