Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   CAP: wat is de echte stand van zaken? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=73054)

vavli 24 december 2006 23:30

CAP: wat is de echte stand van zaken?

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb me aangemeld omdat ik via dit kanaal hoop meer te vernemen hoe het nu zit met CAP. Vooreerst: de SPa is in die mate opgeschoven naar rechts dat er links van de SPa een links project nodig en mogelijk is. Ik was daarom aanwezig op de conferentie van 28/10/06 maar erg ontgoocheld over de opkomst. Op de website van CAP lees ik dat er ruim 600 mensen waren. Ik telde er 500, maar soit, laat er 600 man geweest zijn, voor een nationaal project is dat niet geweldig. Ik hoopte dat de provinciale initiatieven een ruimere achterban zouden mobiliseren, maar op de website van CAP word ik niet veel wijzer: er staan nu verslagen van 3 provinciale bijeenkomsten (in Limburg, Antwerpen en Vlaams Brabant) maar ik zit met heel wat vragen:
1. Hoeveel mensen waren er precies ? Alleen het Antwerps verslag maakt melding van een aantal: 'zowat 60 mensen" zegt het verslag. Die "zowat"lijkt heel toepasselijk want op de fotos bij het verslag tel ik hooguit een 35 mensen. Ik kan me vergissen en dat hoop ik van harte, maar 60 is nog steeds bitter weinig voor een hele provincie, nog wel de provincie van Sleekx en die zou toch de stemmentrekker moeten zijn. Mijn vraag: hoeveel mensen waren er in Limburg, Vlaams Brabant en de andere provincies? Het lijkt me heel belangrijk om daar duidelijke feedback over te geven want het is een belangrijke graadmeter om de levensvatbaarheid van CAP te kunnen inschatten.
2. Meer informatie over wat er provinciaal beslist is. Bijvoorbeeld: In Limburg is een provinciaal bestuur van 7 mensen gekozen. Wie zijn deze mensen ?
3. De werkgroepen die op 28/10 gestart zijn, wat gebeurt daar verder eigenlijk mee? Hoe gaat het inhoudelijk programma verder uitgewerkt worden?

Ik weet dat er op 03/02/07 een nieuwe nationale bijeenkomst gepland is. Maar er moet toch heel wat voorbereidend werk gebeuren opdat het geen herhaling zou worden van 28/10.
Kortom: heel veel vragen, ik hoop dat degenen die geinteresseerd zijn in CAP me kunnen helpen.

solidarnosc 25 december 2006 00:52

Misschien moet je eens naar een regionale bijeenkomst gaan of een mailtje sturen. Groeten.

Praetorian 25 december 2006 01:19

In Gent waren er 70 voor Oost-Vlaanderen.

Percalion 25 december 2006 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2273440)

Jawadde. Het grootkapitaal davert op zijn sokkel.

lombas 25 december 2006 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2273440)

We gaan over tot het ontruimen van GeheimGrootKapitaalSector Zeven. Laten we hopen dat we nog tijd hebben voor de revolutie losbarst.

vavli 25 december 2006 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2273410)
Misschien moet je eens naar een regionale bijeenkomst gaan of een mailtje sturen. Groeten.

Ik woon in Noord Limburg, en vermoed dat ik in deze regio zowat de enige ben die in CAP geinteresseerd is. Op 28/10 zag ik in elk geval niemand uit mijn regio. Dus als jij op een van de provinciale vergaderingen was... graag wat meer info.

Wat Gent betreft: wat is daar verder beslist?

driewerf 25 december 2006 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vavli (Bericht 2273628)
Ik woon in Noord Limburg, en vermoed dat ik in deze regio zowat de enige ben die in CAP geinteresseerd is. Op 28/10 zag ik in elk geval niemand uit mijn regio. Dus als jij op een van de provinciale vergaderingen was... graag wat meer info.

Wat Gent betreft: wat is daar verder beslist?

Noord Limburg. De Limburgse Leeuw is van Limlburg (en die was aanwezig op 28-10), en verder is er een LSP-afdeling in Hasselt, waar je zeker terecht kan.

vavli 25 december 2006 15:53

Ik ben niet op zoek naar een LSP-afdeling maar vraag om info over de stand van zaken bij CAP. Ik had gehoopt dat deelnemers aan dit forum me iets meer konden vertellen wat er in de verschillende provincies gebeurt. Ik zie in allerlei rubrieken het logo van CAP verschijnen. Daaruit trok ik de conclusie dat ik hier wel mensen zou aantreffen die me meer kunnen vertellen dan wat op de CAP-site te vinden is.

Percalion 25 december 2006 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2273627)
We gaan over tot het ontruimen van GeheimGrootKapitaalSector Zeven. Laten we hopen dat we nog tijd hebben voor de revolutie losbarst.

Naar de ruimtecapsule!

lombas 25 december 2006 16:24

Onward, brave Capitalist soldiers, to the rescue!

StevenNr1 25 december 2006 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vavli (Bericht 2274372)
Ik ben niet op zoek naar een LSP-afdeling maar vraag om info over de stand van zaken bij CAP. Ik had gehoopt dat deelnemers aan dit forum me iets meer konden vertellen wat er in de verschillende provincies gebeurt. Ik zie in allerlei rubrieken het logo van CAP verschijnen. Daaruit trok ik de conclusie dat ik hier wel mensen zou aantreffen die me meer kunnen vertellen dan wat op de CAP-site te vinden is.

Zoals Driewerf zei, best Limburgse Leeuw eens contacteren (u vindt zijn gegevens in de gebruikerslijst van dit forum, denk ik.)

Percalion 25 december 2006 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2274431)
Onward, brave Capitalist soldiers, to the rescue!

Damn, we worden teruggeslagen! Tijd voor het geheime wapen!

Snel, Lombas! Maak een hitje! Maak een clip! En laat ons bidden dat dit een marktsucces wordt waarmee we de massa's kunnen paaien!

lombas 25 december 2006 16:32

Ik EIS censuur voor dat ding zijn geslachtsdeel. NU!

Praetorian 25 december 2006 17:06

Ga eens posten in K&K.

GaRnaaLBeeR 25 december 2006 17:10

Laat al maar. Niemand heeft mijn post gezien....OK

solidarnosc 25 december 2006 20:15

@ Pelgrim. Wanneer ga je hier eens grote kuis houden op dit forum. Wat is nog de meerwaarde van een "links" forum als jan en alleman hier kan posten. Kunnen we die topics even goed elders openen op dit forum. Groeten.

Praetorian 25 december 2006 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2274898)
@ Pelgrim. Wanneer ga je hier eens grote kuis houden op dit forum. Wat is nog de meerwaarde van een "links" forum als jan en alleman hier kan posten. Kunnen we die topics even goed elders openen op dit forum. Groeten.

Dat zeg ik nu al maanden. En de reden dat we maar moeten winnen in discussies is ook een drogreden, die kerels zijn gewoon irritant, zwaar irritant (Percalion buiten beschouwing gelaten, eerlijk is eerlijk).

solidarnosc 25 december 2006 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2274913)
Dat zeg ik nu al maanden. En de reden dat we maar moeten winnen in discussies is ook een drogreden, die kerels zijn gewoon irritant, zwaar irritant (Percalion buiten beschouwing gelaten, eerlijk is eerlijk).

Het probleem is niet zozeer dat ze irritant zijn wel dat ik geen zin heb om op dit deel van het forum dezelfde discussies te moeten voeren die men kan doen op alle andere topics van deze site. Wat is dan immers nog de meerwaarde van "links"?

Praetorian 25 december 2006 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2274925)
Het probleem is niet zozeer dat ze irritant zijn wel dat ik geen zin heb om op dit deel van het forum dezelfde discussies te moeten voeren die men kan doen op alle andere topics van deze site. Wat is dan immers nog de meerwaarde van "links"?

Voor die zaken zit ik al een tijdje op het soviet-empire forum, je bent altijd welkom. Marxisten van alle kleuren en soorten vertoeven daar.

Pelgrim 25 december 2006 22:42

Ik had alleszins al eerder besloten om er een stop op te zetten. Wat ik ga doen met degenen die hier nog zitten weet ik niet, ten eerste is het moeilijk om efkes te gaan beslissen wie 'links' is en wie niet (op basis van welke maatstaven juist? Als het aan sommigen hier lag werd ik zelf buitengegooid wegens te VlaemSSch). Ten tweede, na genoeg hersenspoelen kunnen we die rechtse zakken wel bekeren :mrgreen:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be