![]() |
Zijn jullie wel eerlijk?
Dit forum is geen goede afspiegeling van de Vlaamse bevolking. Verhoudingsgewijs willen de meeste Vlamingen op dit forum onafhankelijkheid, terwijl dit in het echt niet (bewezen) is. Of is dat wel zo? Vlaams-nationalisme lijkt mij een behoorlijk taboe in België. Hebben jullie het er wel over met familie en vrienden? Weten zij hoe jullie erover denken?
Omdat de meeste Belgen voor België zijn is de poll opgesteld vanuit Belgicistisch oogpunt. Licht beledigend voor de Vlamingen dus. Maar wel eerlijk zijn hé! EDIT Ach jezus je hebt maar 5 minuten om een poll te maken!! Beetje kort hey, moderators. Ik moest gewoon nog even nadenken. Nou is zowel het typewerk van de poll als deze hele thread nutteloos. Verwijder maar. |
Citaat:
|
Citaat:
Zo te zien is het referendum dat Di Rupo een jaartje geleden in gedachten had over het voortbestaan van Belgique dan toch doorgegaan, maar heeft Knuppel het gemist. Meer nog, de aanhangers van Di Rupo hebben het volgens jou gewonnen. |
Citaat:
2) Ik ben overtuigd Vlaams-nationalist, maar durf niks te zeggen tegen familie & vrienden. 3) Een onafhankelijk Vlaanderen is leuk, maar ik zal dat nooit actief steunen uit angst voor toorn van anderen. 4) Het zal me aan m'n reet roesten wat er met België gebeurt. 5) Ik ben Belgicist maar durf het niet te zeggen. 6) Ik ben Belgicist en iedereen mag dat weten! 7) Ik ben Nederlander dus ik stem NIET, ook niet hier. |
Citaat:
|
Citaat:
|
In dat geval, kies ik voor:
Citaat:
|
Citaat:
http://hoegin.blogspot.com/2005/12/v...heid-voor.html |
Ik ga voor:
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...74&postcount=2 Ik maak er geen enkel geheim van. Ook op mijn werk weet iedereen het, inclusief de Franstalige randbewoner in ons team die voor de UF stemt. Hypocrisie is in deze aan mij niet besteed. |
En op 11 juli hang ik uiteraard de Vlaamse Leeuw uit.
:vlaander: |
Citaat:
Citaat:
|
Is hier dan nog geen poll voor opgestart?
Of kan dat niet op dit forum? |
Wat is dat nu voor een onnozelheid?
Ben ik wel eerlijk? Ik kan hier toch maar mijn gedacht neerpennen zeker? En al de rest komt tot uiting in de verkiezingen. Ondertussen behoud ik wel mijn recht op spreken, inbegrepen een ander te pogen te overtuigen van mijn gelijk. En mijn recht op mijn opinie, namelijk dat de meeste Vlamingen die ik ken zich weinig aantrekken van de staatsorganisatie op zich (en dat breed genomen: of de provincie nog een nuttig bestuursnivo is, of de fusies van de gemeenten destijds te ver gingen/niet ver genoeg gingen, welke de juiste voordelen/nadelen zijn van een Verenigd Europa ....) |
Citaat:
Van de intelligenste Nederlanders die dit forum opzoeken weet ik namelijk wel zeker dat ze wél zouden meestemmen. Tenminste indien er een optie voor hen voorzien was. Bijvoorbeeld: Ik ben Nederlander en kies voor de onafhankelijkheid van mijn Nederlandstalige broedervolk. |
Citaat:
|
Citaat:
Over de vraag of dit wel eerlijk is? Alles wat de wetgever niet verbiedt kan op dit forum. |
Citaat:
Dan zou je toch een vak methoden en technieken van onderzoek gehad moeten hebben? Die internetpoll is al afgekraakt door iederéén die in de academische wereld van tel is, alle professoren lachen ermee. Behalve die sukkels van de V'U'B die die internetpoll mee hielpen opstellen uiteraard! :lol: Of vond je het niet raar dat de uitkomst van die internetpoll manifest het omgekeerde 'aantoont' van wat alle, maar dan ook álle echte peilingen aantonen, dat de Vlamingen voor België zijn? En als uw internetpoll dan zo fantastisch is, hoe komt dan dat ze de verkiezingen van 2006 totaaaal niet konden voorspellen? |
Ach, jullie poll in Leuven was natuurlijk WEL representatief :lol:
|
Citaat:
|
Ik ben te jong en naïef om mezelf "Vlaamsnationalist" te noemen. Dat klinkt alsof je zegt "ik ben blank", ervan uitgaand dat dat van je geboorte tot je dood zo is. Maar mijn afkeer voor België is aan het toenemen.....
:-( De vraag is wel onduidelijk, welke onafhankelijkheid heb je precies in gedachten? Of je Brussel erbij neemt of niet maakt voor veel mensen het verschil. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be