Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Wil je lid worden van de LSP ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=71672)

An VdS 12 december 2006 11:42

Wil je lid worden van de LSP ...

... dan moet je een smak geld betalen !

Er werd zo maar even 13.400 euro opgehaald onder de aanwezigen (maar ook onder een reeks kameraden die niet aanwezig konden zijn). Ook werd er door de aanwezigen beloofd om de maandelijkse ledenbijdragen (die individueel verschillen) te verhogen met zo'n 700 euro per maand. Lees hier.

Als je weet dat er amper 100 (volgens het klein extreem links clubje LSP) aanwezigen waren, kan dit tellen. En dan maar zeggen dat alles wat niet in hun kraam past een gevolg van de kapitalistische afbraak is!

De LSP'ers zijn zelf kapitalisten!

Metternich 12 december 2006 11:44

Jawadde zeg. Waar is dat geld trouwens voor nodig, waar is dat anti-kapitalistisch idealisme naartoe? Ze gaan het systeem omver werpen door er in mee te draaien :lol:

Jan van den Berghe 12 december 2006 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An VdS (Bericht 2238492)

Ik vraag me echt af wat men dan wel met zoveel lidgeld per maand zal aanvangen... Waar is dat eigenlijk goed voor?

GC 12 december 2006 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An VdS (Bericht 2238492)

Er werd zo maar even 13.400 euro opgehaald onder de aanwezigen (maar ook onder een reeks kameraden die niet aanwezig konden zijn). Ook werd er door de aanwezigen beloofd om de maandelijkse ledenbijdragen (die individueel verschillen) te verhogen met zo'n 700 euro per maand. Lees hier.

Als je weet dat er amper 100 (volgens het klein extreem links clubje LSP) aanwezigen waren, kan dit tellen. En dan maar zeggen dat alles wat niet in hun kraam past een gevolg van de kapitalistische afbraak is!

De LSP'ers zijn zelf kapitalisten!

Op het congres werd gewerkt met afgevaardigden van de afdelingen. Er is veel geld opgehaald en dat is nodig om onze werking te versterken. Of dacht je dat je zonder overheidssubsidies gratis een partij kunt uitbouwen?

Bij sommige partijen doen ze er alles aan om aan de vetpotten van het systeem te kunnen zitten. Bij LSP hebben we dat niet nodig om een werking aan de dag te leggen.

GC 12 december 2006 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2238624)
Ik vraag me echt af wat men dan wel met zoveel lidgeld per maand zal aanvangen... Waar is dat eigenlijk goed voor?

Lidgeld is individueel bepaald door het lid zelf. Dat kan gaan van 1 euro per maand tot heel wat meer. Dat lidgeld dient voor onze vaste kosten zoals huur van ons secretariaat en lonen van personeel.

Wat we als steun daarnaast ophalen dient voor campagnes: affiches, pamfletten,...

Jan van den Berghe 12 december 2006 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GC (Bericht 2238903)
Lidgeld is individueel bepaald door het lid zelf. Dat kan gaan van 1 euro per maand tot heel wat meer. Dat lidgeld dient voor onze vaste kosten zoals huur van ons secretariaat en lonen van personeel.

Wat we als steun daarnaast ophalen dient voor campagnes: affiches, pamfletten,...

Wat betekent dan wel die "verhoging met 700 euro per maand"???

GC 12 december 2006 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2238925)
Wat betekent dan wel die "verhoging met 700 euro per maand"???

Dat de leden na een interne oproep beloofd hebben om hun maandelijkse bijdrage te verhogen. En dat voor een totaal bedrag van 700 euro per maand. Dat kan gaan om verhogingen van 50 euro per maand, maar even goed van 2 euro per maand.

An VdS 12 december 2006 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GC (Bericht 2238901)
Op het congres werd gewerkt met afgevaardigden van de afdelingen. Er is veel geld opgehaald en dat is nodig om onze werking te versterken. Of dacht je dat je zonder overheidssubsidies gratis een partij kunt uitbouwen?

Bij sommige partijen doen ze er alles aan om aan de vetpotten van het systeem te kunnen zitten. Bij LSP hebben we dat niet nodig om een werking aan de dag te leggen.

Het klein extreem links clubje LSP wil dus de partij uitbouwen. Waarschijnlijk om meer bekendheid te verwerven, waarschijnlijk om meer leden te werven, waarschijnlijk om meer kameraden te vinden, waarschijnlijk om meer kiezers te verleiden, ...

Stel nu dat jullie marginaal clubje uiteindelijk toch verkozenen zou behalen (ik spreek me niet uit over waar en wanneer), dan ontvangen jullie ook overheidssubsidies of dotaties of krijgt de verkozenen een vergoeding, ...

Consequent als de LSP zichzelf acht (Bij sommige partijen doen ze er alles aan om aan de vetpotten van het systeem te kunnen zitten.), zal de LSP dit dus allemaal weigeren. Of ben ik daarin te goed gelovig?

An VdS 12 december 2006 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GC (Bericht 2239104)
Dat de leden na een interne oproep beloofd hebben om hun maandelijkse bijdrage te verhogen. En dat voor een totaal bedrag van 700 euro per maand. Dat kan gaan om verhogingen van 50 euro per maand, maar even goed van 2 euro per maand.

Dus vetpotten aan het aanleggen! Kapitalisten! Wat wordt als jullie ergens aan 'de vetpotten van het systeem' kunnen zitten?

An VdS 12 december 2006 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GC (Bericht 2238903)

Lonen van personeel!

Lees ik dat nu goed? Waren jullie niet allemaal dé idealisten? Was het klein extreem links clubje LSP niet dé partij die nog echte militanten had?

UFSIA 12 december 2006 16:16

lol

TommyMax2 12 december 2006 16:17

Dirk Van Duppen (PVDA) : "Nooit. Ik zou mijn carrière die ik nu geschetst heb, niet hebben kunnen waarmaken zonder de partij. Ik zou de voorbije jaren of omgekocht geweest zijn, of ingekocht, of gekraakt. U weet dat de PVDA haar kaderleden oplegt om van een 'laag' inkomen te leven. Mijn loon bedraagt 1.200 euro per maand. Ik denk niet dat veel collega-dokters daarmee genoegen nemen. Mijn vrouw werkt hier ook, eveneens als dokter, en samen komen we dus rond. Meer, we komen goed rond. We leven net zoals de meeste mensen in deze buurt. Lenin heeft gezegd: 'Wie niet leeft zoals hij denkt, denkt snel zoals hij leeft.' Die strenge normen inzake inkomen vind ik erg zinvol. Ze houden mijn portemonnee dun en mijn hoofd links."

driewerf 12 december 2006 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An VdS (Bericht 2239122)
Lonen van personeel!

Lees ik dat nu goed? Waren jullie niet allemaal dé idealisten? Was het klein extreem links clubje LSP niet dé partij die nog echte militanten had?

zelfs de vurigste militant moet eten. :roll:

En zijn huisbaas verwacht huur. :roll:

Praetorian 12 december 2006 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2239256)

Lol, driewerf, jij geeft nog een serieus antwoord op dergelijke zever. :-D :-P

Patriot! 12 december 2006 17:07

Personeel?? Jullie zijn een kleine partij met 250 leden en een zeer klein stemmenaantal, ga niet boven jullie stand leven hé!

BUB is ook zo'n kleine partij, al zijn we wat groter dan jullie. Onze administratie wordt verzorgd door de nationale secretaris en de provinciale voorzitters, allen onbezoldigd. Ons secretariaat en onze vergaderzaal worden ons gratis ter beschikking gesteld door gelijkgezinden en ons secretariaat wordt bemand door vrijwilligers. En zo hoort dat!

Praetorian 12 december 2006 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2239283)
Personeel?? Jullie zijn een kleine partij met 250 leden en een zeer klein stemmenaantal, ga niet boven jullie stand leven hé!

BUB is ook zo'n kleine partij, al zijn we wat groter dan jullie. Onze administratie wordt verzorgd door de nationale secretaris en de provinciale voorzitters, allen onbezoldigd. Ons secretariaat en onze vergaderzaal worden ons gratis ter beschikking gesteld door gelijkgezinden en ons secretariaat wordt bemand door vrijwilligers. En zo hoort dat!

Bub is dan ook toppunt van amateurisme: van programma tot website ...

Patriot! 12 december 2006 17:10

Ons programma is perfect: er staat wat er staat, zonder overbodige wollige zever. Iedereen kan dat begrijpen, en dat moet ook.

Onze website is simpel maar efficient en functioneel. We denken wel na over een aantrekkelijker layout.

driewerf 12 december 2006 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2239283)

BUB is ook zo'n kleine partij, al zijn we wat groter dan jullie. Onze administratie wordt verzorgd door de nationale secretaris en de provinciale voorzitters, allen onbezoldigd. Ons secretariaat en onze vergaderzaal worden ons gratis ter beschikking gesteld door gelijkgezinden en ons secretariaat wordt bemand door vrijwilligers.

zorg jij maar voor jou BUB, dan zorgen wij wel voor onze LSP.

Citaat:

En zo hoort dat!
over wat wel en nietb hoort, heb jij niks te zeggen. Wij hebben ten minste een Duitstalig deel aan onze site.

Paracelsus 13 december 2006 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2239334)
Wij hebben ten minste een Duitstalig deel aan onze site.

Haha! Touché! :-D:lol:

giserke 13 december 2006 01:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2239256)

LSPers moeten geen huur betalen. Meestal zijn dit krakers.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be