Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Zal de N-VA de kiesdrempel halen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=70445)

FISHERMAN 30 november 2006 18:08

Zal de N-VA de kiesdrempel halen?

Zal de N-VA de kiesdrempel halen, nu het gedaan is met de CD&V?:lol: :lol: :lol:

FISHERMAN 30 november 2006 18:13

Ik voorspel dat ze in West-Vlaanderen nipt de kiesdrempel zullen halen, maar in de rest van het land zullen ze er ver onder blijven.

maarte 30 november 2006 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 2208254)
Zal de N-VA de kiesdrempel halen, nu het gedaan is met de CD&V?:lol: :lol: :lol:

Ik denk dat ze er na onderling overleg wel zullen uitkomen

Zwartengeel 30 november 2006 18:25

Zouden we niet beter eens een poll organiseren over hoeveel kiezers de VLD volgend jaar nog gaat overhouden?

vrijevlaming 30 november 2006 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 2208272)
Ik denk dat ze er na onderling overleg wel zullen uitkomen

correct. Leterme zal zich nog roeren achter de schermen. Hij ziet zijn droom in rook opgaan... :lol:

Ik zit er in ieder geval niet mee in moest het gedaan zijn, drie kamerzetels en één senaatzetel op ons eentje zou wel moeten lukken.

Ive De Beckker 30 november 2006 18:29

In de politiek kan nog alles gebeuren.

N-VA heeft de laatste jaren erg veel nieuwe leden.
Een bredere basis na de gemeenteraadsverkiezingen.
En hopelijk wordt zijn goed werk beloond

bartje 30 november 2006 18:35

In West Vlaanderen zie ik ze goed scoren maar ook in de rest van Vlaanderen zie ik ze het niet echt slecht doen, en ook voor de senaat zal Dedecker wel een zetel op zijn eentje binnehalen.

Kan er eigenlijk nog op een dubbele lijst gestaan worden, zowel Senaat als Kamer, ik dacht dat dit enkel in 2003 mogelijk was?

Hans1 30 november 2006 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 2208387)
In West Vlaanderen zie ik ze goed scoren maar ook in de rest van Vlaanderen zie ik ze het niet echt slecht doen, en ook voor de senaat zal Dedecker wel een zetel op zijn eentje binnehalen.

Kan er eigenlijk nog op een dubbele lijst gestaan worden, zowel Senaat als Kamer, ik dacht dat dit enkel in 2003 mogelijk was?

Allez, de flaminganten hebben vandaag weer een historische blunder begaan. Doe zo voort, jongens !:lol:

vrijevlaming 30 november 2006 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 2208387)

aangezien de huidige meerderheid paars is, is dit uiteraard nog altijd mogelijk.

Stel nu even heel optimistisch: west vlaanderen zijn bourgeois en dedecker verkozen. Antwerpen dewever en heel misschien vandijck opnieuw. Vlaams brabant demesmaeker. Senaat dedecker en bourgeois?

In ieder geval: west vlaanderen, vlaams brabant en antwerpen zijn haalbaar voor één zetel, en één senaatszetel lijkt mij goed mogelijk

vrijevlaming 30 november 2006 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2208405)
Allez, de flaminganten hebben vandaag weer een historische blunder begaan. Doe zo voort, jongens !:lol:

wederom: je weet niet wat je zegt. Voor de vlaams nationalisten is dit een droom. Voor de n-va op zich is dat nog niet zeker of dit droom of nachtmerrie zal worden

bartje 30 november 2006 18:42

Ik dacht - kan verkeerd zijn hoor- ergens gelezen te hebben dat die kandidatuur Senaat-Kamer enkel mogelijk was in 2003.

Indd in de ene provincie zullen ze al beter scoren dan in de andere...

En in Limburg is er ook nog Frieda Brepoels rond wie het wel stilletjes is geworden nu ze in Europa zit.

Hans1 30 november 2006 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 2208417)
wederom: je weet niet wat je zegt. Voor de vlaams nationalisten is dit een droom. Voor de n-va op zich is dat nog niet zeker of dit droom of nachtmerrie zal worden

:lol: :lol: :lol: :lol:

zorlac 30 november 2006 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2208405)

Zegt de man met een club van ongeveer 10 leden....ROFL :lol:

zorlac 30 november 2006 18:48

NVA was al +7% waard in een kartel met CD&V.

Onafhankelijk,..... en mét een JMD halen ze die drempel sowieso.;-)

Hans1 30 november 2006 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorlac (Bericht 2208443)
Zegt de man met een club van ongeveer 10 leden....ROFL :lol:

En dan?

Ive De Beckker 30 november 2006 18:55

Wel, ik denk dat er niet veel mensen iets gaan aantrekken van een marginale groep mensen.

Zwartengeel 30 november 2006 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 2208421)
Ik dacht - kan verkeerd zijn hoor- ergens gelezen te hebben dat die kandidatuur Senaat-Kamer enkel mogelijk was in 2003.

Indd in de ene provincie zullen ze al beter scoren dan in de andere...

En in Limburg is er ook nog Frieda Brepoels rond wie het wel stilletjes is geworden nu ze in Europa zit.

Die doet echt wel haar best hoor. Deze week nog een persbericht over haar gelezen:

http://www.n-va.be/programma/standpu...il.asp?ID=2471

Dr. Strangelove 30 november 2006 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorlac (Bericht 2208447)
NVA was al +7% waard in een kartel met CD&V.

Onafhankelijk,..... en mét een JMD halen ze die drempel sowieso.;-)

Dat cijfer komt uit een internetpeiling. In internetpelingen wordt de NVA altijd overschat, aangezien hun kiespubliek voornamelijk uit mannelijke hoogopgeleiden bestaat, wat precies het profiel is van de internetgebruiker.

zorlac 30 november 2006 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2208448)
En dan?

Wel.......JMD alleen al vertegenwoordigt een veelvoud van de mensen in wiens naam u wenst te spreken....zonder NVA.

U staat te roepen,.......en niemand hoort u :-)

Hans1 30 november 2006 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fifke (Bericht 2208468)
Wel, ik denk dat er niet veel mensen iets gaan aantrekken van een marginale groep mensen.

Dan hebt u toch geen reden tot juichen vandaag?:-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be