![]() |
Kan er mij iemand kort uitleggen wat een 'zweeppartij' precies is? Ik hoor namelijk vaak dat het Vlaams Blok een 'zweeppartij' genoemd wordt en dat de Blokkers zich graag bij die beschrijving neerleggen...
|
Een partij die zonder deel te nemen aan een regering toch enkele punten op de politieke agenda kan plaatsen.
|
Citaat:
|
Phöniciaanse definitie:
Oppositiepartij die zich meestal toespitst op 1 of slechts enkele thema's (waar het beleid vaak tekortschiet). |
het is politieke partij die in de oppositie zit en de regeringspartijen bepaalde items op de agenda laten plaatsen, door druk uit te oefenen via de burger of publieke opinie
Het Vlaams Blok is daarvan een goed voorbeeld. |
Citaat:
|
In elk geval geen partij die dagelijks met diverse persmededelingen aan het janken slaat over het zogenaamde "cordon sanitair", en niet mogen deelnemen aan het beleid. Een situatie (slachtofferrol) die ze zelf hebben gecreëerd, en jarenlang hebben gekoesterd en uitgebuit. Waarvan ze nu vinden ze dat het tijd is om te "oogsten"... :lol: :lol: :lol:
|
Een zweeppartij dat is zo iets als SM in de politiek.
|
Citaat:
|
Iedereen in de politiek is trouwens een SM'er.
Vernederingen, onder dwang inslikken van sp.. euh standpunten, onderdanigheid tov van de meesters, macho gedrag, kruiperigheid, enz, enz,.... hit me hit me... klap |
Citaat:
|
zoals altijd zeg ik in alle bescheidenheid.
|
Citaat:
|
Het is het Vlaams Blok dat ondanks dat er een cordon sanitair bestaat toch de politieke en maatschappelijke richting in Vlaanderen steurt.
|
laat ze nog maar een paar tikken uitdelen ! ze kennen het klappen van de zweep... in voorbereiding van 13 juni 2004 :lol: :lol: :lol:
|
ik herken humor als ik het zie staan Ancapa. Das goed gevonden vind ik.
|
Tussen al die mosselpartijen is het niet moeilijk meer om gestigmatiseerd te worden als zweeppartij.
De waarheid spreken, stellen die mossels danook gelijk met "opzwepen". |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be