Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wat is het nut van alcoholkontroles ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=72849)

Kaffer 22 december 2006 16:41

Wat is het nut van alcoholkontroles ?

Een uur geleden moest ik in Zelzate stoppen voor een hemeltergende alcoholkontrole .

Dat al die kontroles wellicht enkele tientallen mensenlevens per jaar redden zal wellicht zijn .
Maar wat is de prijs .
Stel dat de politie 1 miljoen kontroles per jaar doet dan pleegt de politie feitelijk 1 miljoen zware kriminele feiten , namelijk gijzeling , iemand onder dwang ter plaatse houden , desnoods met gebruik van geweld zoals de politie mag is inderdaad gijzeling .

Mensen die meer verkeersveiligheid willen moeten dan maar zover gaan te stellen dat iedereen met het openbaar vervoer , de fiets of te voet moet gaan om verkeersdoden te vermijden .

En dat is de achterliggende maskerade van mensen die meer kontroles willen , niet meer verkeersveiligheid , wel de macht van de staat op het individu vergroten om een dictatuur te bewerkstelligen .

baseballpolitieker 22 december 2006 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer (Bericht 2268057)
Een uur geleden moest ik in Zelzate stoppen voor een hemeltergende alcoholkontrole .

Dat al die kontroles wellicht enkele tientallen mensenlevens per jaar redden zal wellicht zijn .
Maar wat is de prijs .
Stel dat de politie 1 miljoen kontroles per jaar doet dan pleegt de politie feitelijk 1 miljoen zware kriminele feiten , namelijk gijzeling , iemand onder dwang ter plaatse houden , desnoods met gebruik van geweld zoals de politie mag is inderdaad gijzeling .

Mensen die meer verkeersveiligheid willen moeten dan maar zover gaan te stellen dat iedereen met het openbaar vervoer , de fiets of te voet moet gaan om verkeersdoden te vermijden .

En dat is de achterliggende maskerade van mensen die meer kontroles willen , niet meer verkeersveiligheid , wel de macht van de staat op het individu vergroten om een dictatuur te bewerkstelligen .

Gegijzeld zeker lacht met iemand anders hé! De politie is daavoor bevoegd en als daar mensenlevens bij worden gered is het maar al te beter! Of had je misschien zelf gedronken en nu nog altijd!

dereien 22 december 2006 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer (Bericht 2268057)

Maar wat is de prijs .

Kaffertje, was dit met je voettram dat ze je staande hebben gehouden?:lol:
En.......... toch weeral je zakmes niet getrokken hé naar die politiemensen:roll:
Ja kaffertje, zuipen en drugs....................:stalin:

Heftruck 22 december 2006 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2268077)
Gegijzeld zeker lacht met iemand anders hé! De politie is daavoor bevoegd en als daar mensenlevens bij worden gered is het maar al te beter! Of had je misschien zelf gedronken en nu nog altijd!

Inderdaad ja, "bevoegd", en daarom is het niet minder gijzelen? :roll:

Kaffer 22 december 2006 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2268077)

Stel dat jij gegijzeld wordt door een stel kriminelen die desnoods met hun vuurwapens staan te zwaaien , is dat dan gijzeling , ja of nee ?
Ken je de defenitie van gijzeling wel ?
Vroeger zeiden de mensen , je kunt s'nachts niet meer over straat want er lopen teveel kriminelen rond .
Het tij is aan het keren , je kunt s'nachts niet meer over straat want er loopt teveel politie rond .

De kriminaliteit in de oostbloklanden ligt nu tienmaal hoger dan in de tijd van het communisme .
Nogal moeilijk , de communistische staten waren één groot concentratiekamp , en inderdaad , er was geen kriminaliteit of rondsweffelende zatlap te bespeuren .
En gelukkig dat de mensen toen waren .

globalisator 22 december 2006 17:23

Iemand gijzelen is hem wederrechtelijk van zijn vrijheid beroven. De wet verstrekt de bevoegdheid aan politiediensten om weggebruikers te testen op alcoholverbruik en dus is hier geen sprake van wederrechtelijkheid.

Kaffer 22 december 2006 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalisator (Bericht 2268187)
Iemand gijzelen is hem wederrechtelijk van zijn vrijheid beroven. De wet verstrekt de bevoegdheid aan politiediensten om weggebruikers te testen op alcoholverbruik en dus is hier geen sprake van wederrechtelijkheid.

Uiteraard mag de politie wettelijk gezien van gijzeling gebruik maken .
Het gaat er hem over dat het ook in morele termen gijzeling is .
Wie wordt nu graag gegijzeld ?
Iemand die een diktatuur wil tiens .
Vandaar , iedereen die meer politie wil die desgevallend onschuldige mensen mag kontroleren wil een diktatuur .

Tina 22 december 2006 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer (Bericht 2268276)
Uiteraard mag de politie wettelijk gezien van gijzeling gebruik maken .
Het gaat er hem over dat het ook in morele termen gijzeling is .
Wie wordt nu graag gegijzeld ?
Iemand die een diktatuur wil tiens .
Vandaar , iedereen die meer politie wil die desgevallend onschuldige mensen mag kontroleren wil een diktatuur .

Nee want de politie mag legitiem geweld gebruiken als ze legitieme regels volgt. Wat is dat nu voor onnozels om dat een gijzeling te gaan noemen? Als ge niet gezopen hebt moogt ge toch weg, geen probleem dus.

Tina 22 december 2006 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer (Bericht 2268276)
Wie wordt nu graag ""gegijzeld"" ?
Iemand die een diktatuur wil tiens ..

Mss iemand die niet wil dat zijn/haar kinnekes platgereden worden? trouwens niemand heeft die "gijzeling" graag maar vinden het om een of andere reden nodig (voor de anderen, natuurlijk nooit voor zichzelf)

(ge zevert kafferke)

metten 22 december 2006 17:58

Mss kunnen ze eens een controle doen in volle ochtendspits. Wie weet hoeveel bestuurders er dan betrapt worden op alcoholmisbruik en honderden te laat op hun werk. :-D :-D :-D

Kaffer 22 december 2006 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane (Bericht 2268292)
Mss iemand die niet wil dat zijn/haar kinnekes platgereden worden? trouwens niemand heeft die "gijzeling" graag maar vinden het om een of andere reden nodig (voor de anderen, natuurlijk nooit voor zichzelf)

(ge zevert kafferke)

En voila , dat is de argumentatie van mensen die een diktatuur willen .
Moest er geen politie zijn en blablabla .
Dus omdat er zoveel onveiligheid is moeten we maar in een dictatuur gaan leven , of sterker nog het openbaar vervoer stimuleren dan kan de staat ons doen en laten nog beter kontroleren .

Tina 22 december 2006 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer (Bericht 2268348)
En voila , dat is de argumentatie van mensen die een diktatuur willen .
Moest er geen politie zijn en blablabla .
Dus omdat er zoveel onveiligheid is moeten we maar in een dictatuur gaan leven , of sterker nog het openbaar vervoer stimuleren dan kan de staat ons doen en laten nog beter kontroleren .

Versta me niet verkeerd, ik heb een hekel aan flikken hoor. Alleen heb ik niks tegen alcoholcontroles want ik heb geen auto. Fietscontroles daarentegen... :twisted:

Kaffer 22 december 2006 18:08

Een vriend van mij die s'nachts in Sidmar te Zelzate werkt werd klemgereden door de politie en moest zich verantwoorden waarom hij s'nachts op de baan was ...

Vroeger diende je al eens bepaalde straten te mijden omdat er te veel tuig rondliep .
Nu moet je steeds een omweg maken met de wagen , zat of niet om geen politie tegen te komen .
Een paar uur geleden kwam ik terug uit Zelzate met onze kerstkalkoen .
Vroeg de politie : wat zit er in die zak meneer .
Ik antwoordde : een kalkoen .
Dan is het goed meneer zei die politieman ?

Wat voor een land is Belgie toch geworden ?

De natte droom van elke nazi en elke communist .

metten 22 december 2006 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer (Bericht 2268377)
Een vriend van mij die s'nachts in Sidmar te Zelzate werkt werd klemgereden door de politie en moest zich verantwoorden waarom hij s'nachts op de baan was ...

Vroeger diende je al eens bepaalde straten te mijden omdat er te veel tuig rondliep .
Nu moet je steeds een omweg maken met de wagen , zat of niet om geen politie tegen te komen .

Heb ik ook eens meegemaakt, 's nachts om half drie, te voet in een villawijk. Die mannen stelden dat een "serieuze" mens om dat uur al in zijn bed lag. Stopte op die plaats (op de oprit van een dikke villa) een auto waaruit een echtpaar met minderjarige kinderen stapten. Op mijn vraag of die nog niet in hun bed moesten liggen mocht ik als antwoord in de combi stappen en mee naar het politiebureau voor verdere controle.

Tina 22 december 2006 18:19

Citaat:

Ja euh in Leuven heb ik vorig jaar eens overdag een boete gekregen omdat mijn licht kapot was. Na héél veel zever heb ik dat niet moeten betalen (ik kon dat ook niet betalen). Mja da's die vuile Tobback hé.
Ma ik dacht dat gij ne rechtse waart??

dereien 22 december 2006 18:20

Citaat:

Wat zat er in die zak kaffertje?:roll:
Drugs kaffertje????? zoals je gesnapt werd in Oostende kaffertje!!!!!:lol:
Gelukkig kaffertje hebben ze deze maal niet tussen je benen zitten foefelen:-D
Allé, smakelijk kaffertje, moest je nog een beetje over hebben van je kalkoen weet het te zeggen, mijn POESSSSJE lust dit ook

Kaffer 22 december 2006 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane (Bericht 2268410)
Ja euh in Leuven heb ik vorig jaar eens overdag een boete gekregen omdat mijn licht kapot was. Na héél veel zever heb ik dat niet moeten betalen (ik kon dat ook niet betalen). Mja da's die vuile Tobback hé.
Ma ik dacht dat gij ne rechtse waart??

Het probleem is dat links en rechts hier op één lijn zitten .
Links wil meer verkeerskontroles , rechts wil meer kriminaliteitskontroles .
Ik vind dat ze enkel mogen kontroleren als ze een ernstig vermoeden hebben .
Een chauffeur die zigzaggend rijdt mogen ze natuurlijk kontroleren , maar iemand die om een kerstkalkoen rijdt moeten ze gerust laten .
Wat de flikken niet beseffen is dat de mensen hun gezaag zoetjesaan beu zijn .
Wilt ge eens uitstappen meneer ?
Wat zit er in die zak meneer ?
Naar waar rijdt meneer ?
Is zo'n gedrag nog normaal ?

Kaffer 22 december 2006 18:35

Goed idee voor de politie zou zijn de bevolking met een chip uit te rusten .
Die chip zou dan moeten flikkeren als iemand na 12 uur de deur uitgaat .
Nog een goed idee zou zijn de chip een oranje kleur te laten flikkeren vanaf 2 glazen bier en een rode kleur vanaf 3 glazen bier .
De maatschappij zou er meteen een stuk veliger op worden .

dereien 22 december 2006 18:36

Citaat:

Wie regelmatig onderweg is krijgt wel eens controle.
Al hebben we dat liever niet.
Ze noemen de politie ook wel eens "flikken".
Wel dit is een FLIKKENCONTROLE

Kaffer 22 december 2006 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 2268408)
Heb ik ook eens meegemaakt, 's nachts om half drie, te voet in een villawijk. Die mannen stelden dat een "serieuze" mens om dat uur al in zijn bed lag. Stopte op die plaats (op de oprit van een dikke villa) een auto waaruit een echtpaar met minderjarige kinderen stapten. Op mijn vraag of die nog niet in hun bed moesten liggen mocht ik als antwoord in de combi stappen en mee naar het politiebureau voor verdere controle.

Als ik het goed begrijp woon je in een villawijk metten ?
Moesten het goede flikken geweest zijn ze zouden gevraagd hebben : En vanwaar komt dat geld om u villa te betalen , ge doet toch geen vuile zaken ?
Ik zal het dan maar in hun plaats vragen : Doet gij vuile zaken metten ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be