![]() |
vraag aan tegenstanders Europese grondwet
Zoals de titel zegt, een vraagje aan de tegenstanders van de Europese grondwet.
Zijn jullie tegen een Europese grondwet op zich, of zijn jullie enkel tegen de Europese grondwet die nu werd voorgesteld? Persoonlijk vind ik dat Europa de toekomst is, en dat we ons niet moeten laten leiden door angst. Een grondwet (ik laat me nu niet uit over of het huidige voorstel nu goed of slecht is) is heel belangrijk om de eendracht in Europa te vergroten. Zo zou Europa volgens mij dringend nood hebben aan een eenheidsleger en een gezamelijk buitenlands beleid. Ook als flamingant vind ik dat positief. België hoort zowel langs onder als langs boven uitgekleed te worden. Een deel van de "federale" bevoegdheden naar Vlaanderen, een deel naar Europa (zoals bijvoorbeeld defensie). |
Citaat:
Citaat:
|
Ik ben tegen de grondwet omdat ik tegen de Unie ben. Lijkt me logisch.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom ben je eigenlijk tegen de Unie, Lombas?
Eén grote vrije markt moet je toch aanstaan? |
Ik ben tegen deze EU grondwet, maar ook tegen 'een' EU grondwet. Een grondwet hoort bij een staat. Voor de superstaat Euroreich bedank ik, omdat ik als Vlaams nationalist Vlaanderen onafhankelijk wil, niet als provincietje.
En dat Europa Belgique uitkleedt maakt me eigenlijk bang voor de toekomst van Vlaanderen. Zeventig procent van de wetgeving gebeurt namelijk reeds op EU niveau, dat wil zeggen dat Vlaanderen quasi niks te zeggen heeft. |
Citaat:
:lol: --- Ik ben voorstander van een los confederaal samenwerkingsverband van Europese volkeren. Een dergelijke organisatie kan dus evengoed geregeld worden via verdragen. Enkel federaties en unitaire staten hebben grondwetten nodig. De inhoud van de grondwet, de zwaarlijvigheid ervan, de manier waarop men het heeft proberen doorvoeren, enz... zijn naturrlijk nog eens extra redenen om de Europese Grondwet te verwerpen. |
Tegen op zich als belichaming van het supranationale europa.
|
The "Confederate States of Europe" lijkt me een veel gezonder denkwijze dan die,reeds half mislukte,poging te verenigen wat niet verenigbaar is,en erbij te nemen wat er niet bij hoort.....
Het "erbij hangen" van Denemarken en Groot Brittanie toont eigenlijk al aan dat zoiets doenbaar is.... Er is blijkbaar al een soort "kader" waardoor dit mogelijk is...maar er is ook de illusie in bepaalde Europese milieus dat "de integratie" die verschillen uiteindelijk zal afvlakken....me think not :? (ik kan me ECHT NIET voorstellen dat Italianen en Polen,bijvoorbeeld,"gelijk geharmoniseerd Europees gedrag" gaan vertonen.....en WILLEN we dat eigenlijk wel??? ) Wie al te lang "aan den EU" of in de "hogere politiek" gewerkt heeft,en vrijwel konstant leeft in vergaderruimtes en hotels,....die200% bezig is met zijn departement en administratie...die een inkomen heeft dat hem of haar afscheidt van de rest van de bevolking....die leeft buiten de werkelijkheid van 99,9% van de bevolking van de EU .... Het zijn die frivole fratsenmakers die ons momenteel opschepen met Roemenie en Bulgarije....en die dachten dat voor zoiets verscheiden als Europa een grondwetje wel op zijn plaats was.... komaan zeg.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
[quote=Jaani_Dushman;2276142]Help! Ik ben het terug eens met onze libertariër!!
:lol: quote] Ik heb er geen probleem mee als ik als linkse nationalist een libertarier als Lombas gelijk moet geven, als hij gelijk heeft heeft hij gelijk.:lol: ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er bestaat in de wereld geen protectionistischer blok dan de Unie. |
Citaat:
|
En om Jaani's wangen volledig vol te laten blozen: misschien nog dringender dan het afschaffen van het landbouwbeleid is het stopzetten van de steun aan de grote bedrijven en het afschaffen van de maatregelen die grote bedrijven bevoordelen (inherent verbonden aan het neerslaan van tarieven en quota).
Wat me vooral afschrikt aan de EU-gedachte, is dat een inwoner van Boekarest gaat bepalen wat er bijvoorbeeld met het Rivierenhof moet gebeuren. Ik vind zelfs dat een Gentenaar daar niets in te zeggen heeft. |
Citaat:
Straks gaan we nog samen een partij moeten opstarten! ;-) Libertarisch-Protectionistische Beweging, of iets in die aard... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be