Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   vandeurzen strooit zout in de wonde (https://forum.politics.be/showthread.php?t=71619)

ilfalco 11 december 2006 20:09

vandeurzen strooit zout in de wonde

Vandeurzen verklaart nu dat er GEEN nieuwe afspraken gemaakt zijn om het kartel te redden.

De soap gaat verder. :?

solidarnosc 11 december 2006 20:13

Allé dat is proper. Op een moment dat uw partner onder zijn steen zit er boven op gaan zitten. Ge moet het maar durven.

Knuppel 11 december 2006 20:14

De eerste keer dat ik Vandeurzen op tv zag wist ik al dat het geen groot licht was.

BDW heeft gisteren in de zevende dag nog toegegeven dat die afspraken er wél zijn, en dat ze nog ondertekend werden door Leterme ook.

jedi govna 11 december 2006 20:15

BDW is dan ook een stuk geloofwaardiger! :roll:

solidarnosc 11 december 2006 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2237183)
De eerste keer dat ik Vandeurzen op tv zag wist ik al dat het geen groot licht was.

BDW heeft gisteren in de zevende dag nog toegegeven dat die afspraken er wél zijn, en dat ze nog ondertekend werden door Leterme ook.

Ik neem aan dat Vandeurzen dit ook weet. Het is niet omdat er afspraken bestaan dat die daarom nieuw waren.

Knuppel 11 december 2006 20:17

Citaat:

2006-12-10

De triomf van Leterme

blz.4-5 De N-VA lijmde gisteren formeel het kartel met CD&V. De partij offerde daarvoor wel nieuwbakken lid Jean-Marie Dedecker op en liet haar voorzitter Bart De Wever gezichtsverlies lijden. Vlaams-minister president Yves Leterme, die persoonlijk het herstel van het kartel bewerkstelligde, keek glunderend toe.

Frans De Smet

Het was een mooie dag'', verklaarde een lachende Leterme gisteravond aan de telefoon. ,,Uiteraard zijn we zeer tevreden dat N-VA opnieuw voor het kartel met ons kiest. Wij hebben duidelijk gemaakt dat bij ons niet alles kan.''

Dedecker, die gisteren na anderhalve week lidmaatschap prompt opstapte bij N-VA, beweert dat de CD&V-top in de nacht van vrijdag op zaterdag N-VA-voorzitter Bart De Wever opnieuw het mes op de keel had gezet.

Leterme: ,,Ik lag om halféén in mijn bed. Maar het klopt dat ik mij hiermee de afgelopen avonden persoonlijk bezighield. In feite heeft deze crisis ons gediend: in ,,gewone'' omstandigheden duurt het vele weken om verregaande afspraken te maken over kartellijsten en een gezamenlijke campagne. Onder druk van de crisis lukte dat nu op twee-drie avonden''.

Helemaal omgeslagen is de bladzijde niet. Vooral N-VA kampt met een zware kater. Bart De Wever: ,,Er werd een inschattingsfout gemaakt, en uiteindelijk draag ik daarvoor de verantwoordelijkheid. Zelfs al stelt niemand binnen mijn partij mijn positie in vraag, dan nog zal ik die kwestie zelf aankaarten. Want inderdaad, we leden gezichtsverlies en inderdaad, dit is een belabberde episode in het bestaan van mijn partij.''

En wat nu, Dedecker? ,,Ik weet het echt nog niet. Misschien ben ik wel te naïef om in de politiek te zitten. Want N-VA koos duidelijk niet voor haar ideologie maar wel voor de postjes die ze kon krijgen van CD&V. En ik wil niet het schoothondje zijn van CD&V. Opnieuw mijn eigen project opstarten? Ik moet er een tijdje over nadenken, want deze keer ben ik echt wel menselijk geraakt.''

fds

http://www.mediargus.be/NL/ViewDoc.a...le=BESTHIT.HTM

solidarnosc 11 december 2006 20:19

Dedecker, de arme man, koos uiteraard niet voor de postjes toen ie zich aansloot bij de NVA.

jedi govna 11 december 2006 20:21

Dedecker is de natural born posthopper, daarom dat hij zo goed bij de NVA had gepast!

ilfalco 11 december 2006 20:22

Citaat:

Dedecker, de arme man, koos uiteraard niet voor de postjes toen ie zich aansloot bij de NVA.
hehe in elke zin komt bij Dedecker 3x postjes voor; beloofde postjes, gekregen postjes, verloren postjes.

Citaat:

natural born posthopper
:lol:

Knuppel 11 december 2006 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2237204)

Citaat:

Vandeurzen verklaart nu dat er GEEN nieuwe afspraken gemaakt zijn om het kartel te redden.

Citaat:

Leterme: ,,Ik lag om halféén in mijn bed. Maar het klopt dat ik mij hiermee de afgelopen avonden persoonlijk bezighield. In feite heeft deze crisis ons gediend: in ,,gewone'' omstandigheden duurt het vele weken om verregaande afspraken te maken over kartellijsten en een gezamenlijke campagne. Onder druk van de crisis lukte dat nu op twee-drie avonden''.

ilfalco 11 december 2006 20:25

Citaat:

Het was een mooie dag'', verklaarde een lachende Leterme gisteravond aan de telefoon. ,,Uiteraard zijn we zeer tevreden dat N-VA opnieuw voor het kartel met ons kiest. Wij hebben duidelijk gemaakt dat bij ons niet alles kan.''
amai wat een arrogantie... De arrogantie van de macht . De arrogantie van de leenheer die zijn knechten onder de knoet heeft.

Jazeker 11 december 2006 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2237173)

Bron?

solidarnosc 11 december 2006 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jedi govna (Bericht 2237212)
Dedecker is de natural born posthopper, daarom dat hij zo goed bij de NVA had gepast!

:lol:

Van Dale bellen! ;-)

solidarnosc 11 december 2006 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2237231)
Bron?

Volgens de roze staatszender stelt Vandeurzen dat er geen wezenlijk nieuwe afspraken zouden zijn gemaakt. Dit is uiteraard voor interpretatie vatbaar.

ilfalco 11 december 2006 20:32

idd bron rode staatszender

solidarnosc 11 december 2006 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2237250)
idd bron rode staatszender

Rood? Roze van buiten en blauw van binnen ja. Dit terzijde. ;-)

Knuppel 11 december 2006 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2237246)
Volgens de roze staatszender stelt Vandeurzen dat er geen wezenlijk nieuwe afspraken zouden zijn gemaakt. Dit is uiteraard voor interpretatie vatbaar.

'Wezenlijk' en 'Onverwijld'.
Rararara, waar dienen dergelijke woorden voor?

Om te verdoezelen wat ook hier weer duidelijk uit blijkt?

in ,,gewone'' omstandigheden duurt het vele weken om verregaande afspraken te maken,
onder druk van de crisis lukte dat nu op twee-drie avonden''.

Herr Flick 12 december 2006 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2237181)
Allé dat is proper. Op een moment dat uw partner onder zijn steen zit er boven op gaan zitten. Ge moet het maar durven.

als die naievelingen nu nog niet doorhebben dat ze compleet gerold zijn, dan verdienen ze niet beter dan in het niets op te lossen...

Hans1 12 december 2006 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2237173)

De soap gaat verder. :?

Als ik nu NVA was zou ik mezelf terug afscheuren.:lol:

Zwartengeel 12 december 2006 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2238282)
Als ik nu NVA was zou ik mezelf terug afscheuren.:lol:

Ben jij misschien ook geïnteresserd in een kartel met Leterme, Hans?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be