Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Geschenkjes (https://forum.politics.be/showthread.php?t=73106)

Nick_ 25 december 2006 16:10

Geschenkjes

Wie kreeg geschenkjes? Welke? Van wie?

PAJOT 25 december 2006 16:24

geschenkjes, bah, kapitalistische geldwolf, wij vieren Kerstmis nog omwille van de sfeer en de geboorte van Jezuske.

Cadeautjes delen wij wel uit met Sint-Maarten, die zogenaamde kerstman die een verzinsel is, komt er bij ons niet in

Nick_ 25 december 2006 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 2274426)
geschenkjes, bah, kapitalistische geldwolf, wij vieren Kerstmis nog omwille van de sfeer en de geboorte van Jezuske.

Cadeautjes delen wij wel uit met Sint-Maarten, die zogenaamde kerstman die een verzinsel is, komt er bij ons niet in

Dus cadeautjes met Sint-Maarten is dan niet kapitalistisch? :-)

Oh ja, ik kreeg voorlopig alleen een agenda voor het nieuwe jaar en vier krasloten (met vijf euro die ik mag gaan ophalen bij de plaatselijke dagbladhandel.)
Ik weet het, bitter weinig, maar we mogen toch niet kapitalistisch worden, eh. ;)

lombas 25 december 2006 16:30

Ik krijg liefst zo weinig mogelijk geschenken bij Kerstmis.

Riksken 25 december 2006 16:30

Geen kadoo's.

Nick_ 25 december 2006 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2274440)
Ik krijg liefst zo weinig mogelijk geschenken bij Kerstmis.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Geen kadoo's.

Waarom?

lombas 25 december 2006 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 (Bericht 2274443)
Waarom?

Ik herdenk de boodschap van Jezus en houdt mijn gedachten liever bij de wens van vrede voor mijn naasten dan mijn portefeuille bij de aankoop van prullaria allerhande.

PAJOT 25 december 2006 16:38

Citaat:

Dus cadeautjes met Sint-Maarten is dan niet kapitalistisch? :-)
neen, dat is een traditie ;-)

Citaat:

Oh ja, ik kreeg voorlopig alleen een agenda voor het nieuwe jaar en vier krasloten (met vijf euro die ik mag gaan ophalen bij de plaatselijke dagbladhandel.)
Ik weet het, bitter weinig, maar we mogen toch niet kapitalistisch worden, eh. ;)
dan zijn het ook nieuwjaarsgeschenken ... Nieuwjaar laat ik dat jaar aan mij voorbijgaan hoor.

Het echte nieuwjaar wordt immers gevierd op 21 maart, of bij het aanbreken van een nieuwe lente.

Is dat trouwens niet beter geschikt, ik bedoel ook voor de groenen ?

(Nieuwjaar kan eventueel vervangen worden door het feest van de Zonnewende dan :-P ;-))

Laya 25 december 2006 16:57

Ik kreeg een cadeaucheque voor de parfumerie van mijne sjoe omdat hij me horen zeggen had dat mijn schandalig duur 6-maandelijks potteke dagcrème bijna op is... wat de arme schat blijkbaar niet wist is dat wij geen kerstgeschenkjes kopen maar nieuwjaarsgeschenkjes dus zo kan hij de andere helft ook nog betalen :twisted:

Kim 25 december 2006 18:53

Ik ben iemand die liever cadeautjes geeft dan krijgt, maar men weet mij toch telkenmale weer te verbazen. :)

Anna List 25 december 2006 19:18

ik heb een doos koffie-chocolatjes gekregen.

Voodoo Child 25 december 2006 19:49

atm: 1 doos cherrykes, 1 doos truffels, 2 paar kousen (1 paar met snoopy, 1 paar met popeye), 1 cadeaubon voor mijn vaste kledingwinkel, een flashy jimi hendrix kalender

nog veel te komen aangezien ik een van de dagen nog verjaar ^^

Duvelke 25 december 2006 22:24

Ik heb van men peter ne gps gekregen, kei zaleg.
Voorts ook nog geld, waardebonnen en krasbiljetten.

diegene die hier zeggen dat ze geen kadoo's willen zen leugenaars :p

mad_drone 25 december 2006 22:27

amai das toch ook een ferme merde krasbiljetten krijgen. Da's toch echt zielig als ge enkel dat kunt bedenken om te geven.

Enfin. ik heb gekregen en ook gegeven. Iedereen content, niewaar? Vooral de chocolade die ik kreeg was tof. Kga der straks van eten peins ik :) En om te geven... Een massage geven mee kerst = goede kerst ;)

van Maerlant 25 december 2006 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2274695)
Ik ben iemand die liever cadeautjes geeft dan krijgt, maar men weet mij toch telkenmale weer te verbazen. :)

Geven is niet leuker dan krijgen. Het is gewoon minder gênant.

Duvelke 25 december 2006 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone (Bericht 2275144)
amai das toch ook een ferme merde krasbiljetten krijgen. Da's toch echt zielig als ge enkel dat kunt bedenken om te geven.

Enfin. ik heb gekregen en ook gegeven. Iedereen content, niewaar? Vooral de chocolade die ik kreeg was tof. Kga der straks van eten peins ik :) En om te geven... Een massage geven mee kerst = goede kerst ;)

ik krijg wel graag zo'n krasbiljetten. Je weet nooit wat je kan winnen.

Ik denk wel als je iemand eentje cadeau geeft en die wint, dat je je niet zo gelukkig zal voelen :D

BigF 26 december 2006 01:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2274447)
Ik herdenk de boodschap van Jezus en houdt mijn gedachten liever bij de wens van vrede voor mijn naasten dan mijn portefeuille bij de aankoop van prullaria allerhande.

hebde gij gezopen ofzo?

StevenNr1 26 december 2006 01:15

'k wou net iets gelijkaardigs vragen :)

ik heb geld gekregen, zo wa half nieuwjaar/kerst eigenlijk
en voor de rest vind ik kroketten e.d. ook al goed als cadeau

Voodoo Child 26 december 2006 12:27

:cheer: :bday: :cheer:

cor 26 december 2006 14:02

:lol:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 2275537)
hebde gij gezopen ofzo?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be