![]() |
Filip Dewinter boos op tv-serie "The west wing"
di 25/11/03 - Filip Dewinter is boos omdat het Vlaams Blok in een aflevering van de Amerikaanse tv-reeks "The west wing" wordt opgevoerd als een partij van "neonazi's". Dewinter maakt zich vooral zorgen om zijn reputatie bij het Amerikaanse bedrijfsleven. Daarmee zou hij immers moeten onderhandelen indien hij ooit burgemeester wordt in Antwerpen. Dat zegt hij in Het Laatste Nieuws. Aan de andere kant van de oceaan kennen ze ook het Vlaams Blok. Dat stemt Filip Dewinter echter niet gelukkig. Het beeld dat in "The west wing" van de Vlaamse partij wordt opgehangen, is immers verre van positief. De Amerikaanse president, het hoofdpersonage van de fictiereeks, maakt zich in één bepaalde aflevering kwaad op de CIA omdat die hem niet goed inlichtte over de opmars van het "Flemish Bloc". Hij noemt daarbij de leden van het "Flemish Bloc" een stel "skinheads en neonazi's" dat zich in nette pakken heeft gestoken. "Ze dragen nu driedelige pakken, ze spreken in bedekte taal in plaats van boze kreten. Als iedereen hetzelfde pak draagt, hoe kan je dan nog weten aan welke kant ze staan?", luidt het. "The west wing" wordt in de Verenigde Staten bekeken door niet minder dan 14 miljoen Amerikanen. Dewinter wil uitzending tegenhouden Dewinter kan er alvast niet mee lachen. Hij eist dat Kanaal Twee de beruchte aflevering niet uitzendt. "Ze is beledigend voor de honderdduizenden mensen die op ons stemmen", argumenteert hij. Voorts heeft hij een brief geschreven naar de Amerikaanse ambassadeur waarin hij bezweert dat het portret van het vlaams Blok niet in overeensteming is met de werkelijkheid. Uit www.vrtnieuws.net |
Goh, ik zou wel eens willen weten wat Stuntende Steve zou doen als in diezelfde TV-reeks de SPa wordt bestempelt als een extreem-linkse partij, als die "president" dan de CIA gaat uitkafferen omdat die hem niet genoeg info gaven over die "moorddadige communisten".
Zie je, ik denk altijd na over wat verschillende mensen zouden doen in bepaalde situaties. Daarom verbaast het me niet dat F.D. een klacht indient en zou het me helemaal niet verbazen als S.S. hetzelfde zou doen in dezelfde situatie. |
:lol: :lol: :lol:
plat van't lachen! Zou thepiano er achter zitten? :wink: :lol: |
joaahn... gij moet ne lelijke mens zijn 8O als dat in verhouding staat met uw karakter
|
A. Toch straf hé, dat ze zelfs in de US al zien wat voor partij het Blok is. Dat ze van alle partijen die er bestaan, het Blok eruit nemen, toch raar hé?.
B. Revisionistische literatuur valt onder de vrijheid van meningsuiting, maar FICTIE waarin het Blok negatief vernoemd wordt, oeioeioeioei, dat mag niet zenne, dan gaan we betuttelen en alles gaan verbieden. Als het Blok al FICTIE wil gaan verbieden, dan vraag ik mij toch af wat er ons te wachten staat als ze aan de macht komen. Vrijheid van meningsuiting heeft blijkbaar maar een betekenis als ze het in hun voordeel kunnen gebruiken. |
Amerikaanse films en tv series en de waarheid ? Welke verstandige mens trapt daar nog in.
Als de Amerikaanse films waar zijn dan waren alle indianen moordzuchtige wezens die niets liever deden dan die onschuldige immigranten te scalperen. Dat het die onschuldige migranten waren die de indianen van hun oude gronden verdreven voor de rijkdom die onder de grond zat of wegens de goede landbouwgronden weet een verstandig mens. Als de Amerikaanse films waar zijn dan waren alle Duitse soldaten tijdens WO2 achterlijke imbecielen die te dom waren om te helpen donderen. Dat die domme achterlijke imbecielen onze legers op enkele dagen tijd van de kaart hebben geveegd en pas na een geweldige coalitie van alle mogelijke landen uit de hele wereld verslagen konden worden dankzij een geweldige overmacht aan manschappen en materieel is eerder de waarheid. Waar maakt die De Winter zich druk over. Uitzenden voor mijn part. 'k zien toch zo weinig mogelijk TV. Behalve nieuws en humoristische feuilletons en dan zeker geen Amerikaanse want dat is amper goed om uw mondhoeken eens naar boven te trekken. Geef mij maar de Engelse humor en hun reeksen. Maar nu wijk ik af. eigenlijk zal het mij worst wezen. Waarom reageer ik dan eigenlijk ? 'k hoor mijn eigen graag bezig denk ik. |
Citaat:
Zo is het! :? |
Normaal gezien hadden er een handvol mensen naar dit programma gekeken. Dankzij de reclame van Dewinter gaat Kanaal 2 een zeer hoge score halen met dit programma.
Of hoe Dewinter hiermee onhandig in zijn eigen vel zit te snijden. |
Citaat:
|
The west wing''het ware gelaat van het Vlaams Blok'' :wink:
|
Dewinter moet zich niet zo druk maken. Wacht maar op de berichtgeving in binnen- maar vooral ook buitenland wanneer het Vlaams Blok eens mag meestappen in een coalitie. Dan wordt het pas plezant.
|
Eigenlijk kan het mij ook geen fluit schelen wat er in The West Wing wordt vertoond, maar toch:
Enerzijds vind ik dat het Blok maar moet relativeren, Steve is ook al s op een nederlandse zender de 'domme' voorzitter van op café genoemd, al wisten die niet waar de klepel hing. Ze moeten dit dus maar relativeren en zeker geen belachelijke matregelen tegen nemen. Anderzijds zijn die Amerikanen toch altijd wel zo arrogant, ze zitten zelf met een president die t verschil nie kent tussen een breuk en een kwadraat en zij gaan s de Belgische partijen beoordelen. Benieuwd of mn goede vriend Louis Michel dit geen reden genoeg zal vinden om een bilateraal congres te organiseren. (én een boycot van Amerikaande donuts) :wink: :wink: (voor de zwartkijkers onder jullie: L.M. is mij echt wel genegen...) |
Citaat:
|
Citaat:
ps: t verschil tussen import en export kent hij ook niet. (behalve als t over bodybaggs gaat) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: |
Citaat:
Ik vraag mij wel af welke bron de makers van deze serie geraadpleegd hebben? De Morgen lezen ze niet in de states en in een artikel in Times werd het Blok far-right ooit genoemd nooit neo-nazi!Nu ja, amerikanen en geo-politiek! |
Citaat:
Ik zal eens een mailtje moeten sturen naar Waner Bros hoe dat zit met mijn Royalties, want ik heb nog genen dollar ontvangen ;) Op onderstaande foto zie je hier de acteur Sean Young, die de rol van Flup Dewinter speelt in de reeks Westwing, de gelijkenis is treffend! :P ![]() |
Citaat:
Dus iemand mag geen kritiek hebben op het Blok omdat er toevallig in zijn land ne president zit die de hortensias van de Queen verneukt heeft? Stop! Stop! ik kom niet meer bij! :lol: :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be