Herr Flick |
4 december 2006 09:00 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
(Bericht 2216514)
Wordt NVA hierdoor een partij van het formaat van de 4 andere, één van de 5, naast VB, CD&V, SPa-Spirit & VLD-vivant?
DETAILS
|
Ik vraag mij ook af wat het gaat geven, ...
Persoonlijk vind ik die peiling al nie echt up to date meer, want ze komt van voor de split.
Dat er wel wat VB ers naar NVA kunnen overloven, ja , dat zou wel kunnen ...
Wat ik vooral zou willen weten is wat het exacte aantal NVA stemmen in het CD&V aandeel is, maar ik denk dat dat gezien de reacties van sommige CD&V ers, om de NVA terug te krijgen en Dedecker buiten wel eens hoger zou kunnen zijn dan we denken.
Anderzijds die NVA kiezers moeten natuurlijk wel mee overkomen naar de nieuw CD&V loze NVA...
Ik denk dan ook dat als de splitsing blijft, het wel eens heel spannend kan zijn voor de verkiezingen van 2007.
Zelf als NVA maar 4 % haalt en dus onder de kiesdrempel duikt, dan is dat nog - 4 % voor CD&V, en zelf al zakt het Belang dan 2 % dan zijn zij vermoedelijk de winnaars, maar laat ons het vel van den beer niet stropen voor hij geschoten is...
Wordt de NVA echter groter, laat ons zeggen 6 of 7 % , dan zit Leterme met een serieus probleem, ... Berre en GUY III overigens ook, ...
We zullen zien...
|