Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Groot-Nederland, here we come (https://forum.politics.be/showthread.php?t=72588)

C uit W 20 december 2006 12:46

Groot-Nederland, here we come

Citaat:

Nederland en Vlaanderen

20.12.2006 10.53u - De RTBf-uitzending over Vlaamse onafhankelijkheid heeft ook in het buitenland het nodige stof doen opwaaien. Een peiling in de Nederlandse krant De Telegraaf levert interessante en leuke resultaten op. Zo is maar liefst 56 % van onze noorderburen ervan overtuigd dat Vlaanderen vroeg of laat ook echt onafhankelijk zal worden.

57% van de 3000 deelnemers aan de peiling beschouwen België als een “politiek kruidvat” en volgens 41 % van de Nederlanders bestaat België niet eens. Het is een virtueel of surrealistisch land en zelfs het koningshuis is geen bindende factor meer – zo meent 62 % van de respondenten.

De Nederlanders zijn blijkbaar goed op de hoogte van het reilen en zeilen in dit land. Zo wijzen nogal wat lezers in een reactie aan de krant op de “buiten proportionele geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië”. Een geldstroom die onverantwoord en onhoudbaar is.

Uiteindelijk pleit 36% van de ondervraagden op termijn voor de aansluiting van Vlaanderen bij Nederland. Laten we de klok 175 jaar terugdraaien en de historische vergissing van 1830 weer rechtzetten. Dat laatste zal nog niet voor morgen zijn. Maar ook in Nederland groeit het besef dat België op zijn laatste benen loopt en dat een confederatie van Vlaanderen en Nederland politiek en economisch enorme troeven zou bieden, ook op het internationale forum.
:vlaander::grootned:

neutron 20 december 2006 14:48

Beste,

voor Neutr-On, maakt Vlaanderen samen met Nederland deel uit van de Nederlandstalige provincie(s) van Europa, tot daar dus geen probleem,

maar wij zijn als vakbond tegen elke vorm van profitariaat op de kap van de bevolking,
in die context zijn wij dus ook tegen het Nederlandse koningshuis

hoe lost u dat op?
wij stellen voor dat diegenen die voor het koningshuis zijn dit op hun belastingsformulier kenbaar maken en een bijdrage leveren

www.neutr-on.be

Brandaan 20 december 2006 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neutron (Bericht 2262283)
Beste,

voor Neutr-On, maakt Vlaanderen samen met Nederland deel uit van de Nederlandstalige provincie(s) van Europa, tot daar dus geen probleem,

maar wij zijn als vakbond tegen elke vorm van profitariaat op de kap van de bevolking,

hoe lost u dat op?
wij stellen voor dat diegenen die voor het koningshuis zijn dit op hun belastingsformulier kenbaar maken en een bijdrage leveren

www.neutr-on.be

En de mensen die niet meebetalen aan het koningshuis krijgen er ook de voordelen niet van?
En ja er zijn voordelen, of deze tegen de nadelen opwegen is echter weer een andere vraag.

globalisator 20 december 2006 15:07

Oh, we gaan dus van een gediscrimineerde meerderheid binnen België naar een minderheidspositie binnen "Groot-Nederland"? Benieuwd of ze daar in de haven van Antwerpen om staan te springen. En gaan de Hollanders het Vlaamse stuk van de Belgische staatsschuld mee afbetalen? Quid met Brussel?

john bell hood 20 december 2006 16:49

Groot nederland moet altijd het einddoel blijven.

lantjes 20 december 2006 16:55

Spaar ons daar van aub. Van profiterende Walen naar arrogante Nederlanders is niet echt een verbetering. Limburg wisselen voor Zeeuws- Vlaanderen zou ik nog willen...maar verder gaat de liefde niet.

evilbu 20 december 2006 17:02

Graag zou ik de bronnen van dit artikel willen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neutron (Bericht 2262283)
Beste,

hoe lost u dat op?

www.neutr-on.be

Hier is mijn voorstel : elk lid van het koningshuis kan pas geld van een bepaalde gemeenschap krijgen als hij een bepaald niveau van taalkennis bereikt heeft. Als ze dus pas Nederlands leren op hun twintig, krijgen ze van de meerderheid der Belgen tot die tijd niks. De Duitstaligen zullen ook niet veel moeten betalen dan. Eens zien hoe graag de Franstaligen hun koningshuis dan nog zullen zien.:twisted:

stab 20 december 2006 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood (Bericht 2262582)
Groot nederland moet altijd het einddoel blijven.

Het doel vd Vlaamse Beweging is de vernederlandsing van Vlaanderen.
De vernietiging van België is de eerste stap en mss de enige.

evilbu 20 december 2006 17:38

:sorry: Ik kan dat artikel ECHT NIET VINDEN op internet, daarom vraag ik nogmaals om een link.:wtf:

Piet Hein 20 december 2006 18:43

:clapping: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :clapping:

globalisator 20 december 2006 18:44

Misschien ook aardig om weten is dat de voertaal binnen het Nederlandse koningshuis lange tijd/nog steeds (?) het ... Frans was/is. :lol:

Pelgrim 20 december 2006 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 2262600)
Spaar ons daar van aub. Van profiterende Walen naar arrogante Nederlanders is niet echt een verbetering. Limburg wisselen voor Zeeuws- Vlaanderen zou ik nog willen...maar verder gaat de liefde niet.

Limburg wisselen? Niks. Vlaanderen blijft Vlaanderen, geen morzel grond. Een van de mooiste provincies afstaan? Waarvoor?

Brandaan 20 december 2006 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalisator (Bericht 2262870)
Misschien ook aardig om weten is dat de voertaal binnen het Nederlandse koningshuis lange tijd/nog steeds (?) het ... Frans was/is. :lol:

Dat is heel lang geleden en toen was het nog geen eens een koningshuis.

willem1940NLD 20 december 2006 19:33

Hoezo meteen "Groot Nederland"?

We kunnen toch ook in zelfstandigheid goede buren blijven?

Ik denk toch dat eenmaal vrijgemaakte Vlamingen wel op zichzelf kunnen passen en mocht er op de iets langere termijn een voor beide partijen winstgevende "firma-relatie" zich door-ontwikkelen, wel, dan des te aardiger.

Tantist 20 december 2006 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 2262006)
:vlaander::grootned:

Ah! Champagne!

Tantist 20 december 2006 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 2262600)

En zo fragmenteren de Nederlanden natuurlijk verder...

Cunning linguist 20 december 2006 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalisator (Bericht 2262344)
Oh, we gaan dus van een gediscrimineerde meerderheid binnen België naar een minderheidspositie binnen "Groot-Nederland"? Benieuwd of ze daar in de haven van Antwerpen om staan te springen. En gaan de Hollanders het Vlaamse stuk van de Belgische staatsschuld mee afbetalen? Quid met Brussel?

Is het niet bij je opgekomen dat ook de Hollanders een minderheidspositie innemen binnen de Nederlandse bevolking, net zoals de Noord-Brabanders, de Zeeuwen, de Nederlands-Limburgers enz.?

Tantist 20 december 2006 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalisator (Bericht 2262344)

Zou je je nickname niet veranderen naar "regionalisator"?

Wilhelmus 20 december 2006 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2262726)
:sorry: Ik kan dat artikel ECHT NIET VINDEN op internet, daarom vraag ik nogmaals om een link.:wtf:

Stond in de Gazet van Antwerpen van vandaag (20 december).

evilbu 20 december 2006 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wilhelmus (Bericht 2263236)
Stond in de Gazet van Antwerpen van vandaag (20 december).

Dank je, maar staat het ook online.
Ik vind het wel prettig als mensen ook de bron posten van hun artikels.:-(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be