![]() |
Peiling begin december 2006: aanschouw de domme kloten van N-VA...
![]() ![]() Ik vond het spijtig dat het kartel aan diggelen lag, maar goed, er was toch beterschap in zicht. Nu zal het resultaat wel wat lager liggen. Het nieuwe kartel is niet het oude kartel. Domme domme kloten... |
:-(
|
De domheid is vooral gebeurt in het allereerste stadium. De NVA-top had nooit Dedecker mogen binnenhalen. En dit zonder de basis van de partij te consulteren of de kartelpartner te verwittigen, hoe onnozel kan men zijn. :roll:
Met het Vlaams Kartel was niets mis. De NVA heeft door die domme zet wel moeten doen aan politieke kontendraaierij. Toen CD&V als katholieke en meer sociaal-gerichte partij terecht niet wilde samenwerken met een ultra liberaal, begon Dewever zijn frank te vallen. De NVA wilde niet weg uit het Kartel, dat wist hij maar al te goed en toen het gemor van de basis steeds luider werd, werd een afkoelingsperiode ingelast. Toen werd de U-bocht voorbereid. De fout ligt hier enkel bij de NVA top, niet bij CD&V, niet bij ACW en niet bij Dedecker, deze mensen zijn rechtlijnig en correct gebleven. Je zou wel nog te doen hebben met de mens Dedecker, op een dergelijke manier binnengehaald worden en dan weer buitengeschopt, ook al ga ik totaal niet akkoord met zijn liberalisme. Uiteindelijk is de zaak gelukkig goed afgelopen. Meer zelfs, het Vlaams Belang zal meer stemmen halen, dan met het oorspronkelijke kartel. Mijn pronostiek: - CD&V afzonderlijk zal geen stemmen verliezen, integendeel zelfs winnen (25 a 26 procent). - NVA afzonderlijk daalt van 10-15 naar 5 % opnieuw. - Die 5 a 10 procent dat NVA eerst gewonnen had gaat nu integraal naar het Vlaams Belang. Het kartel haalt rond de 30 %, het Vlaams Belang zal zo rond de 28 % schommelen nu. Het kartel zelf zal in zijn totaliteit waarschijnelijk weinig verliezen, alleen zal het nu veel meer CD&V zijn en minder NVA. Conclusie: Vlaams Belang is de grote overwinnaar geworden van deze vaudeville en daar kan ik best tevreden mee zijn. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
De Belgische politiek heeft nood aan meer radicalere figuren, want gematigde figuren die zijn niet beginselvast genoeg om aan de verlokkingen te weerstaan van de vetpotten van de macht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij blokkeert rechts... en dat weet U ook... :-P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo kan je op personen stemmen die totaal niet liberaal zijn binnen het VB. Er zijn nu eenmaal meerdere stromingen. |
Er was hier al sprake over domme kloten
Geheel in lijn daarmee zeg ik: peilingen kunnen mijn kloten kussen (sorry als de kinders Belien-Colen tijdens hun emancipatorisch-progressieve leeropdracht deze moreel foeilelijke en onvlaamsche post zouden te leeschen krijchen, maar het kwam uit de bodem van "min hartken" |
Citaat:
|
Citaat:
Dat belooft weinig goeds in geval van een bestuursdeelname, niet? Oefenen ze de spreidstand al? :-D |
Citaat:
Veel protest van door deze uitspraak "misbruikte" kiezers heb ik nog niet gehoord. |
Citaat:
|
Stemming gisteren op vrtnieuws.net:
Heeft de N-VA de juiste keuze gemaakt door te kiezen voor het kartel met CD&V? aantal stemmen: 6636 3246 (49%) >> JA 3390 (51%) >> NEE Verwonderd me een beetje eerlijk gezegd.. 'k had het dus een stuk meer NEE stemmers verwacht. Natuurlijk zullen er ook een hele hoop CD&V'ers op JA hebben gestemt |
Citaat:
Vlamingen nog maar eens verdeeld en beheerst ... net nu ze wellicht of VB of N-VA numeriek noodzakelijk waren om aan die vereiste 2/3 te komen (die sowieso nodig is) |
Als ik dit zie: :-( :-(
Volgens mij was de kans er weldegelijk om het politieke landschap flink door elkaar te schudden. Ze hadden écht veel sympathie omwille van het feit dat ze er alleen voor stonden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be