Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Heel-Vlaanderen, dé oplossing! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=69950)

Pelgrim 26 november 2006 21:42

Heel-Vlaanderen, dé oplossing!

na de hele waslijst van heel-nederland topics, ga ik hier een nieuw idee lanceren: dat van heel-Vlaanderen! Deze introductietopic zal volledig in het teken staan van een concept dat momenteel in de traditionele Vlaamse beweging door een aantal (uiteraard rechtse) strekkingen gemakshalve wordt afgedaan: het concept van heel-Vlaanderen.

Waaruit bestaat dit "heel Vlaanderen"?
Dit zal een idee zijn dat, zo ben ik zeker, zal inslaan als een bom. Heel Vlaanderen bestaat namelijk uit:
Vlaanderen PLUS het BRUSSELS GEWEST!

Baf zeg!
Revolutionair! :-D

Wat vinden jullie ervan?

Vorenus 26 november 2006 21:43

En ik maar denken dat heel-Vlaanderen met Frans-Vlaanderen en Zeeuws-Vlaanderen erbij was.

Metternich 26 november 2006 21:48

Groot-Vlaanderen = Vlaanderen (West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Limburg, Vlaams Brabant, Brussel) + Zeeuws-Vlaanderen + Nederlands Limburg + Frans-Vlaanderen + Noord-Brabant 8-)

Everytime 26 november 2006 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2197472)
na de hele waslijst van heel-nederland topics, ga ik hier een nieuw idee lanceren: dat van heel-Vlaanderen! Deze introductietopic zal volledig in het teken staan van een concept dat momenteel in de traditionele Vlaamse beweging door een aantal (uiteraard rechtse) strekkingen gemakshalve wordt afgedaan: het concept van heel-Vlaanderen.

Dit zal een idee zijn dat, zo ben ik zeker, zal inslaan als een bom. Heel Vlaanderen bestaat namelijk uit:

Baf zeg!

Wat vinden jullie ervan?

De "Heel Vlaanderen" die u voorstelt, zou dus een tweetalige Vlaanderen worden. Ik denk niet echt dat dit is wat de Vlaams-Nationalisten willen.

Zwartengeel 26 november 2006 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 2197500)
De "Heel Vlaanderen" die u voorstelt, zou dus een tweetalige Vlaanderen worden. Ik denk niet echt dat dit is wat de Vlaams-Nationalisten willen.

Nee, gewoon een Vlaanderen met een officieel erkende Franstalige minderheid binnen Brussel.

Pelgrim 26 november 2006 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2197476)
En ik maar denken dat heel-Vlaanderen met Frans-Vlaanderen en Zeeuws-Vlaanderen erbij was.

ja zeg bedankt he, de volgende topic die ik ging opendoen zou gaan over het concept 'groot-Vlaanderen'

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2197496)
Groot-Vlaanderen = Vlaanderen (West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Limburg, Vlaams Brabant, Brussel) + Zeeuws-Vlaanderen + Nederlands Limburg + Frans-Vlaanderen + Noord-Brabant 8-)

zoiets dus :D

Cunning linguist 26 november 2006 22:33

Citaat:

Baf zeg!

Wat vinden jullie ervan?

Niet revolutionair, maar kleinburgerlijk. Iets wat je, geloof ik, onlangs bij de Nederlanders verfoeide.

Pelgrim 26 november 2006 22:47

vlaanderen met brussel als hoofdstad is alleszins revolutionairder dan het gezeik van rechts-liberale 'flaminganten' a la Crols en consoorten, die Brussel graag als een 'DC' of zoiets zien.

Metternich 26 november 2006 22:54

Wat ze in godsnaam bedoelen met een "DC" vraag ik mij nog steeds af. Washington DC wordt bij mijn weten nog steeds bestuurd door de gemeenteraad van Washington...

evilbu 27 november 2006 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2197524)
Nee, gewoon een Vlaanderen met een officieel erkende Franstalige minderheid binnen Brussel.

En wat gaat u doen met de faciliteitengemeenten?
Het grote voordeel van een splitsing is volgens mij dat we de stroom kunnen stoppen : geen Vlaamse nationaliteit->geen faciliteiten voor u! Maar als Brusselaars de Vlaamse nationaliteit ook hebben, en gezien de voornaamste inwijkelingen uit Brussel komen....

Mijn voorstel zou zijn : dump Brussel en investeer de miljarden in de opbouw van scholen vlakbij de grens met Brussel. Pesten de Franstaligen de Vlamingen weg uit Brussel, dan overspoelen die de nu verfranste gemeenten.:-D

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2197665)
Wat ze in godsnaam bedoelen met een "DC" vraag ik mij nog steeds af. Washington DC wordt bij mijn weten nog steeds bestuurd door de gemeenteraad van Washington...

Zou ik ook wel eens willen weten? Hoe zit dat dan, waarop kunnen die stemmen? Zoals ik het begrijp mogen de inwoners van DC geen stem uitbrengen, zij hebben geen vertegenwoordiging in het Huis, de Senaat en hebben niks te zeggen in de presidentiële verkiezingen?8O

FISHERMAN 27 november 2006 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2197665)

District of Coumbia.
Alle belangrijke federale functies daar(hoofdstad) liggen, en de Amerikanen wilden de communautaire zever over de hoofdstad vermijden, dus hebben ze het een speciaal statuut(District ipv. State) gegeven. Washington behoort dus tot geen enkele van de 50 Amerikaanse States.

stab 27 november 2006 08:20

Citaat:

Baf zeg!

Wat vinden jullie ervan?

Jouw idee is helemaal niet revolutionair , noch wordt het door al dan niet burgerlijke rechtsen afgezworen. Het is ondermeer het standpunt vh Vlaams Belang sinds de stichting vd partij einde jaren 70.
Overigens ben ik er uiteraard voorstander van.

stab 27 november 2006 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2197649)
vlaanderen met brussel als hoofdstad is alleszins revolutionairder dan het gezeik van rechts-liberale 'flaminganten' a la Crols en consoorten, die Brussel graag als een 'DC' of zoiets zien.

Er zijn idd Flaminganten die menen dat Brussel moet opgegeven worden om daardoor Vlaanderen onafhankelijk te kunnen maken. Maar je hebt die aan alle kanten vh ideologische spectrum en er is dus geen reden om wat Brussel betreft een politiek spelletje te maken.
Overigens zijn er weinig linkse Flaminganten van jouw type.

Zwartengeel 27 november 2006 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2198111)
En wat gaat u doen met de faciliteitengemeenten?
Het grote voordeel van een splitsing is volgens mij dat we de stroom kunnen stoppen : geen Vlaamse nationaliteit->geen faciliteiten voor u! Maar als Brusselaars de Vlaamse nationaliteit ook hebben, en gezien de voornaamste inwijkelingen uit Brussel komen....

Om maar eens de populistische toer op te gaan: 'faciliteiten = stommiteiten'. Afschaffen, die handel. Mag eventueel wel met 'uitdovend' karakter zijn.

Metternich 27 november 2006 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 2198465)
District of Coumbia.
Alle belangrijke federale functies daar(hoofdstad) liggen, en de Amerikanen wilden de communautaire zever over de hoofdstad vermijden, dus hebben ze het een speciaal statuut(District ipv. State) gegeven. Washington behoort dus tot geen enkele van de 50 Amerikaanse States.

Dat het voor Distric of Columbia staat, weet ik ook wel. Wat ik bedoelde was: "Hoe willen ze een Europees Brussel DC ineen gaan steken als dit zogezegd vanuit Europa bestuurd zou worden?"

Hans1 27 november 2006 11:17

Als ik zo'n belachelijke topics lees, ben ik ervan overtuigd dat een unitair België niet meer ver weg is.

Immers, de flaminganten zijn hopeloos verdeeld over de definitie van hun "Vlaanderen".

stab 27 november 2006 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2198734)
Als ik zo'n belachelijke topics lees, ben ik ervan overtuigd dat een unitair België niet meer ver weg is.

Immers, de flaminganten zijn hopeloos verdeeld over de definitie van hun "Vlaanderen".

Hoeveel stemmen had jij ook al weer, daar in Ukkel?

vlijmscherp 27 november 2006 11:24

Citaat:

nog altijd niet zo verdeeld als de Belgicisten hé.

Metternich 27 november 2006 16:07

Citaat:

Koop nu "De Wachttoren", uitgave van de BUB.

Bad Attila 27 november 2006 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2198479)
Om maar eens de populistische toer op te gaan: 'faciliteiten = stommiteiten'. Afschaffen, die handel. Mag eventueel wel met 'uitdovend' karakter zijn.

In de Rand kan ik daar nog mee inkomen, maar in Brussel???
Of zou het Frans in Brussel "weg" moeten, een beetje zoals vroeger het Nederlands in België "weg" moest?

Om dan nog niet te spreken over Frans Vlaanderen...

Afijn, eerlijk is eerlijk, een Heel-Vlaanderen met alles erop en eraan zou waarschijnlijk gewoon een mini-België worden, zodus...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be