Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Minder dan helft Vlamingen stemt nooit op VB (https://forum.politics.be/showthread.php?t=72333)

Antoon 17 december 2006 19:49

Minder dan helft Vlamingen stemt nooit op VB

Citaat:

.

Minder dan helft Vlamingen stemt nooit op VB

In Vlaanderen zakt het aantal kiezers dat zegt nooit voor het Vlaams Belang te zullen stemmen onder de helft. Zo blijkt uit de driemaandelijkse peiling van La Libre Belgique, VTM, De Morgen en RTL-TVI. De populariteit van Elio Di Rupo groeit nog in Wallonië, terwijl de PS er in vergelijking met drie maanden geleden met ruim 2 procent stijgt.

Kartelcrisis
De resultaten voor Vlaanderen zijn met een korrel zout te nemen, aangezien de peiling werd afgenomen in volle kartelcrisis. In Vlaanderen zakt het aantal mensen dat zegt zeker niet op het Vlaams Belang te zullen stemmen tot 47 procent, 4 procent minder dan drie maanden geleden en 8 procent minder dan een half jaar geleden. 16 procent zegt zeker niet voor VLD-Vivant te zullen stemmen, waarmee de liberalen Groen! (15 procent) net voorbijsteken.

Populariteit
De populairste politicus in Vlaanderen en Brussel blijft Guy Verhofstadt met respectievelijk 41 en 38 procent. In Vlaanderen blijft Yves Leterme tweede, op ruime afstand gevolgd door Filip Dewinter.

De peiling werd afgenomen tussen 27 november en 11 december door Isos bij 2.000 Belgen. De foutenmarge bedraagt 2,25 procent. (belga)
Ik vraag me af wanneer de bom barst.

.

baseballpolitieker 17 december 2006 19:55

Dat lijkt me wel heel veel. Ik had het alsins niet verwacht. Maar ik vind dat zeer mooie cijfers voor de toekomst, als 50% zegt misschien ooit voor het belang te stemmen:-o

Zwartengeel 17 december 2006 19:55

Ik vraag me ook af hoe Verhofstadt het maar blijft klaren.

Cynicus 17 december 2006 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2254251)
Dat lijkt me wel heel veel. Ik had het alsins niet verwacht. Maar ik vind dat zeer mooie cijfers voor de toekomst, als 50% zegt misschien ooit voor het belang te stemmen:-o

Laat ons hopen dat die bij de komende federale verkiezingen allemaal woord houden, zodat Vlaanderen zich kan bevrijden van de Walen en de vreemdelingen.

Boadicea 17 december 2006 21:10

Persoonlijk geloof ik niet meer dat het VB nog iets gaat uithalen, ook al haalt het de meerderheid van de stemmen. Die partij heeft veel praat, maar geen ruggengraat, net als alle anderen.
Vroeger stemde ik er op. Nu denk ik dat ik blanco ga, vermits er geen enkele partij is die me nog aanstaat.

Bhairav 17 december 2006 21:12

Ge zou de schoonheid van anomie moeten leren appreciëren.

gladiator 17 december 2006 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2254434)
Persoonlijk geloof ik niet meer dat het VB nog iets gaat uithalen, ook al haalt het de meerderheid van de stemmen. Die partij heeft veel praat, maar geen ruggengraat, net als alle anderen.
Vroeger stemde ik er op. Nu denk ik dat ik blanco ga, vermits er geen enkele partij is die me nog aanstaat.

Mijn mening; ik denk dat het net de enige partij is die geen huichelaars zijn. Vandaar ook de 'grote schrik' van de duistere machten die Belgie kost wat kost proberen samen te houden...Deze partij zal recht door zee gaan, en zo hoort het ook.

baseballpolitieker 17 december 2006 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 2254314)
Laat ons hopen dat die bij de komende federale verkiezingen allemaal woord houden, zodat Vlaanderen zich kan bevrijden van de Walen en de vreemdelingen.

:thumbsup:

Kay_ 17 december 2006 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2254228)
Ik vraag me af wanneer de bom barst.

.

Je had ook kunnen zeggen dat 16% nooit voor de VLD zou stemmen (of Groen!).
Dat aantal is nog altijd opmerkelijk verschillend.

Kay_ 17 december 2006 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 2254314)

U snapt het niet,dit is geen peiling naar partijvoorkeur. Het betekent niet dat de helft voor het VB zou stemmen. (uit peilingen daalt dat tot onder de 20% afhankelijk van welke peiling natuurlijk)
Anders zou dat ook beteknen dat 84% voor de VLD zou stemmen.
Vrij verwarrende enquete als je het mij vraagt...

Boadicea 17 december 2006 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dvarek (Bericht 2254462)
Mijn mening; ik denk dat het net de enige partij is die geen huichelaars zijn. Vandaar ook de 'grote schrik' van de duistere machten die Belgie kost wat kost proberen samen te houden...Deze partij zal recht door zee gaan, en zo hoort het ook.

Ik weet niet, de knievallen voor paars die ze maken, gaan er voor mij over. De manier waarop ze gereageerd hebben na de schietpartij in Antwerpen, was in mijn ogen afgang als een gieter.
De verandering van de affiches vond ik al verkeerd, maar de wapenwet als een marionette goedkeuren, zonder enige vragen te stellen, vond ik getuigen van politieke onwil om zijn tanden te laten zien. Misschien winnen ze er kiezers door, maar deze zijn ze in ieder geval kwijt. Voor mij zijn ze al even consequent als de VLD.

liberalist_NL 17 december 2006 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2254251)

Het is maar wat je wilt, hé? Van bananenrepubliek naar bananenrepubliek.

Thomas- 17 december 2006 21:29

Onrechtstreeks betekend dit ook dat minstens 53% geen problemen heeft met het onafhankelijk maken van Vlaanderen - wat toch echt wel een van de hoofdpunten van het Vlaams Belang is. Hoogstwaarschijnlijk nog veel meer, aangezien er ook een pak Vlaams-nationalisten zijn die vanwege andere ideologische overtuigingen niet op het Vlaams Belang zullen stemmen :vlaander:

Boadicea 17 december 2006 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 2254498)
Onrechtstreeks betekend dit ook dat minstens 53% geen problemen heeft met het onafhankelijk maken van Vlaanderen - wat toch echt wel een van de hoofdpunten van het Vlaams Belang is. Hoogstwaarschijnlijk nog veel meer, aangezien er ook een pak Vlaams-nationalisten zijn die vanwege andere ideologische overtuigingen niet op het Vlaams Belang zullen stemmen :vlaander:

Het migrantenprobleem en de Vlaamse onafhankelijkheid zijn juist de enige twee punten die me ooit op deze partij hebben doen stemmen.

Bhairav 17 december 2006 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 2254498)

Identiteitshoer.

Mitgard 17 december 2006 21:34

het aantal mensen dat nooit VB ZOU stemmen krimpt misschien, maar het aantal mensen dat zéker VB stemt krimpt ook.
de VB-kiezer is niet meer zou trouw aan zijn partij.
de spreidstand van het VB om alle lagen van de bevolking aan te spreken wordt onhoudbaar.

baseballpolitieker 17 december 2006 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2254491)
Het is maar wat je wilt, hé? Van bananenrepubliek naar bananenrepubliek.

Applaus voor de intelligente bijdrage van d66:clapping:!!!

baseballpolitieker 17 december 2006 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2254513)
het aantal mensen dat nooit VB ZOU stemmen krimpt misschien, maar het aantal mensen dat zéker VB stemt krimpt ook.
de VB-kiezer is niet meer zou trouw aan zijn partij.
de spreidstand van het VB om alle lagen van de bevolking aan te spreken wordt onhoudbaar.

Eigenlijk wil dat gewoon zeggen dat ze minder extreem worden!

Kay_ 17 december 2006 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2254528)
Eigenlijk wil dat gewoon zeggen dat ze minder extreem worden!

Daarmee bevestigt u dus dat ze extreem zijn.

baseballpolitieker 17 december 2006 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2254529)
Daarmee bevestigt u dus dat ze extreem zijn.

WAREN, kan je niet lezen of zo!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be