![]() |
Dedecker is politiek dood.
De man loopt als een kip zonder kop van de ene naar de andere, en wordt begrijpelijk geschuwd, hij is een ruziestoker.
Zelf wist hij dat het opblazen van het kartel door CD&V reeds lang voorzien was en dat Dedecker maar als breekijzer werd gebruikt. Weer zo een domme uitspraak van die gast. Nu blijkt dat de CD&V hem echt niet wilde op de lijst, en meteen de NV-A met open armen ontvangt wanneer ze Dedecker weer dumpen. Dedecker is politiek dood, en dat is ook maar goed voor de politiek. Er is een lege ruimte in te vullen op de rechtse kant, maar het gemodereerd rechts kiespubliek verdient beter dan een Dedecker. |
"Dedecker is een ruziestoker". Blij dat u als "gemodereerd rechts kiezer", zo slaafs de hersenspinsels van de VLD-top volgt.
|
Arme NVA
Dat kan dan wel zijn dat Dedecker politiek dood is, erger vind ik het gedrag van NVA. Indien Bart De Wever enige ruggengraat heeft moet hij ontslag nemen als voorzitter. Ik vrees echter dat heb naar aloude CD&V gewoonte en niet te versmaden postje is beloofd! Erger nog ik vrees dat NVA na de verkiezingen van het politieke toneel zal verdwijnen. Slim gespeeld van CD&V dat wel.
Kakare. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor iemand die beweert rechtlijnig te zijn is hij trouwens enorm inconsequent. Vorige week zit hij tegen iedereen die het wil horen te zeggen dat Geert Bourgeois iemand is die zich niet aan zijn postje vastklampt en waar beschuldigt hij Geert Bourgeois nu van? |
Citaat:
Iets om zich ernstige vragen bij de stellen als men weet dat deze stemmen ook de kartelpartner van de N-VA ten goed zou zijn gekomen.... |
Citaat:
|
Citaat:
En dit mede dankzij de platbroeken van de N-VA. |
Citaat:
Wanneer hij gisteren - als gevolg van datgene wat politiek is - aan de kant wordt geschoven, dan verwijt hij anderen waar hij zichzelf schuldig aan maakte. Neen, JMDD, heeft voor mij als politicus volledig afgedaan en na dit politiek spel denk ik dan ook dat hij politiek niks meer te betekenen zal hebben. Als hij nu nog afkomt met een eigen partij, dan maakt hij zich - naar mijn mening - enkel belachelijk. Wel moet ik vaststellen dat de samenzweringshypothesen, als zou CD&V de toetreding van Dedecker tot NV-A hebben gebruikt om - op bevel van het ACW - van de NV-A af te raken, kant noch wal raken - dat is trouwens in de meeste gevallen zo met samenzweringshypothesen - omdat CD&V na Dedeckers' verwijdering onmiddellijk overging tot de kartelorde van de dag. |
Citaat:
|
Citaat:
Dedecker kan geen interview afgeven zonder 100x postjes te zeggen. Hij is er door geobsedeerd. En bovendien is hij een oen. hij had gewoon op papier moeten laten zetten dat DeWever zijn lot verbindt aan dat van hem. Ah ja als je iemand binnenhaalt en tromfantelijk voorstelt is dat maar logisch. |
Citaat:
Hij haalt nu bvb. ook al uit naar Dewever en Bourgeois, twee politici waar hij vorige week nog lovend over was. |
Citaat:
Iets anders: over Weverken ! Eens kijken of julie het lef hebben om eerlijk en rechtuit te antwoorden... ![]() ![]() Al eens meegemaakt dat het partijbestuur van het Blok terugkeert op een genomen beslissing, en een belangrijke zaak zonder dwingend advies voorlegt aan de partijraad ? ![]() ![]() |
Citaat:
Hij moest er blijkbaar nog eens aan herinnerd worden dat dat niet het geval was. |
interessant is wel dat Wever zélf bekent dat hij hier afgaat als een gieter.
Als ie wat zelfsrespect heeft, stapt ie nu op, maar daar reken ik niet op. |
idd als hij een laatste greintje zelfrespect heeft dan stapte hij idd op;.. maar ja als hij op de partijraad TGEEN dedecker pleit. Dan heeft hij zijn kar weer op tijd gekeerd zal hij denken.
Het lof der lafheid. |
Een prima Dewever gehoord in de zevende dag, denk er voor het eerst aan een lidkaart te kopen van de N-VA...
|
Ik lees hier dat een paar mensen vinden dat De Wever zou moeten opstappen als voorzitter.
Het lijkt me logisch echter dat het de mensen van de NVA zelf zijn die kiezen wie hun voorzitter is. De Dekker is inderdaad een stemmenkanon. Naar mijn mening echter met een veel te groot aksent op kanon. Hij schiet namelijk veel te graag mensen morsdood met zijn grote mond. Sommige kiezers houden daarvan, maar ik houd niet van dat soort kiezers. In de zeverende dag daarnet, hoorde ik Bart De Wever zeggen wat ik wou horen: dat er afspraken zijn voor een grondige stap in de staatshervorming. Je kan daarover achterdochtig zijn, gezien het verleden van de tsjeven, maar daarom moet je nog niet in een vuil hoekje blijven zitten. Liever kansen kreëren en hopen op skoren. |
Citaat:
Is dit geen al te makkelijk verwijt van de traditionele partijen? Net zo makkelijk als te zeggen dat alle Vlaams belangers rascisten zijn. Dedecker is niet politiek dood want hij heeft de gewone vlaming achter zich. De Vlaming die al jaren stiefmoederlijk wordt behandeld. En in Dedecker, één van de weinigen ziet die tegen de traditionele politiek durft in te gaan. Dit is geen ruziestoken! Dedecker is hier uiteindelijk als enige sterker uitgekomen. En de vlaamse kiezer zal dit laten blijken. |
Ik ben alavst blij dat FDW duidelijk gezegd heeft dat Dedecker geen vlaams-nationalist is en dus geen lid zal worden vann het VB; maar ook dat samenwerking via ander einitiatieven mogelijk is.
Al zie ik maar één meerwaarde aan Dedecker en dat zijn kiezers. Slim lijkt hij ook al niet te zijn. Van de beloftes van verhofstadt naar de beloftes van Dewever. hij had het verodrie op paiper moeten laten zetten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be