![]() |
Er is maar één iemand die over België mag beslissen!
Dan is het volk!
Democratie, rechstaat of politiestaat, wat zal het zijn. Alleen het volk kan over de toekomst van België beslissen. Daar ga ik indien nodig te straat op! Wat denken die arrogante politici dat zij over alles kunnen beslissen. De Volksraadplegging moet Grondwettelijk opnieuw ingevoerd worden. Alleen dit kan geldig beslissen over het lot van dit land. Zoals in elke democratie, de meerderheid beslist! |
Citaat:
Dus vergeet het dat de bevolking mee mag beslissen. |
Citaat:
|
Er is maar één iemand die over België mag beslissen!
Ja, ik! Maar niet verder vertellen... |
Citaat:
|
Citaat:
Voor geschiedenis. Wat is er beslist en wat is er uitgevoerd met de laatste volksraadpleging in dit onlandje? Komt dat maar uitleggen in september. |
Citaat:
Of kunnen we spreken van het Vlaamse, het Brabantse, het Limburgse, het Luikse, het Naamse en het Henegouwse volk? En mogen de tientallen ingeweken bevolkingsgroepen ook meebeslissen? |
Citaat:
Ooit al eens een bedrijfsherstructurering meegemaakt? |
Citaat:
En hierbij hebt u de steun van Neutr-On Voor een echte democratie, tegen corruptie en onrecht www.neutr-on.be |
Citaat:
www.neutr-on.be |
Citaat:
|
Citaat:
denk goed na hé, want dat overleeft uw geliefde land niet hoor, zoveel democratie ! |
Citaat:
Maar de Brusselaars zullen zich toch ook mogen uitspreken, veronderstel ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Omdat je er nog nooit van gehoord hebt ! Mag ik daaruit besluiten dat je alles verwerpt waar je nog nooit van gehoord hebt ? Bovendien wie zegt er dat het Brusselse volk niet bestaat ? Oh ja juist, je had er waarschijnlijk nog nooit van gehoord .... |
Citaat:
|
Eén iemand? Tien miljoen iemanden, nondedikke!
|
Citaat:
Indien men "Vlaanderen" onafhankelijk wilt, dienen de inwoners daarvan met Vlaams burgerschap (binnen België) zich daarover uit te spreken. Misschien besluiten de inwoners van Gent ook een referendum in te voeren over die onafhankelijkheid, en stemt een meerderheid tegen. Indien zo, is dat legitiem. Vermits staatsordening niet an sich inmenging met leven, vrijheid of eigendom met zich meebrengt, is een democratisch referendum geoorloofd. Dat is inhoudelijk, als we uitvoerend gaan zien, zou een meerderheid van 67% (2/3, kleinste meerderheid) excellent zijn, hoewel niet werkbaar. Een Montenegrijnse 55% lijkt me dan aangewezen. |
Citaat:
Dat geldt zelfs voor Wallonië; het Frans was ook voor veel Walen een vreemde taal. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be