![]() |
Koning vergeet Fons, de afgedankte bakkersgast...
Citaat:
Ondertussen is hij reeds verschillende weken in 'staking' en wordt hij gewoon doorbetaald om niet te moeten werken... Wss zal hij begin volgend jaar elders met open armen en een dikke pre in dienst genomen worden... :-P En onze koning zegt zo mooi: Citaat:
En voor zulke mensen drukt de koning zijn diep ontgoocheling niet uit... Nog een geluk dat Fons kan terug vallen op onze moderne vakbonden, die een betere en meer eerlijke arbeiderswereld nastreven... :roll: |
De koning heeft geen kleren aan.
|
okee, allemaal spijtig hoor, maar als de Koning voor iedere afgedankte bakkersgast iets moet zeggen, dan kan ie nog wel ff bezig zijn.:roll:
|
In wezen heb je gelijk Chipie!
Maar gaan we dan morgen nog kleine bedrijven hebben? Grote holdings kunnen het zich permiteren,kleine bazen niet. Globalisatie is uitbuiting,voor de aandeelhouder alles, en zoals nu tegen hun goesting,maar met een ferme handgift voor de ontslagen werknemers. Money rules de world,en iff a politician seeks power than tell me friend,Who's side will he choose. Denk maar eens goed na dat het wel de vakbonden zijn die het spel bedonderen? |
Citaat:
Willen scoren op het leed van anderen is gemakkelijk (en dan staat hij wss nog zo ver van het werkelijke leven, dat hij niet doorheeft dan men daar nog gevechten gaat leveren om te 'mogen' vertrekken)... :oops: :-P ;-) |
Citaat:
Wat men de vakbonden natuurlijk kan verwijten dat is dat men geen globale oplossing zoekt voor alle werknemers... Hetgeen men hier uitsteekt is ongeveer hetzelfde als wat multinationals doen... 'Pak de poen... ongeacht hoeveel andere arbeiders hun job gaan verliezen of niet krijgen'... Het probleem in ons landje is dat we geen 3 vakbonden tellen maar tienduizenden (bijna elke onderneming heeft minstens 2 vakbonden, die dan nog constant tegen elkaar opbieden en die allen hun eigen belang nastreven, met het verstand op nul)... :-P |
Citaat:
|
Citaat:
Hier se, onze SS-er... ;-) |
Als het over vakbonden begint blijf ik bij mijn standpunt: allemaal den boot op naar China.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Berten Bibber en heel zijn entoerage weet geen fluit van wat het is om gewone mens te zijn.
Ze begrijpen wellicht zelfs niet hoe de bakkersgast met zijn 25 jaar dienst zich moet voelen, als hij hoorde van de 6 mio (bruto) franksens van de arbeider van VW-Vorst, die minder uren per week werkte voor een veel beter loon. Ik weet in ieder geval hoe ik mij daarbij voel. Terecht dat een vakbond werkt met "speerpunten" van beroepen of sektoren waar de sociale bescherming vooruit is, omdat deze een voortrekkersrol kan vervullen voor andere beroepen of sektoren. Maar hier is er toch wel een te groot verschil. En de journalisten in de media spreken wel van riante vergoedingen, doch ze gaan niet door tot op het bot: wat vinden de grote vakbondbonzen van hun 'kleine' leden, hoe verdedigen zij dat? ps: ik zal nooit nog een volkswagen kopen, want de dure prijs van al die opslagvergoedingen tesamen, dat moet toch verrekend worden in de verkoopprijs ... |
Citaat:
|
Is dit nu kritiek aan het adres van de Koning of op de voorgekauwde tekst die hij moest aflezen !? :|
|
Citaat:
|
Schaf dat koningshuis toch af.
Het is niet democratisch. |
Citaat:
En sociale begeleidingsmaatregelen: want het zullen terug de spraakgestoorde gehandikapten zijn die 't slechste Nederlands kunnen spreken, en die mensen kunnen daar niet aan doen. En vooraleer dat ze afgeschaft worden, moet de Fluppen zijne sleutelbos afgeven. Die sleutelbos waarmee hij tijdens buitenlandse missies "deuren open doet". Help help, ons land verliest een belangrijks zakelijk voordeel !! Al die buiitenlandse firma's sluiten kontrakten met de onze, omdat ze na het koninklijk kontakt hun budget dat ze voorbehouden voor mentaal minder validen, kunnen aanspreken. |
Citaat:
Het is gewoon vreemd dat veel mensen die jaren aan een stuk moord en brand schreeuwen als vakbonden inspanningen doen om actief te worden in kleinere ondernemingen en sectoren met een lage syndicalisatiegraad nu de vraag stellen wat vakbonden doen voor de mensen in dit soort ondernemingen. ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be