Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Eindelijk in het Nederlands. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=70778)

Harald 3 december 2006 19:45

Eindelijk in het Nederlands.

Het ophefmakende boek "A Throne in Brussels" van Paul Belien verschijnt begin februari in het Nederlands.
"Een troon in Brussel" wordt thuisgestuurd voor 29,00 €.
Te storten op rekening:
409-9563981-19
VVB-actie
Passendalestraat 1A
2600 Berchem.
met vermelding "Troon"
Wie voor 12 december bestelt ontvangt in de week voor Kerstmis een boekenbon.

"Een troon in Brussel" zal het uiteenvallen van België bespoedigen!

evilbu 3 december 2006 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harald (Bericht 2216265)
Het ophefmakende boek "A Throne in Brussels" van Paul Belien verschijnt begin februari in het Nederlands.
"Een troon in Brussel" wordt thuisgestuurd voor 29,00 €.
Te storten op rekening:
409-9563981-19
VVB-actie
Passendalestraat 1A
2600 Berchem.
met vermelding "Troon"
Wie voor 12 december bestelt ontvangt in de week voor Kerstmis een boekenbon.

"Een troon in Brussel" zal het uiteenvallen van België bespoedigen!

Heb er al van gehoord. Heeft u het al gelezen? Veel nieuwe feiten of voorstellen in? De moeite?

De schoofzak 3 december 2006 20:52

Amai, dat moet wat zijn, dien troon in Brussel.

De nieuwe Stomme van Portici !! Hulde !!!! Hulde !!!!!!

liberalist_NL 3 december 2006 21:16

Dat de Flaminganten een boek nodig hebben om voor afscheuring van een bananenrepubliek te zorgen, zegt wel iets over de bereidheid van het volk...

vooruit 3 december 2006 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2216497)
Dat de Flaminganten een boek nodig hebben om voor afscheuring van een bananenrepubliek te zorgen, zegt wel iets over de bereidheid van het volk...

We zullen maar niets zeggen over de economische crissis en een slechte opera destijds...

liberalist_NL 3 december 2006 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vooruit (Bericht 2216719)
We zullen maar niets zeggen over de economische crissis en een slechte opera destijds...

Waar wil je heen met die stelling?

Patriot! 3 december 2006 22:44

Belgicistische boeken als Nationalisme onder het Mes en het Belgisch Labyrinth verschenen onmiddellijk in het Nederlands hoor, blijkbaar hebben de flaminganten minder respect voor onze geliefde moedertaal. ;)

Harald 3 december 2006 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2216297)
Heb er al van gehoord. Heeft u het al gelezen? Veel nieuwe feiten of voorstellen in? De moeite?

Ik heb de oorspronkelijke versie gelezen. En wat mij betreft is het een absolute aanrader.
Een wetenschappelijk werk, want de bewerking van zijn doctoraatsthesis aan een Engelse universiteit. Maar bovendien ook zeer vlot geschreven.

Harald 3 december 2006 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2216738)
Belgicistische boeken als Nationalisme onder het Mes en het Belgisch Labyrinth verschenen onmiddellijk in het Nederlands hoor, blijkbaar hebben de flaminganten minder respect voor onze geliefde moedertaal. ;)

Ik ben erg benieuwd naar de uitgever van het werk. Waarschijnlijk is het de Vlaamse Volksbeweging zelf die het risico neemt.

Voor een gewone uitgeverij is het risico te groot. Uitgave van "Een troon in Brussel" betekent automatisch dat de belgicistische repressie in werking treedt : onmogelijkheid om nog ooit schoolboeken verkocht te krijgen en boycot vanwege de bibliotheken.

stab 3 december 2006 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2216297)

Hier , se, evilbuuke, een linkske (naar het Engelstalige boek) met voldoende 'sub'linkskes.
http://www.secessie.nu/?tekst=toonhtml&artikel=900-29

evilbu 3 december 2006 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harald (Bericht 2216825)
Ik ben erg benieuwd naar de uitgever van het werk. Waarschijnlijk is het de Vlaamse Volksbeweging zelf die het risico neemt.

Voor een gewone uitgeverij is het risico te groot. Uitgave van "Een troon in Brussel" betekent automatisch dat de belgicistische repressie in werking treedt : onmogelijkheid om nog ooit schoolboeken verkocht te krijgen en boycot vanwege de bibliotheken.

Verwijst u nu naar iets in het verleden?8O

metten 3 december 2006 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2216925)

Harald heeft gelijk. Dit is het heden! Boek.be, organisator van de boekenbeurs in Antwerpen weert alle niet-politiek correcte uitgevers.

evilbu 3 december 2006 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 2216929)
Harald heeft gelijk. Dit is het heden! Boek.be, organisator van de boekenbeurs in Antwerpen weert alle niet-politiek correcte uitgevers.

Sorry, ik ben niet mee. En met verleden bedoelde ik dus de laatste maanden/jaren.:oops:

Harald 4 december 2006 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2216925)

Dat is de angst die er heerst bij de Vlaamse uitgevers.

Een kleine uitgeverij die vooral boeken van en over het Vlaams Belang uitgeeft wordt bijvoorbeeld niet erkend door de organisatie van de Boekenbeurs in Antwerpen, en kan bijgevolg niet deelnemen aan dat boekenfestival.

Metternich 4 december 2006 01:09

Citaat:

Belgicistische boeken als Nationalisme onder het Mes

Ah ja, die hypocrisie. "Nationalisme is slecht" als leidraad en dan vergeten dat het boek zelf belgisch-nationalistisch is :lol:.

Metternich 4 december 2006 01:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2216497)

Dat de Nederlandse koning het zuiden van zijn land en belangrijke industriële centra opgaf voor één of andere kamermeid annex privé-hoer, zegt ook genoeg over hem...

evilbu 4 december 2006 01:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2217110)
Dat de Nederlandse koning het zuiden van zijn land en belangrijke industriële centra opgaf voor één of andere kamermeid annex privé-hoer, zegt ook genoeg over hem...

?

hermanvk 4 december 2006 03:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harald (Bericht 2216821)
Ik heb de oorspronkelijke versie gelezen. En wat mij betreft is het een absolute aanrader.
Een wetenschappelijk werk, want de bewerking van zijn doctoraatsthesis aan een Engelse universiteit. Maar bovendien ook zeer vlot geschreven.

100% mee akkoord!
Ik kan mij best voorstellen dat de publikatie van dit boek in het Nederlands is tegengehouden door allerlei belgische ondingen, van 'royals' over politici tot kerk en het onvermijdelijk aantal 'echte belgen'

liberalist_NL 4 december 2006 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2217110)

Inderdaad, maar wat heb ik daarmee te maken? Het gaat om nu, niet om twee eeuwen geleden.

Ambiorix 4 december 2006 11:23

Citaat:

en hier hebt ge verdomme gelijk in!
PS veralgemeen Paul Belien aub niet met de Vlaamse Beweging.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be