![]() |
Richard Dawkins Q&A sessie
Gevonden op het net over zijn laatste boek "The God delusion". Filmpje duurt anderhalf uur maar wel interessant. Dawkins toont eens te meer dat hij niet van de minsten is
http://video.google.com/googleplayer...06186584&hl=en |
Citaat:
"God als misvatting" NUR 730/706 ISBN 10:90.468.0147.0 ISBN 13:978.90.468.0147.0 uitgeverij Nieuw Amsterdam |
Ik ken twee soorten mensen die met boeken zwaaien: getuigen van Jehova en jullie.
|
Richard Dawkins? De man die beweert dat religie een virus is en "God" een product van natuurlijke selectie? :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Het is nochthans interessant voor zowel theïsten en atheïsten. Maarja, attack the messenger, not the message is waar jullie precies weer goed in zijn |
Citaat:
Enne.. je hoeft echt niet zo op de man te spelen hoor. Ik kan trouwens best leven met het feit dat je Dawkins geloofwaardiger vindt dan mij.. :lol: |
Citaat:
Alez, hier is nog een interessante pp die the message van R.D. weerlegt: http://www.st-edmunds.cam.ac.uk/cis/...th_lecture.ppt |
Citaat:
Waar hebben we dat nog gehoord hmmm? Jullie zouden beter wat meer voor jullie zelf leren nadenken i.p.v. kritiekloos alle geschriften te absorberen van elke persoon die toevallig dezelfde aversie tegen religie heeft als jullie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Snel even een korte reactie vooraleer ik wat meer tijd heb om op gans zijn lezing te reageren.
Dawkins gaat akkoord met het volgende citaat van Thomas Jefferson: "Ridicule is the only weapon which be used against unintelligible propositions." Daarmee verliest hij al heel wat geloofwaardigheid. Ik ben namelijk van mening dat het stellen van vragen en kennis ook een enorm goed wapen is om te gebruiken tegen onbegrijpelijke stellingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zolang een stelling wetenschappelijk niet gefalsifieerd kan worden, blijft ze geldig. Bv. God bestaat, totdat je bewijzen kan dat God niet bestaat (op geen enkele wijze). Een gezond christen holt niet blindelings en kritiekloos de Bijbel achterna. Hij leest met een hedendaagse visie met exegese naar een getuigenisboek. En daarbij hanteert hij kennis van nú én vroeger (verschillende paradigmata die op verschillende vlakken niet (meer) overeenkomen) en transponeert het deze Wijsheid naar vandaag. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be