Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Buitenlanders als vrienden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=72244)

Pluche 16 december 2006 20:47

Buitenlanders als vrienden

Iets waar ik heel benieuwd naar ben: hoe ga jij in het dagelijks leven om met buitenlanders? Zoals op je werk of op school en in het dagelijkse leven?

Laat je misschien merken dat je ze niet mag of zijn er juist ook wel buitenlanders waar je gewoon in meer of mindere mate goed of heel goed mee kunt opschieten? En wat is daarbij doorslaggevend?

Zijn er mensen die uberhaupt wel of geen buitenlander onder zijn/haar vrienden hebben willen zitten of is dat volgens u juist ondenkbaar?

Ik weet dat dit misschien een te gevoelig onderwerp is voor sommige mensen, maar we moeten over alles kunnen praten vind ik.

Persoonlijk heb ik zowel blanken als vreemdelingen in mijn vriendenkring en beoordeel mensen louter op hun karakter en niet op hun ras.

alberto 16 december 2006 21:27

In mijn vriendenkring heb ik twee vreemdelingen, nou het zijn leuke mensen een beetje aan de zuinige kant, maar ja, ik verwacht ook weinig anders van Nederlanders, op school zit ik niet meer maar op het werk lopen er verschillende rond, werken niet voor dezelfde firma als ik maar in onderaanneming, ik heb daar weinig kontakt mee, ze spreken een raar dialect of zou het arabisch zijn?

De schoofzak 16 december 2006 23:27

Ik begrijp deze draad niet.
Ik ben eerst vriendelijk tegen iedereen, vreemdeling of niet, man of vrouw enz. .. daarna kan iemand kennis worden, kameraad, vriend enzovoorts in al zijn schakeringen ... (ook negatiever natuurlijk ..)
Maar ik "zie" eigenlijk nooit of iemand een "vreemdeling" is.

(ja, okee, in sommige toeristische bestemmelingen zijn er luidruchtige groepen mensen die ik bij momenten liever niet onder de mensachtigen reken ...)

Bobke 16 december 2006 23:36

Ik heb een paar buitenlanders in de familie.

Laya 17 december 2006 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 2252055)
Ik heb een paar buitenlanders in de familie.

maar verder geen details :twisted:

Chipie 17 december 2006 10:19

Er zijn er die liever buitenbanders dan buitenlanders zien...

Laya 17 december 2006 10:20

Ik behandel buitenlanders gewoon zoals binnenlanders. Zijn zij vriendelijk, ik ook, trappen ze op mijn tenen dan kunnen ze den boom in...
Anders zit het met euhm... hoe zeg ik dat nu correct? Negerinnetjes of zwarte jongedames? Enkele hebben me onlangs op het werk serieus bestolen en tja.. het zou niet mogen maar ik heb het moeilijk om nog vriendelijk te zijn tegen euhm.... soortgenoten?

Esperanza 17 december 2006 10:24

AL mijn vrienden/vriendinnen zijn in principe "buitenlanders"... :-D

Chipie 17 december 2006 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 2252682)
AL mijn vrienden/vriendinnen zijn in principe "buitenlanders"... :-D

Ook de Nederlandse?

Esperanza 17 december 2006 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 2252808)
Ook de Nederlandse?

Dat zijn in principe "binnenlanders"...

lombas 17 december 2006 11:22

Mijn tante is Ghanese (naar hier gekomen voor haar doctoraat), een andere Canadese (en mijn oom is dat dan ook geworden). Mijn familie langs moederskant is half Nederlands.

Ik heb geen allochtone vriendenkring (bij mijn weten) - maar iedereen is welkom; vroeger wel enkele fijne, Marokkaanse collega's.

Op het werk bel ik ook vaak met Dubai en Abu Dhabi. Lachen, die mensen.

:-D

En ikzelf ben hopelijk binnen enkele jaren Zuid-Afrikaan.

Bobke 17 december 2006 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2252668)
maar verder geen details :twisted:

Welke details wilt ge ?
Toch geen smeuiege bedverhalen hoop ik. :oops:
Maar om uw nieuwschierigheid te voldoen licht ik een tipje van de sluier op.
Het gaat om schoonzoons en in de meeste gevallen is de relatie al afgesprongen of is geen succes.

Brandaan 17 december 2006 12:39

Ik ben buitenlander als het mezelf uitkomt.

MaXiMuS 17 december 2006 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 2251562)
Iets waar ik heel benieuwd naar ben: hoe ga jij in het dagelijks leven om met buitenlanders? Zoals op je werk of op school en in het dagelijkse leven?

hier ben ik zelf nen buitenlander. maar enkel op taalkundig vlak valt dat op, ze denken steeds dat ik nen duitser ben... héhéhé :lol:

enig racisme ben ik nog niet tegengekomen, integendeel. iedereen is bijzonder hulpvaardig, zelfs bij het vragen van de weg en zo. ongelooflijk verschil met (het bekrompen) belgië...

Laya 17 december 2006 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 2252967)
Welke details wilt ge ?
Toch geen smeuiege bedverhalen hoop ik. :oops:
Maar om uw nieuwschierigheid te voldoen licht ik een tipje van de sluier op.
Het gaat om schoonzoons en in de meeste gevallen is de relatie al afgesprongen of is geen succes.

Euh... weet jij dan smeuige bedverhalen van je dochters en schoonzoons? Nene, geen details meer please :-)
Maar toch nog nieuwsgierig hoor... van waar waren/zijn ze?

Laya 17 december 2006 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS (Bericht 2253093)
hier ben ik zelf nen buitenlander. maar enkel op taalkundig vlak valt dat op, ze denken steeds dat ik nen duitser ben... héhéhé :lol:

enig racisme ben ik nog niet tegengekomen, integendeel. iedereen is bijzonder hulpvaardig, zelfs bij het vragen van de weg en zo. ongelooflijk verschil met (het bekrompen) belgië...

waar is 'hier' dan juist? Als locatie heb je Gent aangegeven

MaXiMuS 17 december 2006 14:38

Haja, maar Gent was mijn vorige locatie... nu is het Zwitserland

Bobke 17 december 2006 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2253272)
Euh... weet jij dan smeuige bedverhalen van je dochters en schoonzoons? Nene, geen details meer please :-)
Maar toch nog nieuwsgierig hoor... van waar waren/zijn ze?

Wie, de schoonzoons ?
Eén in de bak, twee andere gescheiden van de dochter maar nog steeds vriend aan huis bij mij.
Eén nog steeds gehuwd maar komt er bij mij niet meer in.

Ta'azir 17 december 2006 16:38

ik heb verschillende buitenlanders als vrienden en heb hiermee nooit problemen gehad, enkel als we een beetje teveel wijn of bier gedronken hebben ontstaan er soms wat taalproblemen..... normaal als je enkele duitsers met een paar engelsen en fransen een mop in het spaans verteld omdat ook onze catalaanse vrienden de pointe zouden snappen !!

Esperanza 17 december 2006 16:53

Citaat:

Persoonlijk heb ik zowel blanken als vreemdelingen in mijn vriendenkring

Waarom maak jij in feite een onderscheid tussen enerzijds een huidskleur en anderzijds een nationaliteit? Kunnen blanken dan geen vreemdelingen zijn? Zijn vreemdelingen per definitie niet-blank? Vreemde redenering...
Citaat:

en beoordeel mensen louter op hun karakter en niet op hun ras.

Gelet op het voorgaande spreek je jezelf momenteel tegen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be