Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Verhoging leeftijd om autorijbewijs te halen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=69983)

ron kreike 27 november 2006 08:36

Verhoging leeftijd om autorijbewijs te halen?

[SIZE=3]Kan de leeftijd niet omhoog waarop er een rijbewijs mag worden gehaald? [/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Dat zou toch een vermindering betekenen van fileproblemen,
het zou goed zijn voor het milieu,
en het zou mensen de gelegenheid bieden
eerst eens wat om zich heen te kijken
alvorens achter het stuur te gaan zitten?[/SIZE]

@lpha 27 november 2006 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ron kreike (Bericht 2198481)
[SIZE=3]Kan de leeftijd niet omhoog waarop er een rijbewijs mag worden gehaald? [/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]

Tuurlijk, waarom niet? Ik zou de leeftijdsgrens verhogen tot pakweg 10 jaar boven die van jou op dit moment

Chipie 27 november 2006 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @lpha (Bericht 2198584)
Tuurlijk, waarom niet? Ik zou de leeftijdsgrens verhogen tot pakweg 10 jaar boven die van jou op dit moment

Is 16 jaar dan een oplossing volgens U?

koewachtenaar 27 november 2006 11:33

Citaat:

[SIZE=3][/SIZE]

En hoe moeten de schoolverlaters/afgestudeerden dan aan werk zien te raken?20km met de fiets of zo?

cor 27 november 2006 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar (Bericht 2198754)
En hoe moeten de schoolverlaters/afgestudeerden dan aan werk zien te raken?20km met de fiets of zo?

Da's toch veel gezonder!?

Tavek 27 november 2006 15:08

Ik ga ook met mijn fiets naar het werk omdat ik te stom ben om die maneuvers te halen. Ach, in januari nog maar eens proberen.....kakrijbewijs...

Anna List 27 november 2006 15:28

Citaat:

[SIZE=3][/SIZE]

bijzonder goed idee ! laat ons zeggen 35
ook zeker combineren met een maximumleeftijd van pakweg 65 jaar !

kunnen we ineens een premie uitschrijven voor diegenen die die dertig jaar met één exemplaar toekomen ! :-D

Anna List 27 november 2006 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar (Bericht 2198754)

trein tram bus hebben toch nog een bekendheidsprobleem blijkbaar ...

Thomas- 27 november 2006 15:32

Ik zie niet in waarom de overheid dat zou moeten veranderen.

Het zou idd iets minder file betekenen en een beetje beter voor het milieu zijn, maar het zou geen goede oplossing zijn. Dan kan je bijvoorbeeld evengoed alle vrouwen verbieden om met een auto te rijden, dat zou nog beter zijn voor het milieu en voor nog minder file zorgen :lol:

Tavek 27 november 2006 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2199318)

Al eens een industrieterrein proberen te bereiken met het openbaar vervoer ? Vaak vrij dramatisch....

Anna List 27 november 2006 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2199327)
Al eens een industrieterrein proberen te bereiken met het openbaar vervoer ? Vaak vrij dramatisch....

al eens geprobeerd om te verhuizen om op wandel of fietsafstand van je werk te wonen ? ... goed voor de gezondheid, de zenuwen en het bespaart je een hoop tijd !

ik heb bewust nog nooit meer dan 15 minuten van mijn werkplek af gewoond, en dat bevalt me zeer.

cor 27 november 2006 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 2199324)
Dan kan je bijvoorbeeld evengoed alle vrouwen verbieden om met een auto te rijden, dat zou nog beter zijn voor het milieu en voor nog minder file zorgen :lol:

en voor ons zenuwen !!

Tavek 27 november 2006 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2199344)
al eens geprobeerd om te verhuizen om op wandel of fietsafstand van je werk te wonen ? ... goed voor de gezondheid, de zenuwen en het bespaart je een hoop tijd !

ik heb bewust nog nooit meer dan 15 minuten van mijn werkplek af gewoond, en dat bevalt me zeer.

Ik werk op 3 km van mijn werk. En ik verhuis ook mee. Maar als ik voor mijn werk bij andere bedrijven moet zijn (voor bvb testen) dan ben ik soms voor een tripje van 2 uur met de auto 4 uur onderweg met het openbaar vervoer. De reden om toch maar te rijden....

araneus 27 november 2006 15:48

Nu op het moment 1u 5 min onderweg met het openbaar vervoer, zou ongeveer 1u 20 min zijn met de auto, als ik pech heb 1u 45 min voor een afstand van ongeveer 80 km.

Anna List 27 november 2006 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 2199401)
Nu op het moment 1u 5 min onderweg met het openbaar vervoer, zou ongeveer 1u 20 min zijn met de auto, als ik pech heb 1u 45 min voor een afstand van ongeveer 80 km.

waarschijnlijk zou je het met de moto wel halen op een dik half uur :-D

Thomas- 27 november 2006 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 2199401)

Het kan ook omgekeerd, als ik bijvoorbeeld naar Gent ga dan duurt de fietsrit naar het station + de treinrit zelf net iets meer dan een uur.

Als ik met de auto naar Gent rij dan ben ik daar meestal op minder dan een halfuur.

koewachtenaar 28 november 2006 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2199318)

tuurlijk ik rijd eerst 30km de verkeerde uit, stap dan over om 25 km weer in de juiste richting te zitten,neem dan de bus om na 15 km op de juiste plaats te raken, ga dan 3 km te voet, yes ik ben net op tijd om uit te stekken op het bedrijf waar ik 8u geleden moest beginnen :roll:

pekka_123 28 november 2006 02:52

Men zou beter die mensen die destijds hun rijbewijs hebben gekocht of gekregen zonder rijlessen te hebben gevolgd, verplichten om een cursus te volgen met verplichte examen.
Iedereen gelijk voor de wet, toch, of niet soms?
Citaat:

[SIZE=3][/SIZE]

pinbag 28 november 2006 03:52

Gaat nooit gebeuren, want "blauw" wilt iedereen aan "18" met een "rijbewijs".
Dit was een van de maatregelen "vermoed ik" om de marktvraag te verhogen.

Trek nu maar de paralel, met hoe het in de auto-sector aan toe gaat. = "verzadigd" dus niet "genoeg vraag".

Verder "dacht" ik, word per auto die van de band gaat, en sociale taks geheven.

Bierke 28 november 2006 10:54

De minimale leeftijd is net een aantal jaar geleden verlegd van 21 jaar naar 18 jaar om al die incest kindjes die te dom waren op de schoolbank te zitten, toch maar aan een jobke te helpen. En wat zien we nu ... oei ze zijn ook te dom om met den auto te rijden... toch maar gaan voor de "vroegtijdige euthenasie" ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be