![]() |
Oprichting ReferendumLijst/ListeRéférendum
Ik overweeg de oprichting van een 'kiesvereniging' (géén partij) die slechts één programmapunt heeft, nl. de invoering van het BROV.
Eenmaal dit programmapunt gerealiseerd is, kan de kiesvereniging tot zelfontbinding overgaan. Een mogelijke naam : RLR of LRL (ReferendumLijst/ListeRéférendum of ListeRéférendum/ReferendumLijst). Zijn er hier mensen die geïnteresseerd zouden zijn om daaromtrent een vergadering te houden? |
Citaat:
|
Hoe werkt zo'n "kiesvereniging" precies?
|
Citaat:
? |
Citaat:
Zwitserland, voor zover ik weet. En op lokaal vlak ook Beieren. En zelfs al zou dat in geen enkel land toegepast worden, dan nog kan de oprichting van zo'n tijdelijke kiesvereniging geen kwaad. Als zo'n lijst de kiesdrempel haalt dan krijgen de politici van dit land alleszins een DUIDELIJK SIGNAAL VAN DE BURGER, nee? ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Spijtig genoeg heb ik de nodige centen niet, maar misschien winnen jullie wel eens het groot lot en denken jullie dan eens aan deze draad? ;-) |
Citaat:
|
Ik ben al een paar jaar lid van een vereniging ter invoering van het BROV: 'Democratie nu'.
|
Citaat:
Tijdens een vakantie zal ik alleszins eens naar Pellenberg trekken, voor een 'tête-�*-tête'. |
Sinds een paar maanden loopt er een handtekeningenactie waarmee gevraagd wordt dat de EU rechtskracht geeft aan het Europees burgerinitiatief waarbij één miljoen Europese burgers de EU-Commissie kunnen verzoeken om een wijziging van het Europees recht of beleid voor te stellen.
|
Citaat:
Het grote voordeel van zo'n 'one-issue'-lijst is dat ze op geen enkel ander punt kan worden aangevallen. Bovendien weet iedereen dat zo'n vereniging slechts een tijdelijk bestaan heeft. |
Citaat:
|
Ik ook.
En ik probeer ze ook door anderen te laten ondertekenen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be