Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   ganzenlever (https://forum.politics.be/showthread.php?t=73012)

illwill 24 december 2006 15:04

ganzenlever

Aan al degene die ganzenlever eet of gaat eten. FUCK YOU AND KISS MY ASS!

De schoofzak 24 december 2006 15:13

Iemand met de smaak van ganzelever in zijne mond, zal aan mijn achterwerk niet moeten komen likken hoor, of hij krijgt een trap tegen zijn teelballen !!

Riksken 24 december 2006 15:25

Als ik eens beestje slacht gaat de lever er toch ook mee in zenne. Heb wel iets tegen die platte commercie waarbij ze bij die beesten troep naar binnen dwingen.

Raf 24 december 2006 15:31

Bij mij ontbreekt foie gras bij feestelijke etentjes nooit op het menu. Ik zie niet in waarom ik me die delicatesse zou moeten ontzeggen omdat enkele fanatieke nitwits alle producenten van foie gras over dezelfde kam scheren, maar tegelijkertijd zonder blikken of blozen een kip vreten die onder gruwelijke omstandigheden werd vetgemest. Een klein beetje perspectief is hier wel op zijn plaats.

FISHERMAN 24 december 2006 15:32

Hoe je het ook draait of keert, ik vind ganzelever qua smaak fel overroepen.

Raf 24 december 2006 15:34

Overigens ontgaat het politiek gehalte van dit topic me enigszins... :?

De schoofzak 24 december 2006 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2272429)
Bij mij ontbreekt foie gras bij feestelijke etentjes nooit op het menu. Ik zie niet in waarom ik me die delicatesse zou moeten ontzeggen omdat enkele fanatieke nitwits alle producenten van foie gras over dezelfde kam scheren, maar tegelijkertijd zonder blikken of blozen een kip vreten die onder gruwelijke omstandigheden werd vetgemest. Een klein beetje perspectief is hier wel op zijn plaats.

Het perspektief is het volgende: langzaamaan en stap voor stap is er in Vlaanderen een wetgeving gekomen die 't een en 't ander regelt in verband met dierenbescherming. En dat wordt van langsom meer diervriendelijker.

Nog niet zolang geleden is er zelfs een kb gekomen die bepaalt hoe en wat welke dieren gedood en geslacht mogen worden. Die tekst is eigenlijk een beetje gruwelijk, want hoe efficiënter er gekild wordt, hoe korter de pijn natuurlijk. En er wordt inderdaad onthoofd, geëlektrokuteerd, met slachtpistolen pinnen geschoten, vergast enzovoorts ...

De manier van dwangvoederen die leidt tot een ziekelijk grote lever, dat is dus niet meer van deze tijd.

Als jij die delikatesse wil blijven proeven, dan zal het binnenkort van gewone ganzenlevers zijn en niet meer van die opgeblazen gevallen.

Wat denk je zelf, zou dat de kwaliteit niet ten goede komen?

Dat, mijn beste vriend, is het perspektief.

maarte 24 december 2006 17:55

jam jam, het water komt al in mijn mond
edit: en de ganzenlever bijna ook

Zijne Heerlijkheid 24 december 2006 18:07

Tiens, de traditionele ganzenlever-topic valt laat dit jaar. :-)

100% VLAMING 24 december 2006 18:09

Citaat:

De "gruwelijke" omstandigheden waarin kippen worden vetgemest zijn toch niet te vergelijken met die van ganzen ze.

lomeanor 24 december 2006 18:15

Dit hoort echt wel niet bij politiek binnenland hoor.

Eerder koetjes en kalfjes. Ten hoogste nog maatschappelijke discussies.

maarte 24 december 2006 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 2272815)
jam jam, het water komt al in mijn mond
edit: en de ganzenlever bijna ook

edit: burp, excuseer dat heeft gesmaakt:-)

Heftruck 24 december 2006 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 2272361)
FUCK YOU AND KISS MY ASS!

Een mooier voorbeeld van jouw "discussietechnieken" bestaat niet. :-P

Savatage 25 december 2006 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 2272431)
Hoe je het ook draait of keert, ik vind ganzelever qua smaak fel overroepen.

T'is wel lekker, maar het is het dierenleed niet waard.

illwill 25 december 2006 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING (Bericht 2272832)
De "gruwelijke" omstandigheden waarin kippen worden vetgemest zijn toch niet te vergelijken met die van ganzen ze.

Punt is dat onze eikel vergeet dat mensen die iets tegen het leed hebben van deze ganzen ook iets hebben tegen het leed van alle andere dieren. Maar dat krijg je toch niet uitgelegt aan *KNIP* Raf. Hij heeft al lang geleden laten zien wat voor een persoon hij is. Tzou me ook verwondert hebben dat hij iets om het leed zou geven van dieren. Zijn eigen luxe boven alles é.

illwill 25 december 2006 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2272845)
Dit hoort echt wel niet bij politiek binnenland hoor.

Eerder koetjes en kalfjes. Ten hoogste nog maatschappelijke discussies.

Het moet op politiek vlak verboden moeten worden. VOILA!

illwill 25 december 2006 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2272946)
Een mooier voorbeeld van jouw "discussietechnieken" bestaat niet. :-P

Ik ben niet aan het discussieren. Wat men deze dieren aandoet is walgelijk. En iedereen die het geen hol kan schelen kan het zweet van mijn ballen likken en zou ik het liefst een darm in zijn strot duwen en eens laten merken hoe het voelt.

Sfax 25 december 2006 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 2274556)
Ik ben niet aan het discussieren. Wat men deze dieren aandoet is walgelijk. En iedereen die het geen hol kan schelen kan het zweet van mijn ballen likken en zou ik het liefst een darm in zijn strot duwen en eens laten merken hoe het voelt.

Je bent dus gewoon een scheld-topic aan het openen?
Dan mag hier wel een slotje op me dunkt, niet?

illwill 25 december 2006 17:55

Citaat:

Wat ik me eigenlijk afvraag.

Voor je ban, verkondigde je dat beslissingen van moderatoren altijd gegrond waren en indien je een ban kreeg je het verdient had. Dit waren jou woorden, uiteindelijk kreeg jij een ban en toen verkondigde je dat het ongegrond was en dat je daarom nooit meer op dit forum zou komen. En ziehier, elke week zie ik terug meer en meer van je dwaze opmerkingen... waarom doe jij (zoal nog anderen op dit forum) nooit wat je zegt dat je gaat doen? Zit je jezelf in het dagelijks leven ook constant vanalles voor te liegen? Doe je dat tegen je naasten en je geliefde vent ook? Ik snap het niet. Ken jezelf en als je weet dat je het toch niet kan laten...zeg het dan ook gewoon niet. Echt geloofwaardig ben je niet want je kan niet weten of je het toch meent of niet.

Casca 25 december 2006 17:57

Illwill, de ruwe bolster met een klein hartje... :-)

Nee serieus, ik ben het wel eens met hem, deze ene keer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be