![]() |
Meer dan helft 20.000 stemmers verwacht splitsing België
![]() Het nepjournaal dat de Franstalige omroep RTBF dinsdag als breaking news de wereld instuurde, is volgens velen niet zo ver af. Meer dan de helft van 20.000 stemmers op de HLN poll denkt dat België ooit gesplitst zal worden. Ruim een kwart van de deelnemers denkt zelfs dat Vlaanderen al voor 2010 zijn eigen weg zal gaan. 37,5 procent denkt dat de splitsing voor daarna is. Slechts een derde ziet het land voor altijd één blijven en gelooft dus rotsvast in "Eendracht maakt macht". (hln) Resultaten Zal België ooit gesplitst worden? 1) Ja, voor 2010 - 25,1% (5021) 2) Ja, na 2010 - 37,5% (7497) 3) Nooit - 33,9% (6790) 4) Geen mening - 3,5% (700) Totaal aantal stemmen: 20008 Ja stemmers samen : 62.6% !! :-D Goed nieuws dus. |
Citaat:
|
Citaat:
en er is een verschillen tussen een splitsing verwachten en naar een splitsing streven natuurlijk.... |
Citaat:
|
Citaat:
Nu ja... ik ga u uw blijdschap niet ontnemen. 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ja, ik weet dat u daar geen lid van bent. |
Hoe kan men anders verwachten dat Belgie NIET gaat splitsen?
Is men dan met het federalisme al geen 30 jaar de boel aan het splitsen? Waarom nog aan elkaar vast hangen met een garendraadje? |
Niemand die zich vragen stelt of het wel haalbaar is om zo rap rap de onafhankelijkheid uit te roepen? Wat met Brussel?
|
Citaat:
Er is niet één andere reden. |
het erge is dat die 12 miljard véél beter aan een goed doel kunnen gegeven worden. je weet immers dan dat er arme kindjes beter worden van je geld. nu verdwijnt het geld naar... niets, er verandert gewoon niets.
|
Citaat:
Als de VRT bij hun peiling een representatief deel van de bevolking hun mening vraagt, dan zal daarop inderdaad niet veel afwijking zijn. Deze internetpoll zal naar alle waarschijnlijkheid NIET representatief zijn (er moet bijvoorbeeld rekening gehouden worden met hoeveel stemmers van Vlaams-nationalistische partijen er op de site zitten). |
Citaat:
|
Citaat:
Je geeft het al aan een derde wereldland; gewoon gebeurt dit op een heel slechte manier en is dit zeker niet vruchtbaar... (12 lijkt me wel veel kan dat ...8O) Ik zou ze gewoon wegnemen maar de andere niet laten vallen; gewoon op een andere manier structureren... |
Citaat:
Wanneer zou dat dan gebeuren, bij de staatshervormingen in 2007? :? Citaat:
|
Citaat:
Anderzijds, aan zo'n votingsysteem doen alleen sensatiebeluste en banggemaakte mensen mee. Daar is niks wetenschappelijks aan. Bijna zo erg als de Stemmenkampioen. Persoonlijk denk ik dat België niet snel gesplitst zal worden: het probleem Brussel is haast onoplosbaar. Ik zeg niet "nooit", maar het zal toch niet meer in de 21ste eeuw zijn dat er in Vlaanderen een voldoende meerderheid zal gevonden worden die een zelfstandige Vlaamse staat wilt oprichten zonder Brussel. Voor aansluiting van de Nederlandstalige gebieden bij Nederland is nog minder enthousiasme, denk ik. |
Citaat:
Wallonië heeft niet de middelen om Brussel op te vangen, de Europese Unie is enkel geïnteresseert in Oost-Europa, en op eigen beentje kunnen ze niet staan. |
Citaat:
Nog in geen honderd jaar. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be