Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Vlaanderen en Noord Brabant (https://forum.politics.be/showthread.php?t=72091)

Breda 15 december 2006 17:06

Vlaanderen en Noord Brabant

stel dat de Bevolking van Nederlands Limburg en Zeeuws Vlaanderen besluiten om zich bij |Republiek Vlaanderen te voegen , zouden de Vlamingen hier het erg vinden als Noord Brabant dit niet zou doen ?? (bijvoorbeeld dat Noord Brabant onafhankelijk word van Nederland of bij Nederland blijft als Deelstaat)

hoe denken de mensen in Vlaanderen en Nederland over deze Nederlandse provincie die niet weet wat men echt wilt , want de Noord Brabanders staan te springen op een Gewestelijke functie , maar zoals ik die leest kunnen wij daar verlopig naar fluiten in Vlaanderen , en ook Nederland

Onafhankelijkheid is in deze tijd voor Noord Brabant een grote risico , maar men zit niet te springen om bij Vlaanderen gevoegd te worden , ook al is men hier erg close met de Vlamingen

Burry 15 december 2006 19:24

Voelen ze zich zo anders dan de Nederlanders (en de Vlamingen)?

Zien ze het anders zitten om samen met bv. zeeland en desnoods nog een anders Nederlandse provincie een aparte deelstaat/gewest van een federaal Nederland te worden?
Want dan komt eventueel de vraag terug wat zouden de deelstaten kunnen of moeten zijn bij een (con)federaal verenigde Nederlanden?

Eigenlijk moet daar eens een ernstige publieke peiling of beter een referendum over plaatsvinden.

Op de Telegraaf-webstek over het RTBf nepjournaal waren trouwens flink wat reacties van Nederlanders die vonden dat Vlaanderen maar weer terug naar de eigen stal moest...

liberalist_NL 15 december 2006 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burry (Bericht 2248840)
Voelen ze zich zo anders dan de Nederlanders (en de Vlamingen)?

Zien ze het anders zitten om samen met bv. zeeland en desnoods nog een anders Nederlandse provincie een aparte deelstaat/gewest van een federaal Nederland te worden?
Want dan komt eventueel de vraag terug wat zouden de deelstaten kunnen of moeten zijn bij een (con)federaal verenigde Nederlanden?

Eigenlijk moet daar eens een ernstige publieke peiling of beter een referendum over plaatsvinden.

Op de Telegraaf-webstek over het RTBf nepjournaal waren trouwens flink wat reacties van Nederlanders die vonden dat Vlaanderen maar weer terug naar de eigen stal moest...

Mijn familie in NB niet. Maar ik ben zelf dan ook geen Hollander, meer een Oosterling. Hier zijn we nogal close met de Duitsers, over het algemeen.

Breda 15 december 2006 21:54

ik zou weleens willen weten van iedereen die of Noord Brabander is , of die gene met banden met Noord Brabanders (bijvoorbeeld je vriendin/vrouw is er een , of je komt er vaak) wat u denkt

ik stel een nieuwe oplossing voor waar zowel Nederland als Vlaanderen genoegen moet nemen , ook de Noord Brabanders : een onafhankelijke Euroregio Noord Brabant (Met beide Baarle's en Turnhout er bij , en de gehel Biesbosch en Dordrecht erbij)

de Euro Region N-Brabant zal een Joint Venture (ja ik zeg het maar ff op zijn engels zeggen) zijn tussen Nederland en Vlaanderen , het beste van Nederland en het beste van Vlaanderen in een Provincie annex Semi Staat Noord Brabant

Brandaan 15 december 2006 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2249232)
ik stel een nieuwe oplossing voor waar zowel Nederland als Vlaanderen genoegen moet nemen , ook de Noord Brabanders : een onafhankelijke Euroregio Noord Brabant (Met beide Baarle's en Turnhout er bij , en de gehel Biesbosch en Dordrecht erbij)

de Euro Region N-Brabant zal een Joint Venture (ja ik zeg het maar ff op zijn engels zeggen) zijn tussen Nederland en Vlaanderen , het beste van Nederland en het beste van Vlaanderen in een Provincie annex Semi Staat Noord Brabant

Nee, dat zal lekker makkelijk te besturen zijn..

Burry 15 december 2006 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2249232)
ik zou weleens willen weten van iedereen die of Noord Brabander is , of die gene met banden met Noord Brabanders (bijvoorbeeld je vriendin/vrouw is er een , of je komt er vaak) wat u denkt

Ik zou wel eens willen weten wat 'de' Vlaming en Nederlander hiervan denkt, van z'n eigen stukje grond dan. Natuurlijk besef ik dat de meerderheid niks denkt en dan 'laat alles maar zoals het is' antwoord, maar wat denken die die iets denken, die 'elite' die de politiek toch een/de richting geeft?

Voor mij geen probleem dat Brabant (Noord - Antwerpen en Vlaams-Brabant) één deelstaat vormt binnen een Verenigd Nederland.
Laat Waals-Brabant er maar uit, die Franstaligen hadden (net zoals in het Graafschap Vlaanderen) weinig in de pap te brokken, al hoewel misschien iets meer in Brabant. Trouwens de vroegere provincie (zuidelijk) Brabant is ook wat uitgebreid met voormalig Graafs-Namen en Henegouwen.

Keats 15 december 2006 23:08

Breda lult weer eens uit z'n nek...

Kun je niet naar Vlaanderen verhuizen met je separatistische gedachten? Nederland heeft dit soort onzin niet nodig...

liberalist_NL 15 december 2006 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Keats (Bericht 2249425)
Breda lult weer eens uit z'n nek...

Kun je niet naar Vlaanderen verhuizen met je separatistische gedachten? Nederland heeft dit soort onzin niet nodig...

Dit soort frikandellenpraat (zo noem ik het unitaire Hollander zijn maar) kan ik niet echt waarderen, en Breda denk ik ook niet.

Breda 16 december 2006 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2249427)
Dit soort frikandellenpraat (zo noem ik het unitaire Hollander zijn maar) kan ik niet echt waarderen, en Breda denk ik ook niet.

precies , er zijn van die Nederlanders .......

Keats 16 december 2006 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2251395)

die echt met man en macht proberen om de topics op dit forum zo onwerkelijk mogelijk te houden. Goh, bedoel je jezelf?

liberalist_NL 16 december 2006 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Keats (Bericht 2251556)
die echt met man en macht proberen om de topics op dit forum zo onwerkelijk mogelijk te houden. Goh, bedoel je jezelf?

Ik denk dat de meeste mensen die zich in geschiedenis verdiept hebben wel te winnen zijn voor dit idee.

Breda 16 december 2006 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Keats (Bericht 2251556)

ik kan het niet verhelpen dat u niet in veel van mijn ideeén kunt vinden , het is uw mening en dat respecteer ik als voor stander van democratie en vrijheid

Cals 17 december 2006 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2251395)

Die een niet bestaand idee de wereld insturen van nul en gener waarde.

liberalist_NL 17 december 2006 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cals (Bericht 2252783)
Die een niet bestaand idee de wereld insturen van nul en gener waarde.

Net zoals al uw Vlaams-nationalistische vriendjes?

Cals 17 december 2006 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2252786)
Net zoals al uw Vlaams-nationalistische vriendjes?

Over frikandellenpraat gesproken. :roll:

liberalist_NL 17 december 2006 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cals (Bericht 2252939)
Over frikandellenpraat gesproken. :roll:

Geef toe, Flaminganten willen een staat stichten voor een volk dat niet bestaat. Alleen inwoners van Oost en West Vlaanderen zijn Vlamingen en dat zijn trouwens ook nog eens gewoon Nederlanders. Jullie willen het alleen niet toegeven omdat jullie van die nare onderbuikgevoelens hebben bij Nederlanders. Vandaar ook dat de meeste seperatisten een eigen Vlaamse staat willen.

Cals 17 december 2006 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2253038)
Geef toe, Flaminganten willen een staat stichten voor een volk dat niet bestaat. Alleen inwoners van Oost en West Vlaanderen zijn Vlamingen en dat zijn trouwens ook nog eens gewoon Nederlanders. Jullie willen het alleen niet toegeven omdat jullie van die nare onderbuikgevoelens hebben bij Nederlanders. Vandaar ook dat de meeste seperatisten een eigen Vlaamse staat willen.

Ik weet niet waar jij op aanstuurt of wat voor etiket je op mij wilt plakken.
Kom zelf uit Nederland, wat ik met Flaminganten heb is mij een raadsel?
Ik reageerde alleen op die hersenspinsels van Breda. :-o

liberalist_NL 17 december 2006 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cals (Bericht 2253060)
Ik weet niet waar jij op aanstuurt of wat voor etiket je op mij wilt plakken.
Kom zelf uit Nederland, wat ik met Flaminganten heb is mij een raadsel?
Ik reageerde alleen op die hersenspinsels van Breda. :-o

OK, ik nam aan dat je Vlaams-nationalist was. No hard feelings hoop ik?;-)

omaplop 17 december 2006 13:49

Of hoe men toegeeft dat men veralgemeent!!

liberalist_NL 17 december 2006 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 2253189)
Of hoe men toegeeft dat men veralgemeent!!

Aan de houding van Cals dacht ik dat hij nationalist was. Aangezien het een Nederlander is, heb ik dat mis.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be