![]() |
het neo-conservatisme is dood
De neo-conservatieve droom werd in 2006 een nachtmerrie
Het neo-conservatieve "Project for the New American Century" bestaat enkel nog uit een antwoordapparaat en een spookachtige website. Eén werknemer blijft over om het gehele project in te pakken. De ambities die het licht zagen in 1997 en werden verwoord in het PNAC zijn verworden tot ontgoochelingen. Dankzij de oorlog in Irak en in het bijzonder door het gewapende verzet daar. Het betekent dat de gewapende strijd van een bevolking tegen het imperialisme van het grootste rijk en het sterkste leger aan de ambities en pretenties van dat rijk een einde kan stellen. Dat is bijzonder goed nieuws. bron |
Hun geloofwaardigheid, als ze die ooit hadden, is inderdaad compleet weg, maar ze hebben nog steeds de macht he, dus niet te vroeg juichen.
|
Een populaire term tegenwoordig, "neo-conservatieven", maar ik vraag me af of de personen die de term te pas en te onpas gebruiken het verschil kent tussen gewoon conservatief en neo-conservatief. Of zeggen ze het gewoon maar omdat je dat kan afkorten als "neocon" en het zo nog gevaarlijker klinkt?
|
Het CDA en CD&V zijn neo-conservatief. Bush is ultra-conservatief, of louter conservatief.
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Neoconservative |
Heb op wikipedia wat gelezen maar ze zeggen daar dat de neo's minder tegen ethische kwesties zijn en ook voor een open immigratiebeleid maar wat is dan het verschil met links!
|
jammer; t was een degelijk project.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De "light"versie van fascisme
|
Citaat:
Leer verdomme eens wat kapitalisme is vooraleer alles dat slecht gaat aan het kapitalisme te verwijten! |
Citaat:
|
Citaat:
Ik schrijf "kapitalistische democratie" omdat de kapitalistische economie en de burgerlijk-liberale versie van democratie een coherent geheel vormen. Onder het kapitalisme is dat de meest "natuurlijke" vorm van democratie. Maar het kapitalisme kan ook onder andere politieke systemen gedijen. |
Citaat:
|
Laat ons vooral hopen dat de neo-communistische nachtmerrie geen droom wordt... :-P
|
Citaat:
Écht kapitalisme kan enkel onder een vrij regime (of beter, het ontbreken van een hoger regime) werken. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be