Ambiorix |
27 december 2006 22:08 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Condor
(Bericht 2280407)
Ik twijfel sterk aan de maakbaarheid van deze regelgeving. Dit zou betekenen dat men als land de globalisering kan terugschroeven. In ons land is er slechts hoop wanneer we massas kapitaal uit groeilanden kunnen aantrekken. Ik geloof niet dat dit kan gebeuren door het aantrekken van KMO's uit Indie, China enz.
Holdings zijn hier het enige werktuig. We moeten iets nieuws vinden of er leren mee omgaan.
|
tenminste een bedrijf dat ook "bedrijft", een activiteit heeft.
Maar een holding heeft geen activiteit buiten het kopen en verkopen van bedrijven, maw het enige dat op het spel staat is de winst en dat is gevaarlijk. Voor een holding tellen de jobs, de kwaliteit van het werk, de werkomgeving, etc etc allemaal niet. Als een bedrijf niet voldoet mag het op de schroot. Als die holding een Amerikaans bedrijf is kunt ge als Vlaamse overheid al niet veel beginnen.
Ik geloof niet dat buitenlands kapitaal de toekomst is. Ik denk dat we beter endogene groeifactoren aanspreken in plaats van telkens weer afhankelijk te moeten zijn van het buitenland. Dit is economische afhankelijkheid en leidt tot een zeer passieve economie. Kapitaal uit het buitenland zorgt in weinig gevallen voor een stimulans van de regio van investering, buiten pure tewerkstelling.
|