![]() |
werk maar werk met mate !
ok ik geef bij deze toe dat ik ook sommige periodes in mijn leven mij bezondigd heb aan werken ( zelfs in loonverband 8O )
Werken doen we allemaal wel eens - we hebben allemaal onze momenten van zwakte waarin we denken dat we iets moeten doen of denken dat we moeten laten zien iets te kunnen, om erbij te horen maar soit ik vind dat de meeste van ons hierin ferm overdrijven er is nog wat anders in het leven toch als werken Volgens mij is het gewoon een overblijfsel van tweeduizend jaar indoctrinatie van de katholieke kerk een indoctrinatie die ons tweeduizend jaar lang heeft ingeprent dat het leven lijden is, dat we hier enkel zijn om af te zien ( overdreven hard en veel werken en liefst nog in miserabele omstandigheden tegen slechte of geen betaling is in die zin een ideaal ) en dat plezier maken of gewoon wat spelen of luieren des duivels is. Laten we dat productieapparaat toch gewoon ff vast laten lopen, onze kleren allemaal op een hoop gooien en gewoon genieten van het leven zeg :roll: |
:rofl: :rofl: :rofl:
Als iedereen die raad zou opvolgen dan zou jij nu niet meer zo'n onzin op het internet kunnen posten. |
Citaat:
![]() ![]() |
Citaat:
er zullen er trouwens altijd wel genoeg zijn die het toch niet kunnen laten om toch te gaan werken dus zeker geen paniekvoetbal gaan spelen het internet gaat heus niet verdwijnen omdat mensen eens wat meer gaan genieten van het leven het is trouwens ook zo dat mensen die genieten ook weer jobs bijmaken het grootste gedeelte van het gebruik dat er van het internet wordt gemaakt is trouwens ook puur amusement en vermaak moesten al die recreatieve surfers dus stoppen met zich op die manier te amuseren dan zouden er een hele hoop jobs sneuvelen tijd voor amusement en doen wat je graag doet is een verdienste van de gekapitaliseerde en geindustrialiseerde maatschappij. Daarbij komt bovendien dat deze tendens een gans nieuwe tewerkstellingsector creert laten we de gene opgeven om van die verdienste te genieten |
Citaat:
|
Citaat:
Water uit de kraan hoef je dan ook niet meer te verwachten en je rustig in de zetel zetten naast de verwarming zal ook moeilijk gaan, tenzij je een haard hebt en een grote houtvoorraad. Toch ideaal he, zo'n wereld waarin niemand meer werkt 8-) |
In de ministerie's werken ze al lang met mate.:lol:
|
Citaat:
een paar mss wel en nog een aantal mss gedeeltelijk de titel van de topîc die mogelijk een vws campagne wordt voor het nieuwe jaar is ook "werk maar werk met mate" dus helemaal niet " werk niet " maar het zou gezonder zijn indien werken wat minder belangrijk zou zijn in onze maatschappij best de zaken niet al te zwart wit bekijken denk ik dus ;-) |
Citaat:
|
King, U zou het goede voorbeeld kunnen geven en een bom in uw kakbroek laten ontploffen...
Het bewijs zal dan geleverd zijn dat U al dan niet onsterfelijk bent... :-P |
:lol:
|
wijze woorden, king.
maarja, gelijk die van aristoteles worden ze door tijdgenoten op gehoon onthaald. |
Werk, maar werk met mate.
Ik laat liever mijn maten werken. Neen, even ernstig: ik kom nog uit de tijd toen men afgunstig opkeek naar "renteniers", die konden leven zonder te werken. Wie zich een werk kan kiezen waarin hij zich goed voelt, waarin hij zich kan ontplooien, die is een gelukkig mens. Wie daarbij nog kan zorgen dat hij voor dat werk goed betaald wordt, die mag zich gelukkig prijzen. Wie slaaf wordt van zijn eigen drang naar alleen maar geld en bezit, die smaakt geen vrijheid. Ik ken een koppel die beiden vier vijfden werken. Goed gezien potverdorie !! Voor de rest vind ik wel dat zowel de regering(en) als de vakbonden niet genoeg doen om wat gelijkheid te brengen onder de mensen: de ene een ontslagvergoeding van 150.000 € en de andere een dopke van 800 € (als zijn vrouw werkt en dus gezinshoofd wordt voor de RVA) |
Citaat:
|
Citaat:
door tegen hem te gaan zagen dat hij zou moeten gaan werken ? of door hem gewoon te aanvaarden zoals hij is en hem te zeggen dat werken niet het enige is dat de man maakt ? allee kom nu - wat zou je zelf willen als je daar in die dakloze zijn plaats zat ? zet jezelf eens in zijn schoenen en denk daar eens over na tijdens deze donkere dagen deze dagen zijn bovendien helemaal niet donker hoor duvel het zijn verlichtte dagen zelfs die duisternis die je ziet is maar inbeelding ;-) eerst moet die duisternis verdwijnen en dat kan ! dan pas zal je klaar zien |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar werk dient niet enkel om geld te verdienen,het geeft vooruitzichten in het leven,het bied hoop aan mensen die bijna in de afgrond hebben moeten leven,het schept kansen om een beter leven op te bouwen,om geen honger en koude te moeten lijden,om mensen te leren kennen,om onze samenleving te leren begrijpen,kortom ik kan wel honderden reden aanhalen waarom werken voor arme mensen belangrijk is(en ik spreek van ondervinding) |
Citaat:
|
werk dient in de eerste plaats om geld te verdienen duvel
alles wat je opnoemt over werken kan wel waar zijn maar is zeker niet altijd waar in het beste geval komt het erbij - wie werk doet dat hij graag doet is een gelukkig mens ( maar die zijn zeldzaam ) |
Citaat:
dan zal je snappen dat de lamp wordt aangestoken om ze op de kast te zetten en niet eronder :-D ( de kast vliegt dan namelijk in de fik :-D ) of heb je ook nog inhoudelijk iets te melden ? PS prettige feestdagen he |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be