Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
(Bericht 2255554)
ik stel voor dat we al die Belgen minister maken in het Brussels Gewest.
|
Als je het programma van de waalse TV makers volgd kan dat niet.
Want zij hadden Brussel gewoon bij Vlaanderen gevoegd.
Volgens mij een duidelijk bewijs dat de walen zelf ook deze verliespost niet graag op hun rekening nemen. En dat zij Brussel gewoon als een veroverd gebied beschouwen dat eigenlijk bij Vlaanderen hoort en dus Vlaams moet zijn zonder al de andere onzin er bij.
Zij hadden de taalgrens als grens tussen Wallonie en Vlaanderen genomen en verder er geen probleem van gemaakt dat men na de onafhankelijkheid in alle gebieden van Vlaanderen Nederlands moest spreken.
Het enige echte probleem dat zij zagen was de werkgelegenheid van de vele Walen die in Vlaanderen werken.
Want ondanks alle zever die er rond verkocht is, was dit programma eigenlijk een duidelijke vingerwijzing naar de slechte economie en de slechte politieke werking van Wallonië.
Met dit programma heeft de waalse media enkel laten zien dat wallonië afhankelijk is van Vlaanderen en zonder Vlaanderen geen kant meer opkan.
Dit programma was niet bedoeld om de waalse politici tegen Vlaanderen op te zetten, maar om de Waalse politici en bevolking duidelijk te maken dat men in Wallonië nu eens werk moet gaan maken van een economisch herstel en een andere toon moet gaan aanslagen tegenover Vlaanderen.
Want Vlaanderen is de broodheer geworden van Wallonië en de waalse media vind nu dus duidelijk dat het tijd word dat de waalse politici stoppen met hun onzin en eens deftig gaan werken aan en voor Walloniê en niet tegen Vlaanderen.
En dat was volgens mij de bedoeling van hun programma, en had dit verder eigenlijk niets te maken met Belgiê of Vlaanderen.
Zij stelden enkel de vraag, wat indien wij walen Vlaanderen nu eens niet meer hadden. Zijn wij dan nog instaat te overleven, of heeft het VB werkelijk gelijk en zijn wij echt totaal afhankelijk van Vlaanderen en het Vlaamse geld. De schok was enorm voor de Waalse bevolking, zonder Vlaanderen zijn zij een arm ontwikkelingsland van de ergste graad.