carlgustaaf |
18 december 2006 00:05 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
(Bericht 2253760)
Sinds wanneer is een boksbeugel een verdedigingswapen?
Ik zou me in ieder geval beter voelen als ik zou weten dat niet iedere heethoofd of malloot een wapen bij zich mag dragen.
Ik zou me in ieder geval beter voelen als ik zou weten dat ik niet meteen beschoten werd alleen omdat ik om een vuurtje wil vragen en iemand anders zich bedreigd voelt.
Misdadigers ontwapenen gaat niet zo makkelijk, met of zonder eigen wapens, met of zonder wapenwet. We kunnen ons wel beschermen tegen onszelf.
|
net zoals elk wapen , kan je je met een boksbeugel verdedigen, of iemand aanvallen.Het is een zeer praktisch wapen, waarmee je zonder veel lichaamskracht iemand onmiddellijk flink kunt kwetsen (neus breken, kaaksbeen, tanden kapot enz), en buiten westen slaan.Dan kan je je uit de voeten maken. Ideaal dus voor zo een jonge vrouw.En veel beter als bvb. een mes, waarmee je direkt iemand's leven in gevaar brengt, en het trouwens niet zeker is dat je het ook durft gebruiken.Er rust, bij normale mensen welteverstaan, een taboe op messteken uitdelen,er is dus een risiko dat je aarzelt, zelfs als je in gevaar bent, zeker zo een jong meisje als die studente.Een flinke mot op iemand die u lastig valt en/of aanvalt zijn bakkes geven is een al veel natuurlijker reaktie.En als dat dan met een boksijzer is, komt ge bijna altijd als winnaar uit de strijd.
|