Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   werk maar werk met mate ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=73016)

King of beggars and fleas 24 december 2006 15:41

werk maar werk met mate !

ok ik geef bij deze toe dat ik ook sommige periodes in mijn leven mij bezondigd heb aan werken ( zelfs in loonverband 8O )

Werken doen we allemaal wel eens - we hebben allemaal onze momenten van zwakte waarin we denken dat we iets moeten doen of denken dat we moeten laten zien iets te kunnen, om erbij te horen

maar soit ik vind dat de meeste van ons hierin ferm overdrijven

er is nog wat anders in het leven toch als werken

Volgens mij is het gewoon een overblijfsel van tweeduizend jaar indoctrinatie van de katholieke kerk

een indoctrinatie die ons tweeduizend jaar lang heeft ingeprent dat het leven lijden is, dat we hier enkel zijn om af te zien ( overdreven hard en veel werken en liefst nog in miserabele omstandigheden tegen slechte of geen betaling is in die zin een ideaal ) en dat plezier maken of gewoon wat spelen of luieren des duivels is.

Laten we dat productieapparaat toch gewoon ff vast laten lopen, onze kleren allemaal op een hoop gooien en gewoon genieten van het leven zeg :roll:

Thomas- 24 december 2006 15:52

:rofl: :rofl: :rofl:

Als iedereen die raad zou opvolgen dan zou jij nu niet meer zo'n onzin op het internet kunnen posten.

driewerf 24 december 2006 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2272447)
ok ik geef bij deze toe dat ik ook sommige periodes in mijn leven mij bezondigd heb aan werken ( zelfs in loonverband 8O )

Werken doen we allemaal wel eens - we hebben allemaal onze momenten van zwakte waarin we denken dat we iets moeten doen of denken dat we moeten laten zien iets te kunnen, om erbij te horen

maar soit ik vind dat de meeste van ons hierin ferm overdrijven

er is nog wat anders in het leven toch als werken

Volgens mij is het gewoon een overblijfsel van tweeduizend jaar indoctrinatie van de katholieke kerk

een indoctrinatie die ons tweeduizend jaar lang heeft ingeprent dat het leven lijden is, dat we hier enkel zijn om af te zien ( overdreven hard en veel werken en liefst nog in miserabele omstandigheden tegen slechte of geen betaling is in die zin een ideaal ) en dat plezier maken of gewoon wat spelen of luieren des duivels is.

Laten we dat productieapparaat toch gewoon ff vast laten lopen, onze kleren allemaal op een hoop gooien en gewoon genieten van het leven zeg :roll:

volgesn mij is het al veel langer dan 2000 jaar bezig

King of beggars and fleas 24 december 2006 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 2272473)
:rofl: :rofl: :rofl:

Als iedereen die raad zou opvolgen dan zou jij nu niet meer zo'n onzin op het internet kunnen posten.

maar jawel jong. dat internet heeft nog wat onderhoud nodig natuurlijk maar het grote werk om het uit te bouwen is toch al voorbij he.

er zullen er trouwens altijd wel genoeg zijn die het toch niet kunnen laten om toch te gaan werken

dus zeker geen paniekvoetbal gaan spelen

het internet gaat heus niet verdwijnen omdat mensen eens wat meer gaan genieten van het leven

het is trouwens ook zo dat mensen die genieten ook weer jobs bijmaken

het grootste gedeelte van het gebruik dat er van het internet wordt gemaakt is trouwens ook puur amusement en vermaak

moesten al die recreatieve surfers dus stoppen met zich op die manier te amuseren dan zouden er een hele hoop jobs sneuvelen

tijd voor amusement en doen wat je graag doet is een verdienste van de gekapitaliseerde en geindustrialiseerde maatschappij. Daarbij komt bovendien dat deze tendens een gans nieuwe tewerkstellingsector creert

laten we de gene opgeven om van die verdienste te genieten

King of beggars and fleas 24 december 2006 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2272499)
volgesn mij is het al veel langer dan 2000 jaar bezig

werken heeft altijd bestaan en zal ook altijd bestaan natuurlijk. Net zoals criminaliteit en prostitutie bvb. Maar de vraag is hoe het belang van werken dergelijke pathologische proporties heeft aangenomen en dat vooral in onze hedendaagse westerse cultuur met toch onmiskenbaar christelijke roots ?

Thomas- 24 december 2006 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2272501)
maar jawel jong. dat internet heeft nog wat onderhoud nodig natuurlijk maar het grote werk om het uit te bouwen is toch al voorbij he.

Daar gaat het niet om. Als iedereen jouw voorbeeld stopt en "zich niet meer bezondigd aan werken" dan gaat er in de eerste plaats al niemand zijn om energiecentrales open te houden. Geen elektriciteit = geen enkel elektrisch apparaat dat werkt.

Water uit de kraan hoef je dan ook niet meer te verwachten en je rustig in de zetel zetten naast de verwarming zal ook moeilijk gaan, tenzij je een haard hebt en een grote houtvoorraad.

Toch ideaal he, zo'n wereld waarin niemand meer werkt 8-)

Mambo 24 december 2006 16:08

In de ministerie's werken ze al lang met mate.:lol:

King of beggars and fleas 24 december 2006 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 2272541)
Daar gaat het niet om. Als iedereen jouw voorbeeld stopt en "zich niet meer bezondigd aan werken" dan gaat er in de eerste plaats al niemand zijn om energiecentrales open te houden. Geen elektriciteit = geen enkel elektrisch apparaat dat werkt.

Water uit de kraan hoef je dan ook niet meer te verwachten en je rustig in de zetel zetten naast de verwarming zal ook moeilijk gaan, tenzij je een haard hebt en een grote houtvoorraad.

Toch ideaal he, zo'n wereld waarin niemand meer werkt 8-)

maar neen want jij weet toch ook dat niet iedereen daar naar gaat luisteren he

een paar mss wel

en nog een aantal mss gedeeltelijk

de titel van de topîc die mogelijk een vws campagne wordt voor het nieuwe jaar is ook "werk maar werk met mate"

dus helemaal niet " werk niet "

maar het zou gezonder zijn indien werken wat minder belangrijk zou zijn in onze maatschappij

best de zaken niet al te zwart wit bekijken denk ik dus ;-)

Tavek 24 december 2006 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2272549)

maar het zou gezonder zijn indien werken wat minder belangrijk zou zijn in onze maatschappij

Een waarheid als een koe !

Chipie 24 december 2006 17:27

King, U zou het goede voorbeeld kunnen geven en een bom in uw kakbroek laten ontploffen...

Het bewijs zal dan geleverd zijn dat U al dan niet onsterfelijk bent... :-P

King of beggars and fleas 24 december 2006 17:30

:lol:

Mitgard 24 december 2006 17:32

wijze woorden, king.
maarja, gelijk die van aristoteles worden ze door tijdgenoten op gehoon onthaald.

De schoofzak 24 december 2006 17:34

Werk, maar werk met mate.

Ik laat liever mijn maten werken.

Neen, even ernstig: ik kom nog uit de tijd toen men afgunstig opkeek naar "renteniers", die konden leven zonder te werken.

Wie zich een werk kan kiezen waarin hij zich goed voelt, waarin hij zich kan ontplooien, die is een gelukkig mens.
Wie daarbij nog kan zorgen dat hij voor dat werk goed betaald wordt, die mag zich gelukkig prijzen.

Wie slaaf wordt van zijn eigen drang naar alleen maar geld en bezit, die smaakt geen vrijheid.

Ik ken een koppel die beiden vier vijfden werken. Goed gezien potverdorie !!

Voor de rest vind ik wel dat zowel de regering(en) als de vakbonden niet genoeg doen om wat gelijkheid te brengen onder de mensen: de ene een ontslagvergoeding van 150.000 € en de andere een dopke van 800 € (als zijn vrouw werkt en dus gezinshoofd wordt voor de RVA)

duveltje382 24 december 2006 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2272761)
Een waarheid als een koe !

Zeker als je ligt te kreperen van de honger en koude zoals er vele arme hede ter dagen doen.Nu met kerst zou U daar ook eens mogen bij stil staan Mooie praatjesmakers hebben we genoeg,maar enige actie ondernemen tegen de echte armoede is deze mensen wereldvreemd Denk daar maar eens rustig over na nu met deze dondere kerstdagen

King of beggars and fleas 24 december 2006 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2272790)
Zeker als je ligt te kreperen van de honger en koude zoals er vele arme hede ter dagen doen.Nu met kerst zou U daar ook eens mogen bij stil staan Mooie praatjesmakers hebben we genoeg,maar enige actie ondernemen tegen de echte armoede is deze mensen wereldvreemd Denk daar maar eens rustig over na nu met deze dondere kerstdagen

en waar denk je dan dat je een dakloze het gelukkigste mee maakt met deze dagen dan ?

door tegen hem te gaan zagen dat hij zou moeten gaan werken ?
of door hem gewoon te aanvaarden zoals hij is en hem te zeggen dat werken niet het enige is dat de man maakt ?

allee kom nu - wat zou je zelf willen als je daar in die dakloze zijn plaats zat ?

zet jezelf eens in zijn schoenen en denk daar eens over na tijdens deze donkere dagen

deze dagen zijn bovendien helemaal niet donker hoor duvel

het zijn verlichtte dagen zelfs

die duisternis die je ziet is maar inbeelding ;-)

eerst moet die duisternis verdwijnen

en dat kan !

dan pas zal je klaar zien

guerin 24 december 2006 18:20

Citaat:

en waar denk je dan dat je een dakloze het gelukkigste mee maakt met deze dagen dan ?
met en dak

Citaat:

of door hem gewoon te aanvaarden zoals hij is en hem te zeggen dat werken niet het enige is dat de man maakt ?
Door hem soep te geven opdat hij zou kunnen werken...
Citaat:

allee kom nu - wat zou je zelf willen als je daar in die dakloze zijn plaats zat ?
mijn plaats laten aan de king of beggars en fleas

Citaat:

zet jezelf eens in zijn schoenen en denk daar eens over na tijdens deze donkere dagen
doet u maar

Citaat:

ah,een schizofreen gedrag

Citaat:

jezus is born :-D

Citaat:

nou,zonder licht weerkast er geen kleuren en kan er geen beelden zijn.

Citaat:

ja,morgen ochten
Citaat:

en dat kan !
kobaf onze profeet,alleluja
Citaat:

AMEN

duveltje382 24 december 2006 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2272795)

en dat kan !

Eerst en vooral zijn armen meestal geen dakloze,maar dat ga jij toch nooit begrijpen
Maar werk dient niet enkel om geld te verdienen,het geeft vooruitzichten in het leven,het bied hoop aan mensen die bijna in de afgrond hebben moeten leven,het schept kansen om een beter leven op te bouwen,om geen honger en koude te moeten lijden,om mensen te leren kennen,om onze samenleving te leren begrijpen,kortom ik kan wel honderden reden aanhalen waarom werken voor arme mensen belangrijk is(en ik spreek van ondervinding)

debbie 24 december 2006 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2272853)
Eerst en vooral zijn armen meestal geen dakloze,maar dat ga jij toch nooit begrijpen
Maar werk dient niet enkel om geld te verdienen,het geeft vooruitzichten in het leven,het bied hoop aan mensen die bijna in de afgrond hebben moeten leven,het schept kansen om een beter leven op te bouwen,om geen honger en koude te moeten lijden,om mensen te leren kennen,om onze samenleving te leren begrijpen,kortom ik kan wel honderden reden aanhalen waarom werken voor arme mensen belangrijk is(en ik spreek van ondervinding)

Wel ja, goed dan hé. Werk is voor jou belangrijk en je hebt ook werk. Eind goed, al goed.

King of beggars and fleas 24 december 2006 18:36

werk dient in de eerste plaats om geld te verdienen duvel

alles wat je opnoemt over werken kan wel waar zijn maar is zeker niet altijd waar

in het beste geval komt het erbij - wie werk doet dat hij graag doet is een gelukkig mens ( maar die zijn zeldzaam )

King of beggars and fleas 24 december 2006 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guerin (Bericht 2272849)
met en dak

Door hem soep te geven opdat hij zou kunnen werken...
mijn plaats laten aan de king of beggars en fleas

doet u maar

ah,een schizofreen gedrag

jezus is born :-D

nou,zonder licht weerkast er geen kleuren en kan er geen beelden zijn.

ja,morgen ochten
kobaf onze profeet,alleluja
AMEN

De dag waarop jij het licht gaat zien en je kerst niet langer alleen gaat moeten doorbrengen is de dag waarop je niet meer gaat handelen vanuit afgunst geworteld in een minderwaardigheidscomplex maar de dag waarop je gaat inzien dat je zelf kwaliteiten hebt die anderen nooit zullen kunnen hebben - en dat er niks verkeerd is aan uitblinken - die dag zal er een lichtend schip aan de horizon verschijnen om je van je onbewoonde eiland af te halen :-D

dan zal je snappen dat de lamp wordt aangestoken om ze op de kast te zetten en niet eronder :-D ( de kast vliegt dan namelijk in de fik :-D )

of heb je ook nog inhoudelijk iets te melden ?

PS prettige feestdagen he

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be