![]() |
Vroeger en nu....
Vroeger ging men met 2 werken om zich wat luxe te veroorloven.
Nu moet men met 2 werken om het hoofd boven water te houden. Het leven is op een paar jaar tijd enorm duur geworden. Waar men vroeger met gemak kon sparen (geval tweeverdieners) mag men nu blij zijn dat men geen spaargeld moet aanspreken om het einde van de maand te halen. Volgens mij heeft men met het invoeren van de euro de prijzen stoemmelings opgetrokken de voorbije jaren. En de paarse regering mag liegen wat ze wil, ik geloof niet als ze zeggen dat het leven niet duurder is geworden. In den tijd voor den euro kon ik mijn kar in den Aldi volladen dat het er bijna uitviel en had ik nog meestal geen 1000 fr. Nu bedek ik de vloer van mijn karreke en moet ik minstens 40 euro betalen. Nochtans worden de lonen in toom gehouden, de inflatie is beperkt... en toch.... het geld vliegt uit de zakken van de mens..... Nog zo iets... de energierekeningen.... vroeger betaalde ik amper een 100 euro per maand.... nu betaal ik 177 euro per maand voor hetzelfde.... |
Citaat:
|
Citaat:
Paulus. |
Ook de prijzen van gewone dagdagelijkse producten rijzen de pan uit.
Melk, water en andere toch wel levensnoodzakelijke voedingsmiddelen stijgen in prijs tegen een tempo om U tegen te zeggen. Nochtans beweert paars dat dat allemaal niet waar is... een subjectief gevoel van prijsstijgingen of zo iets ...... Ik schrik er in ieder geval niet van dat 15 % onder de armoedegrens leeft. Dankzij paars zullen het er nog veel meer worden. |
Citaat:
|
das met al die kerstlampekes misschien....
|
Ik denk dat Paulus een wietplantage op zolder heeft. :-D
|
Citaat:
|
Citaat:
Enkele voorbeelden van hoeveel uur je vroeger voor producten moest werken en nu (ongeveer): voor vlees 1kg biefstuk en varkensrib; in 1914 22,6 uur werken en nu 1,4 uur! voor 1kg koffie, 1kg chocolade en 500gr tabak in 1914 28 uur nu 4 uur! voor kleding vroeger 428 uur nu 29 uur! Grote verschillen hé en het leven wordt dus goedkoper, alleen kunnen jullie niet zonder de talloze luxeproducten (en het zijn er heel veel) die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt! |
Citaat:
|
Welke luxeproducten koopt ge in den Aldi ?
Luxe boter ???? Luxe melk ???? Luxe kaas ???? Luxe water ??? |
Citaat:
|
Citaat:
neem nu een brood, een groot wit kostte in 2001 53 BEF ofte 1€ 13 en ik betaal nu amper vier jaar later 1€ 20 voor een klein wit of 1 € 75 voor een groot wit dat is verdorie meer dan 50% opgeslagen op vijf jaar tijd luxeproduct mijn reet ja ! |
Citaat:
|
Met de invoering van de euro hebben de handelaars gewoon hun prijzen aangepast aan de index wat ze lang niet durfden voor lastige klanten!
|
Citaat:
|
Citaat:
maar voor de VLD in de regering kwam was er wel een vaste maximumprijs voor brood ps de invoering van de euro aanwenden om een prijsaanpassing te doen was verboden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be