![]() |
Allochtonen worden in de ogen van nogal wat 'weldenkende' mensen graag gezien als 'slachtoffer'. Dat ze -meer dan wenselijk- ook wel eens dader kunnen zijn, ontgaat hen of willen ze gewoon niet geweten hebben. Vooral opiniemakers en mediakringen lijden vaak onder die gekuiste waarneming van de feiten. Tot ... tot het hen zelf overkomt. En dan is het geween en gejammer niet uit de lucht.
Het overkwam eerder Douglas Deconinck, een dappere 'Blokbuster' en zopas was het de beurt aan Sue Somers, een trouwe collega van De Morgen. Nogmaals, we wensen het niemand toe, maar soms heeft één en ander toch een onmiskenbaar helend effect op het blinde enthousiasme voor de multiculturele samenleving... Lees en geniet mee. "Ocharme de Marokkaan die me vorige week donderdag voor de deur van de redactie, pal in het centrum van Brussel, in elkaar heeft gestampt en geslagen omdat hij niet ongestraft tussen mijn benen heeft mogen grijpen en mijn handtas niet heeft meegekregen. Verscheurd tussen twee culturen, een drop-out op zijn concentratieschool, opgegroeid in een getto. Geen uitzicht op werk, want Marokkaanse straatjochies, wie wil die nu aannemen? Geviseerd door de politie bovendien, die hem wellicht te pas en te onpas aan een identiteitscontrole onderwerpt." Als u het ons vraagt, heeft het gebruikelijke begrip plots plaatsgemaakt voor rauw cynisme. Waar is de blinde liefde voor exotische culturen en gebruiken? "Als het aan minister van Grootstedenbeleid Marie Arena (PS) ligt, worden dergelijke 'nieuwe macho's' voortaan beboet", schrijft Sue verder. " 'Nieuwe macho's', dat is voorzichtig vakjargon van de integratiesector waarmee allochtonen worden bedoeld die westerse vrouwen verbaal beledigen op straat en hun poten niet kunnen thuishouden. Mag ik vragen wat er macho is aan het in elkaar slaan van een vrouw? Of aan het haar toesissen dat ze een 'pute' is, een 'petite salope'? Het eerste is volgens het strafwetboek crimineel, het tweede een belediging voor de straathoertjes hier iets verderop. Maar macho? I think not." Waar is de verdraagzaamheid Sue? "Maar goed, een boete dus voor de Marokkaan die me vorige week als een 'nieuwe macho' heeft behandeld. Vergeef me mijn cynisme, maar een boete? Met welk geld betaald? Van een gestolen autoradio? Van de overval afgelopen zondag op een 84-jarige vrouw in Sint-Agatha-Berchem die door zeven daders in haar slaapkamer zwaar is mishandeld omdat ze haar belagers maar 500 euro kon geven? Van zwartwerk?" "Toen 'nieuwe macho's' nog 'oude macho's' waren, werden ze botweg voor de rechter gesleept en, in geval van recidive, chemisch gecastreerd. Nu ben ik niet bepaald ouderwets, maar een strafblad én een levenslang onbevredigend seksleven voor mijn belager vind ik stiekem wel een bevredigende gedachte." Ho, ho, ho. Wat krijgen we nu. Een pleidooi voor een (wel erg) kordate aanpak van criminaliteit, zonder onderscheid. In De Morgen?? Bovendien tekent 'ons Sueke' enkele erg gewaagde uitlatingen op, waarmee ze op het slappe koord van de beruchte anti-racismewet danst. 'Met welk geld? Van een gestolen autoradio?' Als Sue Somers nu eens door pater Leman in haar kruis wordt getast en voor de rechtbank gesleurd... Zou ze dat dan ook een 'bevredigende gedachte' vinden?? |
Ik heb het artikel op blz.2 in De Morgen van vandaag ook gelezen.
Enerzijds met het 'progressief' vingertje wijzen naar iedereen die wat kritiek heeft, en anderzijds dezelfde taal gebruiken als die welke je een ander verwijt als je persoonlijk geconfronteerd wordt met de werkelijkheid. |
Herinner U mijn topic: "En de boer...Hij plantte voort!"
Schitterend voorbeeld!!!! |
Quote : "Nu ben ik niet bepaald ouderwets, maar een strafblad én een levenslang onbevredigend seksleven voor mijn belager vind ik stiekem wel een bevredigende gedachte."
Ik ben niet bepaald ouderwets, maar een roofoverval waarbij Yves De Smet op de koop toe in het kruis getast wordt door een stel allochtonen die trek hebben in een gang bang, vind ik stiekem wel een bevredigende gedachte. Kwestie van Yves kennis te laten maken met alle facetten van de multiculturele verrijking. :lol: |
Douglas De Conick is geen lid van Blokbuster. Die tekst vanop de Blok-site bevat dus al minstens één leugen!
|
Citaat:
Zoals mijn eertijdse werknemer Mohammed Touhafi het uitdrukte: wij Marokkanen beschouwen de Vlaamse meisjes als hoeren en vuilzakken, we steken die vol en dan zetten we ze buiten! Dat Paterke Leman d�*�*r maar eens een puntje aan zuigt! |
Yves Desmet werd niet aangevallen, voor alle mensen die het artikel niet lezen vooraleer te posten.
En hij is ook de man die kutmarrokaantjes in België gelanceerd heeft. Al enkele jaren geleden. Maar ja, hij is o zo links, voor het knuffelbeleid, het is goed dat hij eens in zijn kruis genomen wordt, .... Leer eens om informatie kritisch te verwerken. Laat ons zeggen: begin met de posts waarop je reageert deftig te lezen. |
je moet het aan den lijve ondervinden en dat weet je het hoe het is om zo eens aangepakt te worden... dan ga je wel anders praten en schrijven !
Vandaag in de Morgen na de reportage op VTM telefacts maandag 1 12 2003 : Brusselse meisjesbende opgerold ! :roll: Allez de morgen brengt na 25 jaar eens goed nieuws ook. :lol: |
Citaat:
In dancings leidt de aanwezigheid van allochtonen nogal eens voor problemen. Een belangrijke factor is daarbij, dat zeer overwegend allochtone jongens komen opdagen. De allochtone meisjes moeten bijna altijd thuisblijven. Het veel voorkomend hanig gedrag van allochtone jongens wordt door sommige dancingeigenaars en autochtone dancingbezoekers niet steeds geapprecieerd. Er dreigt met andere woorden racisme en daartegen is de Hasseltse procureur Marc Rubens een kruistocht begonnen. De procureur heeft blijkbaar een speciale telefoonlijn ingelegd om dit racisme te kunnen melden, zodat prioritair kan worden opgetreden. Maar de procureur ziet twee kanten aan de medaille (al legt hij niet voor de twee kanten een telefoonlijn in)! Immers, tegen de allochtonen zegt Rubens: “Er moet meer kleur in de discotheken, maar ook meer kleur uit jullie huizen. Vooral meisjes worden nog te zeer geïsoleerd. Met het gevolg dat gekleurde jongeren witte meisjes gaan lastigvallen op de dansvloer. Een ander opvoedingspatroon voor meisjes en minder clanvorming voor jongens, dat is de oplossing” (De Morgen, 03 12 03, p.1). We moeten volgens Rubens dus anders gaan opvoeden, en de procureur verstrekt daarbij de volgende richtlijn: “Ouders moeten minder aandacht schenken aan de culturele componenten van de opvoeding.” (ibid. p.9). Dat weten we ook alweer. Ik heb bij dit alles de volgende vragen: 1) Moeten wij nu cultuur (ofte 'de culturele componenten') uit de opvoeding gaan weren, kwestie van die multiculturele samenleving leefbaar te krijgen? 2) Is het überhaupt de taak van een procureur om ouders aan te zetten tot minder cultuur? Is dit niet een taak voor de minister van cultuur? 3) Indien er speciale telefoonlijnen moeten komen voor racisme in dancings, moeten er dan ook geen speciale telefoonlijnen komen voor de lotgevallen van Westerse vrouwen als Sue Somers? Wat is er eigenlijk erger: een dancing niet binnenmogen of in elkaar getrapt worden op straat? |
onze Johnny met z'n opgefokt Golfke, de Swa met z'n nektattoo en boksbeugel, Reinhardt met de bomberjack en de kletskop, Ali met de leren frak en gene frank op zak, etc etc...
wake up and smell the coffee: criminaliteit en asociaal gedrag (crapuulstreken) zijn van alle tijden. Alleen is het tegenwoordig altijd wel de schuld van iemand anders: mijn ouders, "het systeem", de racistische flikken of de tv. Yeah right :roll: allemaal choco totdat ze oud en versleten zijn maar verder alles hetzelfde: geen centen, geen toekomst en geen verstand. hoe oplossen? geen gezeik van niemand pikken, beetje zelfverdediging kennen en af&toe rap kunnen lopen. Dromen mag, maar dat doe je best in je bed. intussen wel ff gegrinnikt ivm die journalisto's. yep, ik ben een kl**tz*kske :wink: |
Yves Desmet werd niet aangevallen, voor alle mensen die het artikel niet lezen vooraleer te posten.
Dat weten we ook Boer Bavo. Mijn posting was puur wishfull thinking. :wink: |
Beter lezen in het vervolg Boer Bavo. Jij van alle hier ....
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be