![]() |
Welk boek vind jij een aanrader
Binnenkort misschien even ertussenuit op een korte snippervakantie.
Welk boek zouden jullie aanraden, of heb je zelf met heel veel plezier gelezen. Zelf heb ik onlangs “Wacht op mij aan de voet van de berg “ herlezen. Het is een roman geschreven door Forrest Carter, Amerikaan met indiaanse roots. Het verhaal gaat over de laatste periode dat de apachen nog een betrekkelijke vrijheid kenden, maar stilaan meer en meer met de rug tegen de muur gedrumd werden. Hun oorlogsleider Geronimo voerde deze vrijheidsstrijd tot ook hij niet meer verder kon. Ik vond dit een goed boek omdat: Het gaat over een stukje geschiedenis die meestal vanuit blanke ogen werd belicht, maar hier dus vanuit indiaanse en dus een goed tegengewicht vormt voor het al bekende. Het boek geeft wat inzicht in het denken en de manier waarop de apache de wereld bekeek. Het geeft te denken omdat het thema nog steeds actueel is, (als twee beschavingen met elkaar in contact komen, wat gebeurd er dan, of wat kan er gebeuren?) Er komen ook een heleboel ondertussen legendarisch geworden persoonlijkheden in voor (Custer, Tom Horn, Al Sieber, Cochise, Mangas Colorades, …) waar we ook wat meer over te weten komen. Het is bovendien meeslepend geschreven en leest als een trein. |
Dwars door de wildernis" van Kira Salek. Het verhaal van een reis door Papoea Nieuw Guinea.
Het beste 'reis'verhaal dat ik ooit gelezen heb. |
kafka - het slot
heerlijk traag goedgeschreven mystiek boek |
Alles van Houellebecq :-D
|
conjo van M Legendre schitterend vakantieboekje !
|
|
Bedankt aan diegenen die reeds reageerden.
Een woordje meer uitleg zou evenwel leuk zijn. Zoals: Waarover gaat het? Fictie, non fictie, roman, genre, korte inhoud, persoonlijk apreciatie, enz ... Kortom alle info welkom :-). |
Paulo Coelho - De weg naar het zwaard.
Esoterische benadering van het leven. Zeer boeiend en heel interessant. |
Alle romans van Gerard Reve, maar begin niet met "De avonden", maar met "De vierde man".
![]() |
Regeren vanuit het Duister van Jim Marrs
|
vita brevis van gaarder (denk ik)
amai en ik weet zelfs nog amper waarover het ging maar wel een goed boek een relatie tss een toekomstig geestelijke (ik ben zijn naam kwijt) en een vrouw |
The thine red line - James Jones
|
John Anthony West - Osborne's Army
Fictie. Satire. Tijdsdocument. |
heel de reeks van Alistair MacLean. het zijn voornamelijk oorlogs en spionage boeken dat hij heeft geschreven. spanning gegarandeerd!
|
Alles van Kafka, zeker de kort verhalen e.d. niet vergeten
De Walging en De Wegen Der Vrijheid van Sartre vond ik niet slecht Het Feest Van De Bok van [vergeten] Milan Kundera, of toch alleszins wat ik er al van las: De Grap, De ondraaglijke lichtheid van het bestaan, Identiteit, Onwetendheid en Onsterfelijkheid Ik lees eigenlijk alleen romans op reis dus herinner me niet meer dan dit, is slechts eenmaal per jaar nl. :) |
The foundation-reeks van Asimov
|
- De Kapellekesbaan van LP BOON
- De Metsiers van Hugo CLAUS - Suiker van Hugo CLAUS (theater) - Vrijdag van Hugo CLAUS (theater) - Het Verdriet Van België van Hugo CLAUS (alleen al voor dit werk verdiende hij de Nobelprijs !!) - Kartonnen Dozen van Tom LANOYE - American Psycho van Bret EASTON ELLIS - Een Zuil van Zout van Kristien HEMMERECHTS - Lolita van Vladimir NABOKOV |
De reeks A Song of Ice and Fire van George R.R. Martin bestaande uit:
A Game of Thrones A Clash of Kings A Storm of Swords A Feast for Crows Een reeks indrukwekkende fantasy boeken waarin ieder hoofdstuk is geschreven vanuit het standpunt van één van de personages. De boeken zijn vooral goed omwille van enkele verrassende wendingen en het doorbreken van verschillende fantasy-clichés. Het enige "nadeel" is wel dat de reeks nog niet helemaal voltooid is en dat het volgende boek nog wel enige tijd op zich laat wachten. |
Nooit meer slapen - W.F. Hermans
Prachtig boek over een student geologie die voor zijn promotieonderzoek afreist naar scandinavie. Klinkt saai. Is het niet. Dit is echt een aanrader. Voor andere tips is het misschien handig om aante geven van welk genre je houdt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be