![]() |
N-VA is een erg kleine partij ...
... volgens het klein extreem links marginaal clubje LSP!
Alleszins rakelt het een aantal oude VU-discussies terug op in de N-VA: als onafhankelijke maar erg kleine partij opkomen of kiezen voor de zekerheid van grote broer CD&V. (HIER te lezen) Hoe zou het klein extreem links marginaal clubje LSP zichzelf dan noemen? Een mini-mini-mini-mini-partij? Ik geloof niet echt in peilingen en 15% voor de N-VA leek ook mijn te hoog geschat maar als ik zelfs maar 8% voor de N-VA zou vergelijken met de uitslag van het extreem links clubje LSP, is zelfs mini-mini-mini-mini-partij nog een te hoog gerangschikte benaming! Trouwens zal het klein extreem links groepje LSP als onafhankelijke maar mini-mini-mini-mini-partij opkomen of kiezen voor grote broer CAP? Het klein extreem links clubje LSP verwijt N-VA te kiezen voor grote broer CD&V, en dit terwijl LSP zelf kiest voor grote broer CAP! Hoe was het weer ... de pot verwijt ...! Hoe zou het mini-mini-mini-mini-partijtje LSP, Groen! dan omschrijven? |
Kleine partij is waar.
Maar een rechtlijnige partij. |
Citaat:
|
Al die communistische partijen halen samen nog geen 1%
Allez, groen wel maar die is niet openlijk communistisch. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De partij heeft rechtlijnig voor het kartel gekozen zoals zij
al 2 jaar doen. |
Citaat:
Héél rechtlijnig. |
Citaat:
Jammer dat ze dat allemaal hebben laten vallen en vele kiezers verloochend hebben die voor hen wilden keizen nu er eindelijk een alternatief was voor degenen die walgen van het VB en het kartel niet zagen zitten. Het kartel is ook totaal niet meer geloofwaardig. |
Citaat:
Het is duidelijk gebleken wie de sterkste partij is in die ganse zaak: CD&V. |
Citaat:
|
Citaat:
Hiermee heeft ze oogluikend steun aan de Belgische partijen SPA VLD. De N-VA heeft toen alleen naar de kiezer getrokken, maar door te weinig geld en een slechte media aandacht haalde ze de 5% norm niet. Het is compleet gerechtvaardigd, dat de n-VA haar programma via een kartel wenst te bekomen. Indien de N-VA bij het VB zou aanhurken vliegt niet alleen racisme achter het cordon, maar ook het separatisme. |
Wel, voor de liberalen is er wel een partij.
VLOTT |
Citaat:
En jij meent dat? 8O En ik ga hier niet over de zaak De Decker spreken, iedereen kent dat verraad van De Wever al. Gisterenavond gaf N-VA een persbericht uit waarin ze de uitzending van RTBF fel toejuichten. Maar deze morgend veroordelen verschillende kopstukken van CD&V die uitzending en vinden het niet kunen. En wat doet uw rechtlijnige partij?........ juist....ze zwakt haar woorden af en vind het eigenlijk ook niet kunnen. De Wever noemde dat nuanceren. Als we zien dat N-VA hier al plooit voor de tsjeven over een simpel tv programma maak mij in ieder geval weinig of geen illussies over de ''rechtlijnigheid'' van de N-VA als er echt moet gesproken worden over een staatshervorming met de daaraan te verdelen postjes gekoppeld. |
Citaat:
'' We hadden natuurlijk ook voor de gemakkelijkste oplossing kunnen kiezen en ons aansluiten bij een grote partij en ons zo verzekeren van zekere postjes, maar als we dat doen zijn we geen Vlaams nationalistische rechtlijnige partij meer'' Was getekend: Geert Bourgeios. |
Citaat:
|
VLD, SP.A, CD&V = Belgicisten
Vlaams Belang = zal voor altijd gewoon aan de zijkant staan te roepen, en zal dus nooit iets in de pap te brokken hebben. Dan blijft er maar één partij over, hoe zeer die mij ook teleurgesteld heeft... |
Citaat:
|
Citaat:
Als ik het gehele akkoord lees waarvoor het Vlaamse Kartel wil gaan, dan gaat dat ver (niet ver genoeg want dan bestond België niet meer na 2007 ;)). Dit had de N-VA nooit apart gekund en de CD&V had dit nooit apart gewild... Nu dit akkoord, als dit kan uitgevoerd worden, dan staan we enorm dichtbij onze Vlaamse staat. Dan is echt maar een kwestie van jaren meer. M�*�*r, er zal geen enkele Waalse partij zijn die dit programma zal willen uitvoeren, laat staan dat er een meerderheid zal zijn in Wallonië. Dus dan valt het te bezien hoe standvastig de CD&V gaat zijn, en daar heb ik wel schrik bij.... Het ACW heeft veel krediet verschoten bij de CD&V top, geloof me maar ;). Maar ook bij het middenveld, de zelfstandigen en de Boerenbond zullen niet aanvaarden dat het ACW nog eens zo dominant mag zijn in een beslissing van de CD&V. |
Citaat:
Allemaal ingeslikt terwille van de postjes... Rechtlijnig? Bach! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be