![]() |
Geloof je in leven (voor en) na de dood?
Wie gelooft er hier dat de dood het einde is, m.a.w als je sterft is het gedaan met je, er is niets meer erna. Geef eventueel uw motivatie.
|
Ik vind die eerste keuze nogal vreemd. Hoe kan men nu niet geloven in een leven voor de dood?
|
Je hoeft niet aan de dood te denken, enkel aan het leven. Maar ik denk dat er meer is dan het leven alleen.
|
Citaat:
|
Edit.
|
Citaat:
Jammer eigenlijk, want op tijd en stond lust ik best wel rijstpap (met bruine suiker)... |
Citaat:
Mister Spock to Captain Kirk : "There is life, Jim, but not as we know it". |
Citaat:
Vroeger (17de eeuw) was rijstpap heel duur (rijst was een vreemd gewas en moest geimporteerd worden) en werd gegeten met zeldzame specerijen (kaneel, saffraan,...) De gouden lepeltjes maakten het rijkelijke dessert compleet. Maar dat was een zinnebeeld van arme gelovigen. Maar: in de Hemel is er helemaal geen eten nodig, want enkel je ziel blijft bestaan. Geen behoeftes meer, enkel verzadiging. |
Citaat:
|
Citaat:
Haar lichaam is misschien wel opgenomen, maar de dood verlost elk lichaam van alle (aardse) noden. Het lichaam stopt zeer zeker met functioneren. Dus ook het lichaam van Maria, wat zodus geen noden meer kent. Haar ziel daarentegen blijft voor eeuwig verzadigd, want er bestaat in de hemel geen dorst, honger, pijn... |
Citaat:
Kort en (zeer) eenvoudig gezegd komt het hier op neer: Omdat Maria zonder erfzonde werd geboren (de Onbevlekte Ontvangenis), is het voor haar ziel niet nodig om tot het einde der tijden te wachten om weer met haar lichaam verenigd te worden. |
Tiens, ik kan niet stemmen.
Ik geloof er in ieder geval niet in, hoewel ik het natuurlijk wel zou willen |
Citaat:
|
optie 4
|
Citaat:
|
Ik denk trouwens dat er na het leven wel een ''iets'' zal zijn. Zeker als je al die verhalen hoort van mensen met een ''bijna-dood'' ervaring.
|
Zo'n ervaringen konden dacht ik toch ook met bepaalde elektrische pulsen aan de hersenen opgewekt worden...
|
Citaat:
|
Ik lees bijv. hier:
Citaat:
Citaat:
|
De dood is per definitie het niet meer functioneren en vervolgens uiteenvallen van een aleatorisch tot stand gekomen cluster materie en zijn cognitieve functies die samen en onder invloed van de omgeving het voortdurend evoluerende 'ik' vormden. Dat 'ik' houdt dus vanaf dan voorgoed op te bestaan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be