FRoNT-international |
20 december 2006 18:16 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker
(Bericht 2260829)
Ik begrijp niet naar waar je wilt want je zegt zowel alles als niets! Als de naam Belgie weg is en de koning vlucht naar congo:-D dan zijn we toch niet van onze ingewikkelde staatsstructuur van af en is dus ook het probleem b-h-v niet opgelost. En zeg eens 1 reden waarom de Walen akkoord zouden gaan met de naamsverandering die duidelijk voor Vlaanderen (aja nieuw-vlaanderen) en niets te maken heeft met de Walen!
|
Belgie als staat, Albert II als koning, enz ... dat, die bestaan eigenlijk allang niet meer. Alleen de traditionele politici geloven dit nog. Het is daarom de plicht om als echt democratisch politicus een methode te vinden dat in de plaats van het lomp uitbreidend europa, vlaanderen en wallonie als regio's nog samenhoud. (bvb op basis van Subsidiariteit)
In de eerste plaats zou dit een oplossing van het bhv en aanverwanten zijn. Ook één overkoepelende naam, wat ik voor mij gemakshalve nieuw-vlaanderen noem, & de afschaffing van het koningshuis, het hof, zou de verstandhouding tussen vlaanderen en wallonie doen ontstaan (Indien ineens ook rekening gehouden zou worden met nederland & gb-luxemburg dan zou de multitaalkundige naam benelux reeds voldoende zijn). Op het laagste, dus gemeentelijk en stedelijk niveau, zouden er dan ook geen zetelmeerderheden gevormd kunnen worden zonder de desbetreffende kiezersmeerderheid. Pertinente referenda zouden mogelijk moeten zijn binnen ieder bestaande politieke partij.
Deze en andere standpunten , zoals afschaffing van de fascistische 5% kiesdrempel, enz worden na nieuwjaar door FRoNT (-international) een voor een via het plaatselijk agendarecht v/h VB en het cordon sanitair ter bespreking en stemming gebracht op de Sint-Niklase gemeenteraad.
Uiteindelijk dienaangaande geen of wel bespreking van deze standpunten, en persvermelding of -verzwijging doet er ni toe daar alles bewijsbaar betekend, dus inzichtbaar door iedereen, zal gebeuren!
Leve de ontdekking van de echte basis-democratie in 2007.
http://democratie.startpagina.eu
|