Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De 'mandaten', fractiewerking en financiering... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=71657)

Knuppel 12 december 2006 08:45

De 'mandaten', fractiewerking en financiering...

De 'mandaten, fractiewerking en financiering, daar wordt niet over gecommuniceerd....
En de rest is duidelijk gene vette.

'Postjes' (pakken) is om een of andere reden een vies woord en moet vervangen worden door 'mandaten' (onderhandelen).

Onderhandelen over mandaten hoort tot normale agenda van een kartel . Normale agenda waar dan weer niet over wordt 'gecommuniceerd'.

Voor wat voor dommekloten worden wij eigenlijk gehouden door de CD&V? Het gaat hier immers over niks anders dan over 'postjes' pakken?

Citaat:

12/12N-VA sleept weinig toegevingen uit kartelcrisis

Er is weinig veranderd aan het hernieuwde kartelakkoord tussen de N-VA en de CD&V.

De kartelpartners stellen vandaag officieel het inhoudelijke luik van het nieuwe akkoord voor. Dat nieuwe kartelakkoord deed zaterdag de N-VA-partijraad overstag gaan om voor het kartel te kiezen.

Verschillende N-VA'ers lieten na die keuze weten dat voorzitter Bart De Wever belangrijke garanties losgekregen had bij CD&V op communautair vlak. CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen sprak dat maandag de facto tegen. "Er staat eigenlijk niets nieuws in het akkoord", zegt hij.

De tekst van het akkoord geeft Vandeurzen gelijk. Op vier pagina's wordt het kartelakkoord van 2004 geactualiseerd. Concreet betekent dat een extra passage in de inleiding over de voorbije crisis en de garantie dat "het kartel niet zal toetreden tot een federale regering indien er in het regeerakkoord geen duidelijke afspraken worden opgenomen over de realisatie van deze Vlaamse verzuchtingen".

Over het tweede luik van het akkoord, over de plaatsen op de lijst, de fractiewerking en financiering, wordt niet gecommuniceerd.
Al wijst CD&V er wel op dat onderhandelingen over de mandaten tot de normale agenda van een kartel behoren en niets met "postjes pakken" te maken hebben.[/FONT]

http://www.hbvl.be/nieuws/politiek/d...2-24C180D4E5E0}

Knuppel 12 december 2006 08:49

By the way...
Vermits er niet over 'gecommuniceerd' wordt zullen we maar aannemen dat de N-VA géén onafhankelijke fractiewerking zal krijgen in de federale regering?

En wat betekent dit concreet?

SirGalahad_ 12 december 2006 09:31

Citaat:

En wat betekent dit concreet?
Dat de coalities gevormd worden vóór de verkiezingen en dit onder de noemer van "kartel". Dat alles in het werk zal worden gesteld om het CS of de "democratische apartheid" in stand te houden...

Arm Vlaanderen...

Brugge Veilig en Leefbaar 12 december 2006 09:49

In "Morgen Beter" gisterenavond: 'postjes pakken', typische Blok-taal. Blokkers doen dat natuurlijk niet, zij bekleden mandaten... :lol:
Na de parlementsverkiezingen worden er door het Blok honderden bijkomstige mandaatjes uitgedeeld, vooral aan vriendjes en familie. Ondermeer in de Raad van Bestuur van de VRT (een vetbetaald bij-jobje). Wie hoort er ooit van hun 'werk' ? Postjes pakken is dat uiteraard slechts bij de vijand, waarom krijgen ze dat zelf nooit in hun gezicht gegooid ? 8-)

De Knut 12 december 2006 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 2238233)
zij bekleden mandaten...

en gij niet. 8-) En daar wringt precies het schoentje he.
Afgunst, noemt men dat.

Knuppel 12 december 2006 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ (Bericht 2238196)
Dat de coalities gevormd worden vóór de verkiezingen en dit onder de noemer van "kartel". Dat alles in het werk zal worden gesteld om het CS of de "democratische apartheid" in stand te houden...

Arm Vlaanderen...

Het ging hier wel over een al dan niet onafhankelijke N-VA fractie, hé?

Niet dus, vermits er niets over mag gezegd worden. Was dat wél zo dan werd het wel hoog van de toren geblazen.

Dat betekent dat de N-VA ermee akkoord is gegaan om volledig van de tsjeven afhankelijk te worden.

ilfalco 12 december 2006 10:47

ik heb gelezen dat men één fractie zou vormen...

Knuppel 12 december 2006 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 2238233)
In "Morgen Beter" gisterenavond: 'postjes pakken', typische Blok-taal. Blokkers doen dat natuurlijk niet, zij bekleden mandaten... :lol:
Na de parlementsverkiezingen worden er door het Blok honderden bijkomstige mandaatjes uitgedeeld, vooral aan vriendjes en familie. Ondermeer in de Raad van Bestuur van de VRT (een vetbetaald bij-jobje). Wie hoort er ooit van hun 'werk' ? Postjes pakken is dat uiteraard slechts bij de vijand, waarom krijgen ze dat zelf nooit in hun gezicht gegooid ? 8-)

In de raad van bestuur van de VRT zit niet eens een VB-er voor zover ik weet. Als ik me niet vergis werd voor 'het mandaat' waar het VB recht op had Louis Van Roy aangesteld. Deze man is wel lid van verschillende, Vlaamse verenigingen maar niet van het VB. Dat moet na te gaan zijn want, in tegenstelling tot de....ehum....'mandaten' die de N-VA beloofd werd door de CD&V, mag daar wél over 'gecommuniceerd' worden.

Knuppel 12 december 2006 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2238332)

En ik lees het tussen de regels.

Geen wonder dar Zorroaster uit zijn vel springt als dit onderwerp ter sprake komt.

De N-VA heeft zich dus, met goedkeuring van De Wever en de partijraad, aan de CD&V overgeleverd.

jan hyoens 12 december 2006 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2238332)

Klopt! Er zijn wel enkele "garanties" gegeven dat de nva haar onafhankelijkheid binnen het kartel zou behouden!...:lol:

Knuppel 12 december 2006 11:07

Fribre schreef op 16 juni, dus drie dagen na de Vlaamse verkiezingen:

Citaat:

Zelfs al verbreken CD&V en N-VA de samenwerking, dan nog heeft de N-VA een onafhankelijke fractie van 6 parlementsleden, die niemand ons nog kan afnemen.

De Wever heeft zich deze keer dus zonder een eigen fractie laten afschepen.
Hoe moet ik nu de reactie van Fribre vertalen?

Als de CD&V de samenwerking met de N-VA verbreekt kan de N-VA haar parlementsleden wél worden afgenomen omdat ze geen onafhankelijke fractie vormt?

Coekie 12 december 2006 12:43

Het is natuurlijk moeilijk om een verkiezingsuitslag te voorspellen maar naar alle waarschijnlijkheid zal de nv-a te weinig parlementsleden hebben om een fractie te vormen. Het lijkt mij dan ook logisch dat ze samen met CD&V een fractie vormen.

Coekie

Brugge Veilig en Leefbaar 12 december 2006 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2238335)
In de raad van bestuur van de VRT zit niet eens een VB-er voor zover ik weet. Als ik me niet vergis werd voor 'het mandaat' waar het VB recht op had Louis Van Roy aangesteld. Deze man is wel lid van verschillende, Vlaamse verenigingen maar niet van het VB. Dat moet na te gaan zijn want, in tegenstelling tot de....ehum....'mandaten' die de N-VA beloofd werd door de CD&V, mag daar wél over 'gecommuniceerd' worden.

Met drie Blokkers zitten ze daar te profiteren, o.a. snoeper Deleu als ik mij niet vergis... zal het nog eens nagaan ! ;-)

daiwa 12 december 2006 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 2238357)
Klopt! Er zijn wel enkele "garanties" gegeven dat de nva haar onafhankelijkheid binnen het kartel zou behouden!...:lol:

Bedoelt BDW dit onder onafhankelijkheid? :roll:

"Het is niet aan CD&V om ons te zeggen wie we lid mogen maken en wie niet. (…) Wij laten ons niet dicteren." (Het Laatste Nieuws, 1 december)

Brugge Veilig en Leefbaar 12 december 2006 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2238335)

Straf Knuppel: iedereen de les spellen en niet eens weten dat het Blok drie (3) vetbetaalde vertegenwoordigers (postjes !) heeft in de Raad van Bestuur van de VRT. Goed dat ge toegeeft dat het niemand opgevallen is !

Op google te vinden: 15.09.2006 - Ludo Leen zit – samen met Eric Deleu en Dimitri Hoegaerts – voor het Vlaams Belang in de Raad van Bestuur van de openbare omroep VRT.

Sneta 12 december 2006 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 2238882)
Straf Knuppel: iedereen de les spellen en niet eens weten dat het Blok drie (3) vetbetaalde vertegenwoordigers (postjes !) heeft in de Raad van Bestuur van de VRT. Goed dat ge toegeeft dat het niemand opgevallen is !

Op google te vinden: 15.09.2006 - Ludo Leen zit – samen met Eric Deleu en Dimitri Hoegaerts – voor het Vlaams Belang in de Raad van Bestuur van de openbare omroep VRT.

Knuppel houdt van de waarheid .... als het haar goed uitkomt 8-)

globalisator 12 december 2006 14:41

Weten waarover je spreekt, kan nooit kwaad. In het reglement van de Kamer staat dat wie via een gezamenlijke kieslijst verkozen is, tot de fractie van die lijst behoort. Dat is de reden waarom CD&V en NV-A federaal 1 fractie zullen vormen. Hetzelfde geldt voor Spirit & SP.a, en als de Coveliers volgend jaar verkozen wordt via een kartel met het Blok, zal hij in de Blok-fractie zetelen.

Knuppel 12 december 2006 14:51

Knuppel houdt idd van de waarheid maar is niet onfeilbaar.
Ik heb me dus vergist. Het is in de Commissie voor Overheidscommunicatie dat Louis van Roy voor het VB zetelt inplaats van in de raad van bestuur van de VRT. De man is ex.journalist van De Standaard en nooit lid geweest van het VB.

Maar om jullie te plezieren beken ik schuld. Het was expres, hoor jongens! :-P

Knuppel 12 december 2006 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalisator (Bericht 2238929)
Weten waarover je spreekt, kan nooit kwaad. In het reglement van de Kamer staat dat wie via een gezamenlijke kieslijst verkozen is, tot de fractie van die lijst behoort. Dat is de reden waarom CD&V en NV-A federaal 1 fractie zullen vormen. Hetzelfde geldt voor Spirit & SP.a, en als de Coveliers volgend jaar verkozen wordt via een kartel met het Blok, zal hij in de Blok-fractie zetelen.

Gelden er dan andere regels voor het federaal parlement dan voor het Vlaamse dat de N-VA daar wél over een aparte fractie beschikt?

Herr Flick 12 december 2006 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Knut (Bericht 2238251)
en gij niet. 8-) En daar wringt precies het schoentje he.
Afgunst, noemt men dat.

Ja, 't zit precies wreed diep hé Knut. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be