![]() |
Klein links en dierenrechten
Hoe komt het dat ik bij alle Vlaamse klein-linkse partijen geen of bijna geen standpunten tegen kom over dierenrechten. In Nederland haalde de Partij Voor De Dieren 2 zetels. En die partij heeft toch een sociaal links programma. Volgens mij is het ook de oplossing om meer vrouwen naar klein-linkse partijen als CAP, LSP, PVDA, SAP enzoverder te krijgen.
Nu stemmen mensen die voor dierenrechten zijn voor Groen of SP.A terwijl dieren 1 van de grootste slachtoffers van het kapitalisme zijn. Denk maar aan de jacht, dierentransporten, kistkalveren, paardenmarkten, bonthandel, zeehondenjacht, onnodige dierenproeven enzoverder. Allemaal zaken die eigen zijn aan het kapitalisme. zijn er hier op dit linkse forum mensen die zich voor dierenrechten interesseren of ben ik een uniek geval? |
misschien wel omdat mensen-rechten alsnog belangrijker zijn.
|
Er zullen wel klein-linksen zijn die zich daar mee bezig houden. ;) Ik kan u echter niet direct verderhelpen. Niemand belet u om een stukje te schrijven en eventueel hier te publiceren om de discussie te stimuleren. Ieder gat in ons standpunten mag gerust opgevuld worden. Groeten.
|
Citaat:
Dieren horen daar natuurlijk niet in thuis. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
<P>
Citaat:
|
|
Wat valt daar nog aan toe te voegen... meteen naar de klein-linksen opsturen voor in de programmateksten ;)
|
Citaat:
Studenten wiskunde dienen niet langer de tafels te kennen. Studenten geschiedenis mogen geen bronnen van voor 1925 in handen te nemen; dat is schadelijk en levert een hoger risico voor ziekten op. Studenten farmacie mogen niet langer verplicht worden met chemische stoffen in aanraking te komen. |
Voor de rest van die punten: erg, zeer erg is het gesteld.
|
Lombas ik weet dat je slim genoeg bent om te beseffen dat studenten dierengeneeskunde proeven kunnnen doen op dode dieren, net als studenten geneeskunde.
|
Citaat:
Het gaat hier over toekomstige dierenartsen, weet je wel? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Serieus, ik zou liever een rechts standpunt rond dierenrechten zien. |
Citaat:
steeds tot uw dienst, driewerf |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be