Ik denk dat ik wat geschiedenisles moet gaan geven.
Citaat:
"De Lusitania had gebruikt kunnen worden om met één enkele reis 10.000 man Amerikaanse troepen over te brengen ter bestrijding van Duitsland. Indien vrouwen en kinderen volstrekt in oorlogsgebieden heen en weer willen kruisen, dan moeten zij aanvaarden wat hen overkomt. Bij het in de grond boren van de Lusitania, als oorlogsdaad beschouwd, was de Duitse admiraliteit volkomen in haar recht. De Lusitania had trouwens ook munitie aan boord. "
|
De Lusitania was geen Titanic. De Titanic was gebouwd als luxeliner door de White star line , de Lusitania was mede gebouwd door de Britse staat, en met het oogmerk deze grote liner in te kunnen zetten als hulpkruiser, een konvooischip met kanonnen.(die er nog niet opstanden)
Het feit dat er Amerikanen aan boord waren, desondanks de Grote Oorlog.En het feit dat de Uboten al volop actief waren, bewijst eerder de sensatiezucht en het winstbejag van de VS ingezetenen rijk genoeg om een overtocht te maken.
http://www.pbs.org/lostliners/lusitania.html
Hier word trouwens door de nogal beroemde Scheepswrakkenvinder Bob Ballard verwoord dat niks aan het wrak erop wijst dat er munitie aan boord was.Maar dat de kans op een kolenstofexplosie (die wel veel krachtiger kan zijn dan een paar ton munitie) veel groter was.
Citaat:
Misschien toch even iets zeggen over de jobs die Hitler heeft gecreërd. Hij stelde de miljoenen werklozen te werk in de oorlogsindustrie, het graven van kanalen, bouwen van forten, ...
|
Duitsland wat Hitler in handen kreeg was een restantje. Eerst WO I, dan het verdrag van Versailles, aangedikt met de machteloosheid van de Weimar Republiek,en als toetje, de beurscrash van 1929.
Ik zou zo zeggen, als hij niet zo fanatiek tegen bepaalde mensen zou geweest zijn, dan had Duitsland een grootmacht kunnen worden, en niet alleen door de veroveringen.Maar door de redelijk doordachte economische plannen die hard doorgevoerd werden.De VS heeft op bijna dezelfde manier de crisis toen bedwongen. Enorme bouwwerken,mensen aan het werk houden.Voorbeeldden in Europa, zowat alle Duitse autobahn.In België een paar stuwmeren.(als naäpen de Duitse dammen die tijdens WO I ge"dambust "zijn).
Ik spreek effe niet over de inspanning op het vlak van oorlogsindustrie.Want eigenlijk. Op het einde van WO II was zowat de hele VS industrie op oorlogscapaciteit ingezet, in Nazi Duitsland dus niet.
Citaat:
Uiteraard, de hele nazibezetting was gewoon een pan-Europees project zoals de EU dat is. Het is maar hoe je het uitlegt, denken de neonazi's.
|
Hitler heeft gewonnen eigenlijk. Iedereen zijn eigen Volkswagen, overal autosnelwegen,Abortus en Eutanasie zijn hier en daar bespreekbaar en nog steeds de UK en de VS als roet in het eten strooiers.
Het enige verschil. Nu hebben we een gedecentraliseerd bestuur,met wanbeheer als recultaat.Terwijl Hitlers visie meer recht voor de raap was. "Ik baas-jij luisterd"